2007. augusztus 13. 18:55, Hétfő
A francia videoplatform bővíteni akarja szolgáltatásait, javítani szeretné a videók minőségét és több országban helyi változatok megjelentetését is tervezi.
"A cél az, hogy a nálunk megjelenő videók jobb minőségűek legyenek, mint a YouTube oldalán látható felvételek, és hogy több kreatív tartalmat kínáljunk a látogatóinknak. Emellett fontosnak tartottuk, hogy előre tisztázzuk a szerzői jogi helyzetet. Független tartalomszolgáltatóként nem engedhetünk meg magunknak egyetlen pert sem" - jelentette ki Werner Brell, a Dailymotion menedzsere. "Még mindig mi és a YouTube számítunk Franciaországban a videomegosztás első úttörőinek, mi gondoskodtunk arról, hogy a videók csereberélése nélkül ma már elképzelhetetlen legyen az internet" - tette hozzá a szakember.
Ugyan a
Dailymotion közel sem büszkélkedhet olyan látogatói számokkal mint nagy riválisa, azonban ezzel szemben vezetőnek számít az új technológiák alkalmazásának területén. A platform az On2 videokodeket használja, amely a YouTube által alkalmazott kodekeknél jobb felbontást tesz lehetővé. A bevételeket a francia oldal a reklámokból és hirdetésekből befolyó összegekből biztosítja.
"Az egyik fő célunk a kezdetektől az volt, hogy az oldalnak minél több országban legyenek lokális változatai. Külön szakemberek foglalkoznak azzal, hogy ezek a honlapok megfeleljenek a helyi felhasználók igényeinek és követelményeinek. Emellett idén március óta az Universal hivatalos partnerünk és számos videoklipet szállít nekünk" - mondta Werner Brell. Az együttműködést megkönnyítette, hogy a Dailymotion július óta olyan szűrőt használ, amely azonnal eltávolítja a honlapról a szerzői jog által védett tartalmakat. Szintén egyre nagyobb népszerűségnek örvend a Motion Maker szolgáltatás, amelynek köszönhetően a kreatív amatőr filmesek is elkészíthetik és megjelentethetik a portálon a saját alkotásaikat.
A YouTubera adott európai válaszként emlegetett Dailymotiont jelenleg a világ 50 leglátogatottabb oldala között tartják számon, amely egyúttal a világon a legtöbb felhasználók által készített tartalommal is büszkélkedhet. Átlagosan naponta 4 millió ember keresi fel a platformot és a látogatók naponta körülbelül 20 000 új videót töltenek fel.