Fokozatosan elektronikus ügyintézésre vált Svájc

Fokozatosan elektronikus ügyintézésre vált Svájc

2008. január 26. 09:14, Szombat
A svájci kormány elfogadta azt a javaslatot, amely szerint a helyi hivatalok és közintézmények fokozatosan mérsékelik a papírhasználatot.

Az akciótervet a svájci belügyminisztérium terjesztette be. A most elfogadott csomag pontjai között szerepelt többek között a meglévő információkezelés és ügyintézés korszerűsítése, amelynek legfontosabb eleme a GEVER-Programm Bund nevű program. Ennek célja - elsősorban a minisztériumokban és a szövetségi kancellárián - a teljes körű elektronikus ügyintézés bevezetése 2011 végéig.

Ezenkívül 2010 végéig elektronikus alapokra helyezik és átjárhatóvá teszik a szövetségi kancellária, a svájci parlament és a kormány rendszereit is. A változásoknak köszönhetően fokozatosan háttérbe szorítják a papírhasználatot és a papírra a jövőben már csak kiegészítő eszközként tekintenek majd. A svájci vezetők azt remélik, hogy a program segítségével még hatékonyabbá és átjárhatóbbá tehetik a meglévő rendszereket és a közigazgatás működése gazdaságosabbá válik.

A módosítások a szakemberek szerint elengedhetetlen alapjait képezik a jó kormányzásnak. Az akciócsomagot a Svájci Szövetségi Archívum (BAR) munkatársai dolgozták ki a helyi kancellária és az informatikai stratégiákért felelős szövetségi szervezet (ISB) szakembereivel közösen.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások