2007. november 14. 23:59, Szerda
Átfogó vizsgálatot indít az Európai Bizottság (EB) annak kiderítésére, korlátozza-e a versenyt az internetes hirdetések európai piacán, hogy a Google
felvásárolja a DoubleClick Inc.-t.
A bizottság 90 munkanapon át fogja elemezni a 3,1 milliárd dollár értékű fúzió piaci hatásait, végső döntését 2008. április 2-án hozza nyilvánosságra. A Google és a DoubleClick eltérő üzleti modelljüket kombinálhatják összefonódásukkal. Az előbbi lehetővé teszi megrendelőinek, hogy adott keresési találatok mellé helyezzék el reklámjaikat, illetve adatokat tárol a felhasználók internetes szörfözési szokásairól, az utóbbi segít a reklámozók és a weboldalak kapcsolatának kialakításában, illetve lehetővé teszi annak mérését, hányan kattintanak a hirdetésekre.
Bár a Google versenytársai, a Microsoft, a Yahoo és az AOL is felvásároltak internetes hirdetési technológiákkal foglalkozó szakcégeket, a Google az internetes keresőpiac legjelentősebb szereplője, így ellenfelei szerint a DoubleClick megszerzésével domináns pozícióba kerülhet. Ezért trösztellenes eljárást kezdeményeztek ellene az USA versenyhatóságainál is - ennek rövidesen várható a végeredménye -, és felhívták Brüsszel figyelmét is a fúzió e lehetséges káros hatására. A Google azzal védekezik, hogy versenytársai is hozzá hasonló felvásárlásokat hajtottak végre.
A bizottság előzetes vizsgálata szerint a Google-DoubleClick fúzió korlátozhatja a versenyt az online hirdetési piacon.