Dél-koreai kutatók a Twitter-jelenség nyomában

Dél-koreai kutatók a Twitter-jelenség nyomában

2010. május 21. 18:34, Péntek
Aki a mikroblog-szolgáltatást nem használja, az nehezen érheti meg, hogy miről szól a Twitter-jelenség és miért is magával ragadó dolog 140 írásjelben beszámolni eseményekről.

A Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) kutatói tudományos szempontok alapján vizsgálták meg a mikroblog-szolgáltatást. A szakembereket kizárólag az érdekelte, hogy miért használja valaki rendszeresen a Twittert, mi teszi az emberek szemében érdekessé és miért keresik fel állandóan az oldalt.

A Twitter egy elsősorban a hírek továbbítására szolgáló médium - állapította meg Haewoon Kwak, Changhyun Lee, Hosung Park és Sue Moon, akik mindannyian a KAIST informatikusai. A négy szakember összesen 41,7 millió twitterező 1,47 milliárd kapcsolatát és 106 millió rövid üzenetét (tweet) vizsgálta meg, majd értékelte ki. A legfontosabb megállapításuk az volt, hogy a Twitteren zajló kommunikáció megértéséhez elengedhetetlen az úgynevezett re-tweetek, vagyis a válaszüzenetek megértése.

Már a kezdetekkor jelentkezett az az igény a felhasználók között, hogy mások számára is továbbíthassák üzeneteiket. Időközben a válasz funkció már részévé vált a Twitter rendszerének. A másik kulcselem, hogy ami fontos, az sok tweetben fordul elő és sokan továbbítják azokat az információkat tartalmazó üzeneteket, illetve válaszolnak rájuk. Az érdektelen hírekre viszont alig reagálnak az emberek és ezek gyakorlatilag elvesznek a napi több millió csirip tengerében.

A KAIST munkatársainak egy másik csoportja (Meeyoung Cha, Hamed Haddadi, Fabricio Benevenuto és Krishna Gummadi) arra volt kíváncsi és azért vizsgált át 1,7 milliárd tweetet, hogy megtalálja a gyakran twitterező ismert személyiségeket. A legtöbb követője nem Britney Spears vagy Ashton Kutcher Twitter-oldalának van, hanem a nagy sajtóorgánumoknak, például a The New York Timesnak, a Huffington Postnak, valamint a Techcrunch és a Mashable blogoknak, s a CNN-nek. A kutatók elemzéséből kiderült az is, hogy a Twitteren olyan témák válnak hosszú távon is népszerűvé, amelyek a klasszikus médiában is keresettek. 2009. június 6-a és 31. között a mikroblogon az iráni zavargásokkal és különböző amerikai politikai témákkal kapcsolatos bejegyzések voltak a legfelkapottabbak.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások