2007. június 13. 11:03, Szerda
A tervek szerint Franciaországban jelenik meg a videoportál első európai verziója, amelyeket számos más helyi változat követ majd. Eric Schmidt, a Google vezetője várhatóan még ebben a hónapban Párizsba utazik, hogy a részleteket maga jelentse be.
A francia
YouTube változatot, hamarosan követi majd a német verzió is. Az idő egyre sürget, hiszen amíg a Google késlekedik, addig sorra jelennek meg az új konkurensek. Jól bizonyítja ezt, hogy amíg a honlap Nagy-Britanniában piacvezetőnek számít, addig Németországban meg kell küzdenie a Myvideóval. A helyi változatok megjelenése nem új keletű, hiszen korábban a MySpace-nek indult el a francia verziója, míg a Microsoft az egész világon elérhetővé akarja tenni a Soapboxot.
Az elmúlt hetekben a YouTube menedzserei számos európai televízióadóval próbáltak megállapodni, hogy a portálon keresztül járuljanak hozzá a nemzeti műsorok sugárzásához. "Felkínálták nekünk, hogy YouTube-on keresztül egy ingyenes televíziócsatornát, amelyen a saját logónk alatt jelenhetnének meg a tartalmak" -
közölte az egyik európai televízióadó neve elhallgatását kérő vezetője.
A France Télévisions, a vezető francia műsorszolgáltató már beleegyezett abba, hogy a videoportál átvegye a France 4 nevű adó műsorait. A Google képviselői már idén márciusban hasonló megállapodást kötöttek a BBC-vel is, majd következett a TV Francaise 1 (TF1), a Canal Plus és az M6. A szerződések szerint a honlap különleges csatornákat is ad az egyes televízióadóknak, amelyeknek a reklámbevételeiből ők is részesülhetnek.
A YouTube emellett igyekszik megoldani a szerzői jogsértések miatt ellene indított peres helyzetet is, hogy minél több médiacéget nyerjen meg a terveinek. Emiatt a portál hamarosan megkezdi egy új azonosítórendszer tesztelését, amely segíthet az illegális tartalmak kiszűrésében, illetve blokkolja az azokhoz való hozzáféréseket. A tesztekben részt vesz a Time Warner és a Walt Disney is. Chris Maxcy, a YouTube fejlesztési igazgatója elmondta, hogy a megoldást a Google szakemberei fejlesztették ki, és segítségével a tartalomszolgáltatók eldönthetik mely videókhoz engedélyezik a hozzáféréseket és melyekhez nem.
Az egy hónapon belül elkészülő rendszer az úgynevezett videoujjlenyomat elven működik és képes minden egyes felvételt a jellemzői alapján azonosítani. Maxcy bejelentette azt is, hogy a technológiát, amelyet jelenleg is számos Web 2.0-s vállalat teszteli, az év végéig megosztják más médiacégekkel is.