2007. augusztus 10. 11:33, Péntek
Hatalmasat eshet a következő években a plazmatévék ára, mivel az LCD-k betörtek piacuk egy részére.
Az LCD-tévék által támasztott erős verseny miatt 2009-től zuhanóra válthat a plazmatévék ára - véli az iSuppli Corp. amerikai piackutató cég. Idén még 8,6 milliárd dollárra nő a világ plazmagyártóinak bevétele, ami 12 százalékos ugrás 2006-hoz képest, sőt 2008-ban még tovább emelkedhet a forgalom, egészen 10,2 milliárd dollárig.
Ám ez lesz a tetőpont, innentől esni fog az érintett gyártók jövedelme, mivel az LCD-k elfoglalják az egyméteres képátlójú tévék piacát, s ezért a plazmák leginkább már csak a 125 centis mérettartomány fölötti régiókban őrzik meg pozícióikat.
Eközben ugyanakkor a legyártott plazmatévék mennyisége nem fog csökkenni, következésképpen az áruknak esnie kell, ha el akarják adni őket. A legnagyobb gondban a japán Matsushita lehet, hiszen ez a cég a világ első számú plazmatévégyártója, 31,5 százalékos piaci részesedéssel, a második helyen a dél-koreai LG Electronics áll.