2008. november 29. 13:42, Szombat
Válság ide vagy oda, az Egyesült Államokban hosszú sorok várták az első érintőképernyős Blackberry készüléket, amely elsősorban az iPhone ellen küzd majd a piacon.
Hírügynökségi
beszámolók szerint a keleti parton minden nagyvárosban nagy érdeklődés mutatkozott a készülék iránt, amelynek eredményeként a legtöbb üzlet hamar kifutott az első napon rendelkezésre álló készletből. Egyesek több online előrendelés leadása után már reggel 8 órakor is késésben voltak, végül pedig lemaradtak az újdonságról, bár a Verizon szóvivője később kijelentette, hogy számukra 5-7 nap alatt mindenképpen kiszállítják majd a telefonokat.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Az új
Blackberry Storm több szempontból is az Apple szintén nagyon sikeres iPhone készülékére hajaz: a megszokott multimédiás funkciókat és alkalmazásokat immár az új érintőképernyőn keresztül érhetjük el, a maximális felbontás 480x360 pixel, ezt pedig Bluetooth v2.0 támogatás, 1 GB memória, 128 MB Flash, RIM vezetéknélküli modem, UMTS/HSPA, illetve az európai régióban 900 és 1800 MHz GSM/GPRS támogatás egészíti ki. A készülék mérete 112,5 x 62,2 x 13,95 mm, súlya pedig 155 gramm. Az Egyesült Államokban a Verizon, Kanadában pedig a Bell és a Telus felelős a terjesztésért.
A Verizon a maga részéről jelentős készlettel készül az ünnepi szezonra, és erre a jelek szerint szükség is lesz. A legtöbb üzlet előtt a debütálás napján, azaz pénteken több százan maradtak le az újdonságról, egyes helyszíneken pedig a csalódott vásárlók kisebb-nagyobb galibát okoztak - volt, hogy a rendőrségnek kellett helyreállítania a rendet. Az Államok második legnagyobb mobilszolgáltatója négy különböző fejlesztést igyekezett reklámozni az ünnepi szezon közeledtével, ám a legnagyobb hangsúlyt kétségtelenül ez a készülék kapta.
A Blackberry Storm árában is az iPhone-ra hasonlít, a telefon ugyanis 200 dollárért kapható az amerikai üzletekben, 2 éves előfizetéssel.