2009. június 9. 11:45, Kedd
A szoftvercég új keresője a megjelenést követően rögtön megelőzte a Yahoo megoldását, ezzel pedig megvalósította a Microsoft által kitűzött célt - az ideális állapot azonban csak pár napig tartott.
Az első beszámolók kiemelték, hogy a kissé furcsának ható névvel megjelent
Bing új megoldást valósít meg az internetes keresők szegmensében, amely leginkább a
Wolfram Alpha-hoz hasonlítható. Kétségtelen, hogy a Microsoft kitett magáért, továbbra is arra koncentrálva, hogy megszerezze az olyannyira áhított második helyet - ennek elérését néhány éven belül jósolják, ám a vezetés, még ha csak egy rövid időre is, de már belekóstolhatott az érzésbe.
A StatCounter Global Stats
adatai szerint ugyanis június első hetében, vagyis közvetlenül a megjelenést követő napokban, a Bing máris megelőzte az eddig a második helyet tartó Yahoo keresőjét, jóllehet ez a Live Search portál számára mindeddig elérhetetlennek bizonyult. Erre sokan felkapták a fejüket, mások pedig gyorsan megjegyezték, hogy valószínűleg a megjelenés miatti érdeklődésről, pontosabban annak rövid ideig tartó fellángolásáról van szó (vagy arról, hogy milyen
könnyen lehet pornót keresni az új platformmal, amit azonban azóta javítottak). Jóslatuk beigazolódott, a Bing ugyanis gyorsan visszaesett a harmadik helyre, ezzel pedig visszaállt az eredeti állapot.
A második hely megszerzése azért is fontos, mert a Microsoft ezt eredetileg a Yahoo felvásárlása révén szerette volna elérni. A mintegy 40 milliárd dollárt felemésztő üzlet kútba esése helyett ezt most jóval gyorsabban és olcsóbban megvalósították, és bár a siker rövid életűnek bizonyult, a lehetőség mindenképpen megvan annak megismétlésére. Ez pedig nyilván dollármilliókat jelentene számukra, valamint a Google eddig kikezdhetetlen fölényének csökkentését - a keresőcég globálisan továbbra is 80 százalékos részesedés körül mozog, ez az Egyesült Államokban is 70 százalék feletti.
Meglátjuk, hogy a Bing hogyan szerepel majd a piacon - az elemzők jó része szerint a Microsoft ezúttal jó lóra tett.