Megvan az áttörés: zenét kínálhat a Google

Megvan az áttörés: zenét kínálhat a Google

2009. április 10. 18:47, Péntek
A Google sikeresen megállapodott a nagy zenekiadók egyikével, mégpedig egy új zeneportál elindításáról, amely a reklámokból hajtaná a bevételt. A technológiát a YouTube adja, a tartalmakat pedig az Universal Music.

Az elmúlt hetekben egyre-másra jelentek meg a hírek a Google terveiről, amelyekben sorra bukkantak fel a nagy filmstúdiók és zenekiadók nevei, mégpedig többnyire a YouTube portállal kapcsolatban. Egyre világosabban körvonalazódott a keresőcég vezetésének elképzelése: mindenképpen meg kell szerezni a tartalomszolgáltató óriások beleegyezését ahhoz, hogy a népszerű alkotásokat ők maguk kínálják az interneten.

Nemrég még arról számolhattunk be, hogy az ingyen zene egyedül Kínában elérhető a Google oldalain, az ország azonban speciális helyzetben van, hiszen óriási piacot kínál, amelyet valósággal átitatnak a kalózmásolatok. Most azonban hivatalos közlemény jelent meg arról, hogy az Universal Music beleegyezett egy új portál indításába, amely (egyelőre) kizárólag az ő tartalmaikat teszi elérhetővé az internetezők számára. A portál neve Vevo lesz, elindulása még idén várható - a technológiát a YouTube biztosítja (hiszen klipekről van szó, nem pusztán a hanganyagról), a négy legnagyobb között is vezető zenekiadó pedig rendelkezésre bocsátja teljes kínálatát.

A bejelentéshez Doug Morris, az Universal Music első embere hozzátette, hogy ő maga tárgyal az ágazat több nagyobb szereplőjével, és várakozása szerint hamarosan a többi kiadó is csatlakozik majd a kezdeményezéshez. Az egyes tartalmak kizárólag a Vevo oldalán lesznek elérhetők, egyedül az oldal saját beágyazott lejátszójában, a reklámbevételeken pedig a Google és partnerei osztoznak. A YouTube táborának kreatívabb tagjai továbbra is felhasználhatják a kiadó kínálatát saját alkotásaik kiegészítéséhez, a prémium tartalmak azonban csak a Vevo-n lesznek láthatók.

Morris terveiről egyébként már tavaly megjelentek különböző híresztelések, amelyek arról szóltak, hogy a vezető a YouTube táborához hasonló méretű közönséget szeretne elérni, ám a videóportálnál jobb minőségben, nagyobb felbontású tartalmakkal - a jelek szerint megtalálták az arany középutat.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások