2008. április 11. 11:52, Péntek
A kisebb LCD-tévék és az olcsó notebookok az áruházak sztárjai.
A gyártók és a forgalmazók tapasztalata szerint a vártnál nagyobb érdeklődés mutatkozik a viszonylag kis képátmérőjű LCD-tévék iránt. Szakértők szerint ezt az is magyarázhatja, hogy a nagy darab, bútorszerű régi tévék helyett kecses műszert akarnak látni a nappaliukban a fogyasztók.
Gyorsan tolódik el a piac a 26 hüvelykes (66 centiméteres) és az ennél kisebb képátlójú tévék irányába - nyilatkozta a Reutersnek Kwon Young-soo, az LG Display, a világ második legnagyobb LCD-panel-gyártójának vezérigazgatója. Emellett az olcsóbb notebookok iránt erősebb a kereslet, mint amilyenre számítottunk - tette hozzá. Ennek nyomán a cégvezető szerint a 2009-re prognosztizált túlkínálat e termékek piacán kisebb lesz az előre jelzettnél.
Az LG Display egyébként 2009-ben kezdi meg a 8. generációs panelek tömeggyártását. Várhatóan az eredetileg tervezett március-áprilisi indulás helyett korábban elkészülhetnek az első új generációs LCD-tévék.