2009. január 7. 09:52, Szerda
Úgy tűnik, véget ért az a korszak, amikor a népszerű aukciós portálon csak szórakoztatóelektronikai termékeket, ruhákat és hasonló árucikkeket lehetett vásárolni.
Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy már friss húst és más élelmiszereket is lehet venni a honlapon. Egy Schwäbisch Hall régióban, Schwein városában működő gazdaság például egy tehenet bocsájtott áruba, 7 kilós csomagokban. "Amikor véget ér a licitálás, akkor az állatot levágjuk, feldaraboljuk, a húsát vákuumcsomagoljuk és elküldjük a megrendelőknek" -
nyilatkozta Anke Baumert-Büning. A gazdálkodó az elmúlt hónapokban azt figyelte meg, hogy egyre nagyobb az online érdeklődés a húsok és a húskészítmények iránt. Az üzlettel mindkét fél jól jár. A vásárló garantáltan friss árut kap, míg Anke Baumert-Büning megtakarítja a piacra való utat, ezzel benzint és időt spórol.
A változásokra jellemző, hogy a tanya már a forgalma 60 százalékát az interneten keresztül bonyolítja. A vállalkozást a nő, a férje, valamint két alkalmazottjuk működteti és elsősorban húskülönlegességek készítésével foglalkoznak. "Vevőink olyan termékeket keresnek, melyek nem kaphatók minden boltban. Aki olcsó húst, kolbászt vagy virslit keres, az inkább menjen a diszkontáruházakba" - nyilatkozta Anke Baumert-Büning.
A jelenségre már a Német Hús Szövetség is felfigyelt. Gero Jentzsch, a szervezet szóvivője elmondta, hogy abból indulnak ki, hogy egyre több húst és húskészítményt fognak értékesíteni a gazdák a világhálón. Sok tenyésztő szeretne több lábon állni és ebben segíthetnek nekik az internetes eladások. A legfontosabb az, hogy a gazdák betartsák a higiéniai és más előírásokat, valamint, hogy megfelelő módon csomagolják a termékeket és tájékoztassák az összetevőkről a vásárlókat. A megoldás előnyös mind a felhasználóknak, mind a gazdálkodóknak, hiszen előbbiek közvetlen kapcsolatba kerülnek a termelővel és házhoz szállítva kapják meg a húst, míg az utóbbiak értékes visszajelzést kaphatnak az áruikról.
Ezenkívül van még egy nem elhanyagolható szempont. Steffen Küssner fogyasztóvédelmi szakember szerint ugyanis az online élelmiszerkereskedelemre nem jellemzők a botrányok és ez még inkább vonzóvá teszi az online hús-, kolbász- vagy éppen virslirendelést az emberek szemében.
Persze a nagy áruházaknak egyelőre nem kell aggódniuk, még csak kevesen kapkodnak az új lehetőség után. Ezt bizonyítja Carsten Springer hentes példája, aki immár két éve van jelen az eBay-en. Már az apja és a nagyapja is hentes volt. Elsősorban Schleswig-Holsteinre jellemző húskülönlegességeket árul, de jelenleg csak teljes forgalma 2-3 százalékát bonyolítja a világhálón. "Nem tudok belőle megélni, de jó mellékkereset. Elsősorban olyan emberek vásárolnak nálam, akik korábban a régióban éltek és megszerették az itteni ízeket, ételeket" - foglalta össze a tapasztalatait Carsten Springer.