2010. október 28. 12:10, Csütörtök
A filmstúdiók ugyanolyan nyilvántartást vezetnének be a filmeknél is, mint ami jelenleg a könyvpiacon működik. Minden videó bekerülne az úgynevezett Entertainment Identifier Registry (EIDR) rendszerbe.
A cél az, hogy minden mozgókép-alkotás - legyen szó nagyjátékfilmről vagy dokumentumfilmről - saját egyedi azonosítószámat kapjon, éppúgy, ahogy az már teljesen elfogadott a könyvek világában. Utóbbi területen minden megjelenő kiadványt International Standard Book Numberrel, vagyis ISBN azonosítószámmal látnak el. Más termékterületeken pedig a Universal Product Code (UPC) jelölést használják.
Az EIDR kezdeményezést a MovieLabs, a CableLabs, a Comcast és a Rovi közösen jelentette be. Az elképzelést támogatja többek között a Deluxe, a Universal Pictures, a Neustar, a Paramount Pictures, a Sonic Solutions, a Sony Picture Entertainment, a Walt Disney Pictures, a Warner Bros. Entertainment, a Civolution, a Vobile, illetve a szakmai és jogvédő szervezetek közül a L'institut national de l’audiovisuel (INA) és az Amerikai Mozgókép Szövetség (MPAA).
A program elindítóinak céljai között szerepel a digitális kereskedelem racionalizálása és a vásárlókkal való tranzakciók jelentős mértékű leegyszerűsítése. Az EIDR-rendszerbe belépő vállalatok szabadon hozzáférhetnek a nyilvántartásban szereplő adatokhoz és tartalmakhoz, valamint maguk is feltölthetnek különböző felvételeket. Emellett az adatbázis lehetővé teszi a hasonló tartalmú vagy nevű anyagok kiszűrését.
"A legtöbb cég ma vagy a saját nyilvántartását vagy egymással nem kompatibilis rendszereket használ a szórakoztatóipari tartalmai katalogizálására. Éppen ezért nagyon nehéz a különböző adatbázisokban való rendszerezés és keresés. Az EIDR azonban a jövőben a vállalatok közötti kommunikációs interfész lehet" -
jelentette ki Steve Weinstein, a MovieLabs elnök-vezérigazgatója.
Az EIDR egyesület egy nonprofit szervezet, amelynek a munkáját egy felügyelőtanács irányítja és ez tartja a kapcsolatot az egyes művek kiadói és szerzői jogi tulajdonosaival, a videógyártó cégekkel, a kábelszolgáltatókkal, a kereskedőkkel és a technológiai vállalatokkal.