2008. szeptember 10. 18:59, Szerda
A gyártó gyakorlatilag lemásolta a piacot uraló Nokia elképzelését és saját telefonjai mellé zeneletöltéseket kínálna a vásárlóknak - azt még nem tudni, hogy pontosan milyen feltételekkel.
A Financial Times saját forrásra
hivatkozva számolt be arról, hogy a Sony Ericsson a közeljövőben szeretné útjára indítani a szolgáltatást. Ennek alapötlete és kivitelezése a Nokia
Comes With Music elnevezésű projektjére hajaz, amelyet néhány nappal ezelőtt mi is ismertettünk. A lényeg, hogy az új készülékek megvásárlói órási zenei gyűjteményből válogathatnak majd, amelynek jó részét a legnagyobb kiadók biztosítják - Európában is.
A Nokia esetében a tervek szerint az új vásárlók pontosan egy éven keresztül férnének hozzá a kínálathoz és ennek árát a mobiltelefon költségeibe építenék be, a készülékkel együtt tehát az éves tagság díját is kifizetik az érdeklődők. Azt még nem tudni, hogy a Sony Ericsson pontosan milyen árat szabna meg és ezt miként hajtaná be a vásárlókon, ám valószínűleg a riváliséhoz hasonló megoldást választ majd, hogy fenntartsa az új szolgáltatás életben maradásának esélyét. A cég jelenleg is kínál letöltéseket, a
PlayNow Arena azonban minden egyes zeneszám után kéri a díj megfizetését - ennek nagyszabású frissítése révén a szolgáltatás a skandináv országokban mindenhol elérhető, a tartalom pedig DRM-mentes formában letölthető.
Elemzők szerint a világ ötödik legnagyobb mobiltelefon gyártója számára nem a digitális zene biztosítja az utat a kitörés felé - ez ugyanis jelenleg még nem hoz óriási bevételeket. A cég ráadásul elég kényes helyzetben van, idén már két alkalommal figyelmeztettek a korábbi pénzügyi előrejelzés módosítására, amit főként az európai eladások kedvezőtlen alakulásának köszönhetnek. Mindazonáltal a jelek szerint bíznak a szolgáltatás sikerében, ennek érdekében pedig az Universal kivételével máris megállapodást kötöttek a legnagyobb kiadókkal. A partnerek között megtalálható az EMI, a Warner Music és a Sony BMG - a kínálat tehát biztosítva van.
A forrás szerint a platform elindulását októberben jelentik majd be, az igazi rajtra pedig még az ünnepek előtt mindenképpen sor kerül Európában.