Még az idén elindulhat a YouTube online videotékája

Még az idén elindulhat a YouTube online videotékája

2010. augusztus 30. 20:52, Hétfő
A Google a videomegosztó platform népszerűségét kihasználva akar betörni a filmpiacra. A webes óriás célja az, hogy hamarosan már hollywoodi művek is láthatók legyenek a portálon.

A YouTube hosszabb ideje tárgyalásokat folytat a hollywoodi filmstúdiókkal egy világszerte elérhető fizetős videoszolgáltatás elindításáról. A Financial Times brit gazdasági lap tudósítása szerint az új online videotéka már az idei esztendő végén megnyithatja a kapuit. Bennfentesektől származó információk szerint a Google és a YouTube vezetői azzal próbálják meggyőzni a nagy hollywoodi filmstúdiókat, hogy így műveik a nemzetközi közönség számára is könnyen és egyszerűen elérhetővé válhatnak. Az online videotékához a Google saját keresési technológiáját és a YouTube-ot egyaránt felhasználnák. A hír nem csak a felhasználók számára lehet érdekes, hanem minden bizonnyal alaposan felborzolja a Steve Jobs vezette Apple idegeit is, hiszen a szolgáltatás az Apple hasonló ajánlatainak közvetlen konkurensévé válhat. Egy a tervekbe beavatott, neve elhallgatását kérő elismert menedzser úgy nyilatkozott, hogy a szolgáltatás először kizárólag az Egyesült Államokban lesz elérhető, majd fokozatosan vezetik be más országokban is. "A Google és a YouTube globális jelenségek, amelyek nagyon sok embert érnek el, többet, mint a kábel- vagy a műholdas szolgáltatások. Arról beszéltek, hogy mennyi felhasználót érhetnek el, egy óriási szám jött ki" - tette hozzá a szakember.

A Google projektjét nagy érdeklődés övezi Hollywoodban, mivel a filmstúdiók új bevételi forrásokat keresnek, hogy így pótolják a csökkenő DVD-eladásokból származó bevételkiesést. A webes konszern új szolgáltatása nem csak a filmek letöltését tenné lehetővé, hanem közvetlen online megtekintését is. Az ár művenként kereken 5 dollár lenne, és a DVD-n való megjelenésükkel vagy az online shopokba való kerülésükkel egy időben válnának elérhetővé a portálon. A cél az, hogy a 2006-ban 1,65 milliárd dollárt megvásárolt YouTube végre nyereséges legyen. A vállalat nem ülhet a babérjain, hiszen ha nem tesz semmit, akkor az Apple, a Netflix és a Hulu is könnyen lépéselőnybe kerülhet vele szemben.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások