2010. október 4. 15:56, Hétfő
A legújabb adatok szerint a Google mobil platformja továbbra is egyre nagyobb erővel kelti fel a vásárlók érdeklődését, míg az iPhone csak ideiglenesen tudott ebben a folyamatban némi lassulást előidézni.
A ChangeWave legfrissebb
felmérése elsősorban arra a kérdésre igyekezett választ találni, hogy az elkövetkező 90 napban okostelefont vásárolni kívánók közül milyen arányban választják majd az egyes mobil operációs rendszereket. Rögtön kiemelik, hogy több mint egy éve folyamatosan az Android előrenyomulását mérték ezen tanulmányokon keresztül, a folyamat pedig most sem gyengült.
Egyre nő azok aránya, akik Androidos telefont akarnak venni
Nagyon érdekes megfigyelés, miszerint az iPhone 4 júniusi felbukkanása csak ideiglenesen lassította le a Google térhódítását az okostelefonok szegmensében, az egy évvel korábban meginduló rohamos bővülés ekkor torpant meg egy időre, hogy 30 százalék körül nyugodjon meg - vagyis ekkor minden harmadik potenciális vásárló kívánta letenni voksát az Android mellett. A nyár végére azonban az Apple momentuma véget is ért, immár 37 százalékon áll a konkurens mobil operációs rendszer, miközben az iOS gyorsuló ütemben szorul vissza. Míg négy hónappal ezelőtt még 50 százalékon állt az Egyesült Államokban az okostelefont beszerezni kívánók között, addig ez az arány most 38 százalék, vagyis a két rivális fej-fej mellett áll.
Júniushoz képest romlott az iPhone, de javított az Android
A 2009 nyara óta tartó trend tehát folytatódik, az Apple-nek nincs sok ideje hátra, mielőtt komoly hátrányba kerül a keresőcég szoftverével szemben. Az okok között említik, hogy míg az iOS-t futtató készülékek csak egyetlen szolgáltató kínálatában kaphatók, addig az Android okostelefonok mind az 5 nagy amerikai cégnél hozzáférhetők, ennek eredményeként a Google naponta 200 ezer (!) új okostelefont aktivál, az értékesített készülékek számát tekintve pedig már a második negyedév óta magabiztosan vezet. Az almás cég mindössze kettő fejlesztést árul jelenleg, ezek az iPhone 3GS és az iPhone 4, miközben az Androidra támaszkodó megoldások egyre nagyobb számban bukkannak fel a piacon.
Steve Jobs cége valamivel jobban áll a vásárlói elégedettség terén, hiszen 74 százalék továbbra is "nagyon elégedett" az iOS platformmal, de a Google itt sem marad el tőlük jelentős mértékben - az Android esetében 65 százalékról beszélhetünk.