2009. november 2. 18:38, Hétfő
Ahogy az várható volt, a Michael Jackson-féle This Is It esetében, akárcsak a tavaly Hannah Montana koncertfilmnél, ezúttal is csak a beetetést szolgálta a kampány, miszerint csak limitált ideig lesz látható a film a mozikban.
Míg a Hannah Montana-koncert esetében a Disney egy hetet ígért, majd azt toldotta meg határozatlan időre szóló vetítéssel, a This Is It-nél a 2 hetesből lesz minimum 4 hetes, Hálaadásig szóló vetítés - Amerikában, Kanadában és a világ legtöbb országában.
Ez a "toldás" valószínűleg, ha siker a film, azért, ha bukás, azért következett volna be, de egyelőre nem beszélhetünk különösebb sikerről, hiszen jóval nagyobbak voltak a Sony elvárásai annál a 21 millió dolláros nyitóhétvégénél, amit a This Is It produkált 3481 moziban. (Összehasonlításul a Hannah Montana 3D-film koncert dokumentumfilm 3 nap alatt 683 moziban hozott 31 millió dollárt.) A kommunikáció ezzel szemben természetesen hatalmas érdeklődésről beszél, melyet a stúdió nem hagyhat figyelmen kívül és csakis a nézői igényeket szem előtt tartva tartják tovább moziban a filmet.
Ezzel szemben a Sony, mely 60 millió dollárt fizetett ki a filmért, 2 hét alatt Amerikában még a vételárat is alig kapná vissza, nem beszélve a reklámozás költségeiről, így nem csoda (és végképp nem elítélendő), ha a stúdió szeretne még egy kis bevételt. Más kérdés, hogy a "limitált idejű vetítéssel" kecsegtető kampányokat ezentúl nem biztos, hogy beveszik a nézők. (A Sony célja természetesen az volt a trükkel, hogy minél többen nézzék meg az első napokon, hogy minél hamarabb maximalizálhassák bevételüket és lássák, hogy mennyi sajtolható ki a This Is It-ből.)
Jó hír viszont, hogy a This Is It világszinten már 100 millió dollárnál tart, így mindenképpen minden idők legsikeresebb koncertfilmje lesz, hiszen bár Hannah Montana egyelőre Jackson filmje előtt van az amerikai toplistákon, azt tavaly kevés ország kevés mozijában mutatták be. (Megint más kérdés, hogy koncertfilm nagyon ritkán kerül mozikba és akkor is csak kevésbe.)