Transformers: Revenge of the Fallen

Transformers: Revenge of the Fallen

2009. július 25. 09:58, Szombat


Kiadó: Activison
Fejlesztő: Luxoflux Corp.
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP/Vista, 2.8 Ghz Pentium, 1 GB RAM, GeForce 7600 / Radeon X1300, 5 GB HDD
Ajánlott: Windows XP/Vista, Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz, Athlon 64 X2 Dual Core 4800+, Geforce 7600 GT 256MB, Radeon X1600, 5 GB HDD, 1 GB RAM
Hasonló játékok: Transformers
Kategória: külsőnézetes akció

A '80-as években indult hódító útjára minden idők egyik legsikeresebb japán animációs sorozata, a Transformers, ami a hatalmas siker jóvoltából később a Marvelnek köszönhetően több részből álló képregénysorozattá nőtte ki magát. A gigantikus robotok jogai végül a játékkészítő Hasbróhoz vándoroltak, hogy végül Hollywood is felfedezze magának az organikus vasszörnyek ádáz csatáját. Így született meg 2007-ben Michael Bay tolmácsolásában filmvászonra álmodott Transformers, aminek folytatása pár hete került a mozikba. Ezzel egyidőben megérkezett a játékadaptáció is, ami azonban közel sem olyan lenyűgoző, mint a film volt.

Ha nyár, akkor olvasóink többségének minden bizonnyal a fesztiválok jutnak azonnal az eszünkbe, de az ilyenkor szokásos blockbuster-eső se kerülheti el a figyelmünket. Az idei nyár egyik legnagyobb durranásának ígérkezett a 2007-ben kasszát robbantó, látványban nagyon a toppon lévő Transformers-mozi, ami egy trilógia első részeként került szélesvászonra. A folytatásra egészen mostanáig kellett várni, és bár hihetetlen összeget tehet zsebre a filmet finanszírozó stúdió, a rajongók és a nézők mégiscsak egy soványka élménnyel távozhattak a moziból. A Transformers: Revenge of the Fallen premierjével egy időben a jogokat birtokló Activison közzétette az Autobotok és az Álcák harcának játékadaptációját, mely akár megfelelő vigasz is lehetett volna. Helyette kaptunk egy átlagon aluli terméket, ami továbbra is azon tényt erősíti a játékosokban, hogy korábbi kiváló alapanyagokból nem feltétlenül lehet jó filmet, vagy jó játékot készíteni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Revenge of the Fallen alapsémája nem túl bonyolult, így egy külső nézetes akciójátékkal van dolgunk, melyben mindkét oldallal, vagyis az Autobokkal és az Álcákkal is végigjátszhatjuk a játék történetét. Ez abszolút nem ragaszkodik a film által kitaposott ösvényhez, így csak foszlányokban térnek vissza a moziból ismert jelenetsorok. A játékban lényegében az alakváltásokon és az állandó lövöldözésen van a hangsúly, így akár szórakoztató, kikapcsolódásra mindenképpen alkalmasnak ígérkező alkotással találhatnánk szembe magunkat, de a játékban felbukkanó bosszantó hibák miatt egyszerűen lehetetlen élvezni az előtte töltött perceket.

Az adaptációt készítő Luxoflux Corp. első komolyabb baklövése az irányítás totális elbaltázása, melynek megtanulása nem kevés időbe fog kerülni. A játékban három alaphelyzetben lesz lehetőségünk harcolni, így a test-test elleni egymásnak feszüléseken kívül a fegyvermód előcsalogatása jelenthet mentsvárat bizonyos esetekben. Ilyenkor megjelenik egy célkereszt és előugranak a fegyvereink, ezekkel pedig már jóval hatásosabban kezelhetjük ellenfeleinket.

Természetesen lehetőségünk lesz egyetlen gombnyomással alakot váltani is, ami meglepően dinamikusra és látványosra sikeredett. Az Autobotok esetében különböző négykerekű járművekké tudunk majd átváltozni, míg az Álcák oldalán mindenféle harci jármű, vagy más egyéb formát ölthetünk magunkra. A visszaalakulás közben előcsalhatóak lesznek speciális mozdulatok. Ilyen például, ha nyomva tartjuk a turbó gombot, ami a gyorsításra alkalmas, majd az alakváltáshoz szükséges gombot elengedjük, akkor robotunk hihetetlen lendületet vesz, amit egy ugrás kíséretében kivitelez. Mindez nagyon látványos, ráadásul segítségével gyorsabban is közlekedhetünk, ami meneküléskor nagyon jól fog jönni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játékmenet nem túlságosan változatos, a küldetések pedig sajnos teljesen sablonosak, kreativitásnak még csak jelét sem mutatják. A fejlesztők nem nagyon erőltették meg agytekervényeiket, így általában abban merül ki egy-egy küldetés, hogy a különböző időközökben érkező Álcák vagy Autobotok hullámait visszaverjük. Változatosságot maximum az nyújt, amikor bizonyos dolgokat kell megvédenünk vagy megjavítanunk.

Élvezetes, a játékmenetet abszolút feldobó elem a robotok különböző speciális képességeinek aktiválása. Ez azt jelenti, hogy az elsődleges és a másodlagos fegyverzet mellett mindegyik gigászi vasszörny esetében előcsalhatunk bizonyos képességeket. Optimus Prime esetében például egy pajzsot, Űrdongó meg tudja bénítani az ellenfeleket, Racsni pedig gyógyítani tud. Szintén érdekes, bár komolyabb kihívást nem jelentő ötletes húzás, hogy a fő küldetések mellett a missziók előtt mindig kapunk két kisebb alfeladatot is, amiket teljesítve még több Energonhoz juthat robotunk. Természetesen lesznek majd főellenfélharcok is, ahol mindkét oldalon az ellenkező fél ismertebb robotjait kell legyűrnünk. Általában grandiózusak, monumentálisak, viszont könnyen kivitelezhetők, nem okoznak komolyabb fejtörést a játékos számára.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások