Blur

Blur

2010. június 26. 16:42, Szombat


Kiadó: Activision
Fejlesztő: Bizarre Creations
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP/Vista/7, Intel Pentium D 3,4 Ghz vagy ezzel egyenértékű AMD, nVidia GeForce 6600GT / ATI Radeon 1600XT, 1 GB RAM (XP-hez), 2 GB RAM (Vista/Win 7), 14 GB szabad tárhely
Ajánlott: Windows XP/Vista/7, Intel Pentium Core 2 Duo 2,0 Ghz vagy ezzel egyenértékű AMD, nVidia GeForce 7800GT / ATI Radeon 1800XT, 2 GB RAM, 14 GB szabad tárhely
Hasonló játékok: Mario Kart, Metropolis Street Racer, Project Gotham Racing
Kategória: arcade versenyjáték

Az elmúlt időkben nem igazán voltunk elkényeztetve az arcade játékok terén, a múlt hónapban azonban egyszerre két hasonszőrű cím is napvilágot látott, melyek egyikét már teszteltük, így ezúttal a Project Gotham Racing készítői, a Bizarre Creations alkotását vettük górcső alá.

A Black Rock Studios Split/Second-je után az arcade stílus másik nagy öregje, a Bizzare Creations is éles váltást vitt véghez. A csapat komoly szemléletváltással próbálkozott, így a korábbi címeitől némileg eltérő irányba kormányozta hajóját a stúdió. A fő csapásirány természetesen maradt, ezúttal is egy versenyjátékot köszönhetünk a már a Dreamcast-érában is vitézkedő fejlesztőcsapatnak, csak ezúttal valódi új ötlet helyett régi alkotásaik építőkockáiból és a stílus legendájának számító Mario Kart elemeiből próbáltak meg egy játékot összegyúrni.

Ennek megfelelően a Blur komoly hasonlóságot mutat az Xbox-éra egyik legjobb versenyjátékával, a Project Gotham Racinggel és a stílus minden idők egyik legszórakoztatóbb termékével, a szintén Bizarre alkotta Metropolis Street Racerrel. A Blur tehát ismét az arcade száguldozás szerelmeseihez szól, viszont kérdés, hogy az éles szemléletváltás vajon szükséges volt-e, vagy a neonszínbe öltöztetett csilli-villi megvalósítás csak a régi elemek palástolását szolgálja?

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Blur egy megjelenése előtti bétateszttel már korábban kivívta szeretetünket, az akkor kizárólag X360-on futó többjátékos móka napokra, hetekre a fotelbe szögezett minket. Így mindenképpen bizakodással telve vártuk a májusi premiert, már csak azért is, mert szinte a Split/Seconddal egy időben mutatkozott be a Bizarre próbálkozása. A játék tehát a tavasz egyik legjobban várt megjelenése volt, az addiktív multiplayer béta nyomai nem múltak el nyomtalanul, azonban a teljes játék premierjét követően lelkesedésünk kissé alábbhagyott, a kialakult kép pedig alaposan megváltozott.

A játék szóló módja teljesen lélektelen, mindenféle történetet mellőz, így mindössze annyi a feladatunk, hogy kilenc helyi versenyzőt legyőzve mi legyünk a város legsikeresebb és legkelendőbb pilótái. Az út természetesen hosszú és rögös, minden egyes fő rivális legyőzése előtt hat-hat hajmeresztő és idegőrlő küzdelmen kell átverekednünk magunkat. Mindezt mindenféle érdemi motiváció nélkül, így a játék során elég komoly ellenszélbe botlunk. Az egyjátékos mód ugyanis semmi másról nem szól, mint különböző kihívások teljesítéséről, amikért cserébe úgynevezett fénypontokat kapunk, amiket specifikus rajongói feladatokkal és rajongóbázis-növeléssel egészíthetünk ki.

Tulajdonképpen a PGR-ből jól ismert Kudos rendszer örököse ez; itt is szinteket léphetünk, szintlépés után pedig új, ütősebb járgányok és egyéb képességek birtokába juthatunk. Az egyszemélyes kihívás azonban minden tekintetben mellőzi mindazt, ami miatt odavoltunk a Blur többjátékos módjáért. Az ember egy percig sem érzi az őrült versenyzés hangulatát.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játékmenet mindenki számára jól ismert, azaz továbbra is mindenféle fizikát mellőzve terelgethetjük választott járgányainkat. A versenyek közben a pályákon elhelyezett különböző power-upokat kell összegyűjtenünk, amiket felhasználva különböző előnyökre tehetünk szert a riválisokkal szemben. A választék szerencsére elég széles skálán mozog, a fejlesztők nagyon ügyesen teremtettek egyensúlyt a támadó és védekező képességek között. A shockot aktiválva például az előttünk haladó elektronikáját tudjuk megbénítani, amivel egy időre le is állíthatjuk a járgányt. A villám bevetése során három elektromos csapdát "varázsolhatunk" a pályára, amiket csak ügyesen kerülgetve tudunk kikerülni.

A shunt és a barge is hasznos lehet, főleg a test-test elleni összecsapásokban, ugyanis aktiválásukkor lökethullámot keltve vághatjuk neki a falnak az ellenfelek autóit. Előbbi az előttünk haladókat, utóbbi pedig az éppen előzésre készülőket vágja ki a pályáról. Emellett lehetőségünk lesz bevetni olyan klasszikusokat, mint a nitro, vagy a mine, amivel aknákat tudunk elhelyezni a térkép egyes pontjain, de ha a villáskulcs jelű power-upot sikerül felszednünk, akkor négykerekűnk menet közbeni megjavítását is kezdeményezhetjük, a pajzs pedig a támadások ellen nyújt védelmet. Végezetül felszedhetünk hőkövető rakétát és energiafegyvert is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások