2007. november 7. 10:14, Szerda
A YouTube ötlete sok szakembernek megtetszett és a sikerét nem egyszer megpróbálták már utánozni. Egy vallási portálnak úgy tűnik, sikerült.
A keresztény videomegosztó honlap neve stílusosan GodTube lett és az Egyesült Államok legdinamikusabban fejlődő weboldalainak egyike. A
GodTube augusztusi indulásakor már 1,7 millió látogatót vonzott és jelenleg már több mint 25 000 videó található rajta. A klipek száma naponta 300-500 új felvétellel nő. "Úgy ötvözzük a webes technológiákat és az evangéliumot, hogy az megérintse a fiatalokat. A célunk egy egyszerű, átlátható, a fiataloknak tetsző felület kialakítása volt, amelybe integráltuk a videókat. Így új szintre emelhettük a vallás gyakorlását. A fiatal hívők generációja nagyon hamar alkalmazkodik az új technológiákhoz és a szélessávú internethozzáférések is segítik az online vallási anyagok elterjedését" -
jelentette ki Chris Wyatt, az oldal elnök-vezérigazgatója és alapítója.
Wyatt, aki a dallasi First Baptist Egyház tagja a GodTube-ot egyfajta semleges online Svájcnak tekinti, amely bármely teológiai álláspontra nyitott. Igaz, hogy minden feltöltött videót megvizsgálnak, de bárki felteheti a felvételeket, tartozzon bármelyik felekezethez.
A keresztény és más egyházak rég felfedezték maguknak a világhálót és évek óta egyre erősebben vannak jelen ezen a területen. Ma már nem ritkák a saját honlapot és e-mail szervereket üzemeltető egyházmegyék és nagyobb plébániák. "Ausztriában már minden egyházmegyének van saját honlapja. Fontos, hogy minden lehetséges helyen megjelenjünk és képviseltessük magunkat, azonban pontosan tisztában kell lennünk az internetes határokkal. Az online megjelenés soha nem helyettesítheti a személyes emberi kapcsolatokat" - közölte Josef Pumberger, a Katolikus Sajtóügynökség vezetője.
Az egyház
fogékony minden új népszerű megoldásra, elég csak a podcastból átalakított
godcastra gondolni, amikor a hívek a vallási portálokról különböző hangos miséket és más anyagokat tölthetnek le. A GodTube persze egy igazi mai üzleti vállalkozás, ahol számos reklám szerepel és ahol a regisztrált tagoktól rendszeres díjat kérnek. De a koncepcióhoz tartozik az anonim demográfiai adatgyűjtés is, hogy a hirdetők így kaphassanak pontos képet a látogatókról.