iPhone: Stratégiát vált az Apple

iPhone: Stratégiát vált az Apple

2008. május 7. 10:23, Szerda
Az Apple teljes pályás letámadást indít, és drasztikusan kiterjeszti az iPhone forgalmazását. Magyarország nincs a listán.

A kaliforniai cég eddig országonként szigorúan csak egy mobilszolgáltatóval állapodott meg: az Egyesült Államokban az AT&T, Angliában az O2, Németországban pedig a T-Mobile vette meg az exkluzív jogokat. Viszont Olaszországban már két cég, a Telecom Italia és a Vodafone is forgalmazza majd a telefont, utóbbi ráadásul kilenc további országban tervezi bevezetni a készüléket. A listán sajnos Magyarország nincs rajta, csak az ausztrál, cseh, új-zélandi, egyiptomi, görög, indiai, portugál, dél-afrikai és török fogyasztók örülhetnek. A Vodafone sem az árat, se azt nem közölte, hogy a jelenlegi, vagy a továbbfejlesztett - pletykák szerint már 3G kapcsolatra is képes - modellt fogja-e forgalmazni.


René Obermann, a Deutsche Telekom vezetője milliókat fizet Steve Jobsnak a jogokért

A Apple-t kritizálók már régóta sürgetik a kizárólagos megállapodások elhagyását és az iPhone árának 200 dollárra csökkentését a telefon elterjesztése érdekében. Érveik szerint a hasonló egyezségek csak növelik a szolgáltató-függetlenítések számát, ami jelentős veszteségeket okoz a cégnek. Az Apple az exkluzív jogokért cserébe részesedést kap a telefonokkal bonyolított, a felhasználók által a szolgáltatóknak fizetett adat és beszédforgalom árából, ami készülékenként évente 200 dollárra rúghat. A Vodafone ezért is nem forgalmazta az iPhone-t eddig, mivel nem volt hajlandó belemenni egy ilyen egyezségbe.

Olaszország egyébként is nehéz dió lesz az Apple számára, ugyanis ott az emberek 88%-a feltöltőkártyát használ, ami szinte lehetetlenné teszi az eddig alkalmazott bevételi modell alkalmazását. Spanyolország is kakukktojás, hiszen annak ellenére, hogy az O2, a kizárólagos angol forgalmazó közlése szerint új felhasználóik 60%-át az iPhone-nak köszönhetik, a Telefonica mégsem fogadta el az amerikai vállalat feltételeit, így a spanyolok is kimaradnak, teljes Latin Amerikával egyetemben. Eddig egyébként összesen körübelül 6 millió telefont adott el a cég, amivel komoly konkurenciát támaszt az okostelefonok szegmensében a Nokiának.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások