2007. május 27. 09:16, Vasárnap
Az európai tévénézőknek az eddiginél gyakoribb reklámmegszakításokra kell felkészülniük.
Az Európai Unió 27 tagállamának kulturális miniszterei ugyanis
elfogadták azt a javaslatot, miszerint a jövőben az eddigi 45 perc helyett már 30 perc műsoridő után lehetnek reklámok.
A szabályozás szinte minden típusú műsorra vonatkozik, legyen szó filmekről, showműsorokról, vetélkedőkről vagy éppen híradókról, kivételt csak a sorozatok és a dokumentumfilmek jelentenek, ahol továbbra is az eddigi 45 perces korlátozás marad érvényben. A gyermekműsoroknál csak akkor lehet reklámmegszakítás, ha hosszabbak 30 percnél.
Megmaradt ugyanakkor az a szabály, hogy egyetlen órában legfeljebb 12 perc lehet a reklám.
Voltak más elképzelések is. A hirdetők például olyan reklámok mellett kampányolnak, amelyek kapcsolódnának egy adott műsor témájához és csupán egyetlen néhány másodperces műsormegszakításról lenne szó. Ez a megoldás várhatóan a sporttelevízióknál jelenik majd meg először.
A kérdésről idén szeptemberben tárgyal az Európai Parlament is, amely minden bizonnyal jóváhagyja az új szabályozást.
A tagországoknak két éven belül, legkésőbb 2009-ig kell alkalmazkodniuk az új előírásokhoz.