Az év legfélelmetesebb játéka?

Az év legfélelmetesebb játéka?

2010. június 11. 23:55, Péntek
Manapság eléggé átváltozott a túlélő horrorok világa. A stílusteremtő Alone in the Dark újraélesztési kísérlete csúfos kudarcot vallott, a Resident Evil átlépett az akciójátékok világába, az Alan Wake pedig PC-re nem érhető el.

A számítógépes játékosok számára talán csak a Condemned és a Dead Space nyújtott kellemesen bizsergető érzést, ám azért ezek sem azok a klasszikus túlélő horrorok. Mindkét címben van egy rakat fegyverünk és bár néha valóban ijesztő jelenetbe futunk, de azért mindig van nálunk valami pisztoly vagy lézerfegyver, amivel rendet teremthetünk.



A méltán sikeres és végül trilógiává bővült Penumbra alkotói, a Frictional Games a héten bemutatta a külföldi sajtó munkatársainak legújabb alkotásukat, mely visszatér a túlélő horrorok alapjaihoz. Az Amnesia: The Dark Descent - a Penumbra részeihez hasonlóan - a játékmenetben újít és a tárgyakkal való interaktivitást az egér mozgatásával oldhatjuk meg.

Ha egy mozgatható tárgy (például szék vagy könyv) fölé visszük az egeret, akkor a bal gomb lenyomásával vehetjük fel azt. A levegőben forgathatjuk is a tárgyakat, ami nagyon hasznos, hiszen ha több elemet teszünk egymásra akkor a magasabban lévő helyeket is simán elérhetjük. A jobb gomb lenyomásával pedig elhajíthatjuk a kezünkben lévő tárgyat, ami rendkívül hasznos lesz a különböző logikai feladványok megoldásánál.

Minden ilyen feladat megoldása után a környezetünk, a kastély átrendeződik (lásd Kocka) és olyan helyek válnak elérhetővé, melyeket korábban fal takart el. Az irányítás további nagy újdonsága, hogy az ajtók nyitása is az egérrel történik, de nem csak egyszerűen le kell nyomni egy gombot, hanem az egeret is mozgatnunk kell. Vagyis az ajtónyitás a következő módon zajlik: kilincs megfog, gomb lenyom, egér előretol (ha üldöznek és gyorsan kell nyitnunk, akkor jobb gomb - ilyenkor azonban megsérül a zár és nem tudjuk visszazárni azt), gomb elenged.



Az Amnesia: The Dark Descent egy kaland-logikai-akciójáték, melyben a megszokott dolgokat kell tennünk: növényeket gyűjteni és ezekből italokat készíteni; megtalálni a titkos átjárót; megtalálni a továbbjutáshoz szükséges kulcsot és a többi. Ám ami kiemeli az átlagból az a remek környezet és hangulat, mellyel a fejlesztők folyamatosan azt az érzetet keltik, hogy bármely sarkon ott várhat ránk a halál.

A történet szerint a karakterünk egy Brennenburg nevezetű kastélyban ébred fel, egy teljesen zárt szobában. Ahogy a címből is kiderül, a főhős semmire nem emlékszik, de röviddel az ébredés és pár furcsa esemény után találunk egy jegyzetet, melyből kiderül a személyazonosságunk. A feljegyzésben az is benne van, hogy az emlékezetünket "szándékosan" veszítettük el egy saját főzetünk által.



A jegyzetünkben ott áll egy rövid, de annál velősebb mondat is: öld meg Brennenburg Alexandert. Az illető valahol a kastélyban bujkál és feladatunk eljutni hozzá és kideríteni, pontosan mi is történik velünk. A fejlesztők elmondása szerint a történet sokat merít H.P. Lovecraft klasszikus műveiből és a szörnyek helyett inkább a lelki rémisztgetésre tették a hangsúlyt.

Az Amnesia: The Dark Descent elsősorban az Eternal Darkness és Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth rajongóinak nyújthat majd kellemes kikapcsolódást, de a régimódi horror-rajongók is megtalálhatják vele a számításukat. A játék nyáron jelenik meg - csak PC-re.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások