2009. december 22. 11:44, Kedd
A keresőcég vezetői nem csak pihenéssel töltik az ünnepeket. Ezt bizonyítja, hogy a webes konszern két cégre is szemet vetett.
Az elsődleges célpont a
Yelp, ami a Google-hez hasonlóan egy kereső, mely eddig nem igazán ismert. A Yelp egy olyan portált üzemeltet, ahol a látogatók értékelhetik és osztályozhatják a különböző intézményeket, például az éttermeket. A Techcrunch
információi szerint a Google kész lenne akár 500 millió dollárt is fizetni a Yelpért. Amennyiben az üzlet megvalósul, úgy augusztus óta ez lenne a Google ötödik cégfelvásárlása. Korábban a vállalat az AdMob reklámértékesítő társaságot vette meg potom 750 millió dollárért.
A Yelpet 2004-ben alapította a Paypal két egykori munkatársa és különböző cégek eddig közel 31 millió dollárt fektettek be a vállalkozásba. A befektetők egy része ugyanakkor kevesli a Google által felajánlott félmilliárd dollárt és úgy vélik, elhamarkodott lenne a Yelp eladása. A Google egyébként elsősorban nem is magát a portált akarja megszerezni, hanem annak több millió látogatóját. A Yelpet novemberben 9 millióan keresték fel, míg a cég egyik mobil alkalmazását egymilliószor töltötték le.
Egyértelmű, hogy a Google a mobil piacokra összpontosít és igyekszik minél jobban felkészülni a következő években ezen a területen megvalósuló nagy áttörésre.
A konkurensek persze szintén nem tétlenkedtek, a Yahoo például idén júliusban megállapodást kötött az AT&T-vel, így a távközlési vállalat 5000 értékesítési munkatársa a Yahoo oldalain megjelenő internetes reklámfelületeket is igyekeznek hirdetésekkel megtölteni. Az AOL a Patch.com nevű helyi híroldallal kötött együttműködési szerződést.
"A helyi hirdetések egy több milliárd dollár értékű piacot jelentenek, az abban rejlő lehetőségek viszont - minden szándék ellenére - eddig viszonylag kiaknázatlanok" -
nyilatkozta a Reutersnek Mark May, a Needhom & Co. elemzője.
A Google érdeklődését emellett egy másik cég, illetve annak programja is
felkeltette. A
Docverse kiegészítője ugyanis képes átkonvertálni a Microsoft Office dokumentumokat a Google Docs által használt formátumokba. A Docverse céget Shan Sinha és Alex DeNeui, a Microsoft egykori termékstratégái alapították 2007-ben, és a Google kész lenne 25 millió dollárt kifizetni érte. Sinha a Sharepoint és a SQL Server termékstratégiájáért, míg DeNeui a SQL Server webes stratégiáért volt felelős a redmondi konszernnél. A vállalat által kifejlesztett kiegészítőnek köszönhetően egy vagy több személy, akár online vagy offline módban is a saját böngészőjében dolgozhat a Word, a Powerpoint vagy az Excel dokumentumokon. A Docverse tanácsadói között egyaránt megtalálhatók a Google, a Microsoft és az Adobe munkatársai.