Spore

Spore

2008. szeptember 26. 23:58, Péntek


Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: EA Maxis
Honlap


Rendszerkövetelmények:
Minimum: 2 GHz P4, XP: 512 MB / Vista: 768 MB memória, 128 MB Pixel Shader 2.0 támogatással, 6 GB szabad hely
Ajánlott: AMD Athlon XP/ Intel Pentium IV, 1 GB RAM
Hasonló játékok: The Sims, Black and White
Kategória: valósidejű stratégia

Will Wright karrierje érdekesen indult, hiszen első eszement ötletével, a Sim City-vel hiába házalt a nagyobb kiadóknál, az 1989-ben megjelent játék senkinek sem kellett, így a kissé csodabogár fazonnak muszáj volt saját stúdiót alapítania. Újdonsült ötlete, miszerint legyünk mi egy általunk épített város vezetői és irányítói, milliókat mozgatott meg. Az úthenger beindult és egészen a mai napig nem állt le, hiszen a városépítő stratégia után Wright annak lakóinak életét mutatta be a Sims-ben. Ekkor már a kaliforniai Electronic Arts-hoz tartozott stúdiója, a Maxis, mely újdonsült életszimulátorával a játékipar egyik legsikeresebb sorozatát indította el. A Sims a megjelenése óta - a kiegészítőket is beleszámítva - több mint 100 millió példányban kelt el, így méltán érdemelte ki a játékipar legkelendőbb terméke címet.

A sorozat ugyan hamarosan folytatódik a harmadik epizóddal, de Wright előtte tett egy görbe kitérőt, hogy a saját nézőpontjából mesélje el, milyen is lehetett az evolúció. Az elgondolás szerint világhódító utunk első fázisában őslevesben úszkáló papucsállatka vagyunk, majdan a lábak növesztése után a szárazföld meghódítása lesz a feladatunk. Ezután törzsekbe verődve megismerkedünk a tűzzel és a társas együttélés alapvetői szabályaival, hogy aztán saját civilizációt építsünk ki, végül pedig gyarmatosítsuk a világűrt.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék első lépéseként el kell döntenünk, hogy melyik bolygón vágunk neki az élet rögös útjának. Lehetőségeink korlátozottak, ráadásul jelentősége igazából nincs. Mindegyik planétára egy meteorbecsapódás révén érkezünk, maximum a szárazföldi környezet lesz más, így az esetleges újrajátszás és a változatosság szempontjából lehet érdekes első komolyabb döntésünk. Összesen öt evolúciós lépcsőfokot kell megmásznunk, míg egysejtű létformából eljutunk a végtelen világűr meghódításáig.

Az első fázisban papucsállatként vágunk neki a nagy kalandnak. Az elején választhatunk, hogy ragadozók vagy növényevők leszünk. Jómagam egy ragadozó egysejtűvel vágtam neki a játéknak, melynek ezen szakaszában mindössze annyi a feladatunk, hogy állati eredetű szerves anyagokat vadásszunk, illetve újabb testrészeket szedjünk fel. A cél, hogy megfelelő mennyiségű DNS-pontot kaparjunk össze, melyek segedelmével később újabb és újabb testrészekkel bővíthetjük lényünket. Az első fázis gyakorlatilag egy egyszerűsített flash-játék, ami az első percekben irtó aranyos és érdekes, de hosszú távon nem nyúlt túl sok élvezetet. Wright és csapata érezhetően a manapság nagy népszerűségnek örvendő casual játékok előtt tisztelgett, ami talán a hardcore gamerek szemében nem feltétlenül szimpatikus húzás.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Sajnos a túlontúl leegyszerűsített játékmenet a lábak növesztése és a szárazföld meghódítása után sem változik. Továbbra is a megfelelő mennyiségű DNS-pont összegyűjtögetése a feladatunk. A különbség csak annyi, hogy ezt más fajok levadászásán kivűl azok szimpátiájának elnyerésével is megtehetjük. Utóbbihoz segítségünkre lesz az elbűvölés, a tánc és az ének tudományára, míg előbbi esetben vadászösztönünk hozhat sokat a konyhára. Agyunk térfogata szépen lassan növekszik, mi pedig vészesen közeledünk a harmadik, egészen más irányt képviseltető fázishoz, a törzsfázishoz.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások