2009. február 14. 22:52, Szombat
Kiadó: EA
Fejlesztő: Criterion Games
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: 2,8 GHz Pentium 4, 1 GB RAM, 128MB V-RAM-mal rendelkező grafikus kártyák
Ajánlott: 3,2 GHz Intel Pentium 4, 2 GB RAM, 256 MB, V-RAM-mal rendelkező grafikus kártyák
Hasonló játékok: Burnout-sorozat, Need For Speed-sorozat
Kategória: arcade autóverseny
A Burnout-sorozat első darabja még 2001-ben látott napvilágot, konzolos exkluzív játékként. A széria számos epizódot megért már, a Burnout Paradise képében viszont történelmi pillanat következett be. A kiváltó ok nem más, mint a PC-s megjelenés, amire már évek óta várt a nagyérdemű. A következő sorokban áttekintjük, hogy az asztali rendszereken mennyire állja meg a helyét a sebességmániások paradicsoma.
A Burnout Paradise nem egy történetorientált alkotás, de ezt nem is várjuk el egy autószimulátortól. Adott egy hatalmas bejárható környezet (Paradise City), ahol számos versenyen kell részt vennünk, a cél pedig az, hogy jogosítványunkat a legmagasabb szintre fejlesszük. Mivel a The Ultimate Box tartalmazza a konzolos verziókhoz érkezett összes letölthető tartalmat, futamainkat nem csak négy keréken, hanem feleannyin is nyélbe üthetjük.
Mielőtt viszont komolyabban rátérnénk a járművekre, fontos, hogy kellő tudásunk legyen Paradise City, és a versenyek felépítéséről. Küzdelmekből mindig sokkal több áll majd a rendelkezésünkre, mint amennyi a jogosítványunk fejlesztéséhez kell, így lehetőségünk lesz válogatni. A versenyek két változatát különíthetjük el első körben, vannak éjszakai, és nappali futamok. A megmérettetések általában útkereszteződésekben lettek elhelyezve, és különböző színek jelölik a futamok fajtáit.
Vannak átlagversenyek, mikor A pontból B pontba száguldunk. Ezek lesznek többségben, és sajnos ez az egyik negatívuma is a játéknak, hiszen a sokadik verseny után már elég unalmas ugyanazokat az utakat végigjárni. Van az átlagfutamoknak egy továbbfejlesztett változata, mikor már a célhoz jutás mellett túl is kell élni a versenyt, de lesz, amikor a cél érdekében nekünk kell kiütni a pályáról a többi versenyzőt vagy éppen kaszkadőrmutatványokkal kell összegyűjteni a kívánt pontmennyiséget.
Ezek mellett még számos versenylehetőség került Paradise City utcáira, melyek csak a plusz szórakozást szolgálják, komolyabb jelentőségük nincs. Példaképpen meg lehet említeni az út uralmakat, mikor is egy előre betáplált időt kell túlszárnyalnunk egy útvonalon. Ha gyűjtögetni támad kedvünk, azt is megtehetjük, reklámtáblákat szétzúzva, vagy hatalmas ugratókat megcélozva. A legjobb szórakozás a pluszok között mégiscsak a Show Time, amikor a nitró megfelelő használatával ugrálva, pattogva törjük szét az autókat. A realizmus egyenlő a nullával, de a szórakozás maximális.
Járműveinket a roncstelepeken érhetjük el, melyek tulajdonképpen saját személyi bázisaink lesznek. Itt választhatunk, hogy autóval vagy motorral vágunk neki a hatalmas városnak, de gépeink tulajdonságait is itt szemlélhetjük meg. Négykerekűink újonnan mindig totálkárosan kerülnek a tulajdonunkba, így gyakran fogjuk meglátogatni a szerelőműhelyeket, illetve a fényezőműhelyeket. Ezekben nem kell várakoznunk a munkálatokra, csak átszáguldunk rajtuk, és máris csoda történik, autónk a régi pompájában tündököl. Az egyetlen épület még, ami hasznunkra válik a játék folyamán, az a benzinkút, ahol autónk nitróját töltik újra, hogy száguldozásainknak senki se vethessen véget.
Összesen 75 gépszörnyeteg fog a rendelkezésünkre állni a ringbe szállások előtt, viszont nem rögtön kezdéskor. A játék előrehaladásával fokozatosan tehetünk szert a jobbnál jobb autócsodákra, hogy a legvégén mi birtokoljuk a legjobb képességekkel felruházott darabot. A roncsok megszerzésére többféle lehetőségünk lesz. Bizonyos versenyek megnyerése után vagy rögtön birtokunkba kerül egy adott autó, vagy tudomást szerzünk róla, hogy belépett Paradise Citybe, a megszerzése pedig a mi feladatunk. Ilyenkor annyit kell csak tennünk, hogy ha belebotlunk az autóba, jól összetörjük, és a legközelebbi roncstelepen már birtokba is vehetjük.