2007. június 20. 23:59, Szerda
Tízszer több légkondicionáló berendezést értékesített a Media Markt június első három hetében, mint tavaly ugyanebben az időszakban.
Míg tavaly hetente százas nagyságrendben fogytak a készülékek, addig idén a forgalom hetente ezres darabszámúra duzzadt. Szántó Balázs, a cég koncepciómenedzserének tapasztalatai szerint ebben az évben a márkás készülékek - amelyek nagyobb teljesítményre képesek, csendesebbek és takarékosabbak - iránt mutatkozik nagyobb igény.
A Media Marktban 2000 után kezdték a fogyasztók tömegesen vásárolni a készülékeket, nem ritka tehát, hogy most a hat-hét éves eszközöket lecserélik. A légkondicionáló alapvetően időjárásfüggő termék. Jellemző, hogy a vásárlók akkor szánják rá magukat a vásárlásra, amikor már nagyon meleg van. Idén azonban sokan hozták előre a légkondicionáló beszerzését, elsősorban azért, mert a híradásokban meleg nyarat jósoltak, de nemcsak ettől tarthattak, hanem attól is, hogy idő előtt elfogynak a berendezések.
A Media Marktnál a legnépszerűbb légkondicionálók a szerelést igénylő split klímák, de az elmúlt években folyamatosan nőtt a kereslet a mobil készülékek iránt is. A mobil és a split klímát akár variálni is lehet lakáson belül, ezért egyre többen részesítik előnyben ezt a megoldást. A klíma ma már nemcsak hűtést jelent, az új készülékek a speciális antibakteriális szűrőrendszerek és kényelmi funkciók megjelenésével légtisztításra és párátlanításra is képesek. A számítások szerint egy átlagos méretű lakás általában két 2,5 KW-os klímával lehűthető, a szakemberek nem egy nagy teljesítményű, hanem több kisebb teljesítményű készülék alkalmazását javasolják.