2008. január 23. 14:31, Szerda
A 21. századot - a demográfiai túlsúlyuknál fogva - az 1977 és az 1996 között született felhasználók fogják uralni - állította az amerikai
National Retail Federation szervezet
New Paradigm nevű New York-i konferenciáján
Don Tapscott, a Wikinomics írója.
Don Tapscott
|
"Ezek a fiatalok már szinte online nőttek fel és egy teljesen új etikát jelentenek a nyíltság és az interaktivitás szempontjából a a gazdasági világban. Ők képviselik a tanulók, a fogyasztók és a polgárok új csoportját. Ők már nem a tömegkultúra passzív vásárlói, hanem az idejüket kereséssel, olvasással, kutatással, vizsgálatokkal, együttműködéssel és szervezésekkel töltik - legyen szó MP3-as fájlok csereberéjéről vagy demonstrációk megtervezéséről" -
mondta Don Tapscott.
"Az új generáció más szempontok alapján választ. Fontos számára az individualitás és az, hogy egyes termékeket maga tervezzen meg, gyártson és forgalmazzon. A vásárlási szokásokat ellenőrző eszközeik között megtalálhatók az árösszehasonlító oldalak, a blogok és az azonnali üzenetküldő programok és szolgáltatások. A 20. század közepe óta a virtuális szájhagyomány útján terjedő propaganda egy hatalmas eszközzé vált. Ezenkívül nagyon fontos a mai fiataloknak, hogy fotókat, történeteket, videókat és termékeket csereberélhetnek egymással és hogy ezáltal új kreációkat hozzanak létre."
"Sok vállalat nem tudja, hogy miként reagáljon ennek a generációnak a kreativitására. A legrosszabb megoldás a tiltás, a legjobb pedig az, ha a fiatalokat megpróbálják bevonni az alkotási folyamatokba, ez utóbbi ugyanis minden bizonnyal a gazdasági világban valaha végbe ment legérdekesebb változtatási és innovációs folyamat" - emelte ki a szakember.
"A kiskereskedelem informatizálása jó alapot jelent, hogy a cégek reagálhassanak az új életstílusra és a fogyasztók individualizálódására. Amikor minden piac telített, mindenhol ugyanazt a terméket vehetjük meg, akkor a vásárlóknak valami különlegeset kell kínálni. Az emberek bizonyos területekről - mint a friss élelmiszerek, a fitnesz, a kalóriák vagy a termékek származási helye - pontos információkat és hasznos tanácsokat szeretnének kapni" - nyilatkozta Peter Laudien-Weidenfeller, a Bizerba technológiai gyártó cég egyik vezetője.
A
rendezvényt, amelyet a bennfentesek a kiskereskedelem fejlődésének szempontjából fontos iránymutató eseménynek tartanak, a szervezők szerint összesen 17 000 keresték fel.