James Bond 007 - Blood Stone

James Bond 007 - Blood Stone

2010. december 4. 05:36, Szombat


Kiadó: Activision
Fejlesztő: Bizzare Creations
Honlap

Platformok: PC, Xbox360, PS3, Wii, Nintendo DS
Rendszerkövetelmények:
Ajánlott: Intel Core 2 Duo E4300 1,80 GHz-es vagy AMD Athlon 64 x2 4000+ 2,0 GHz-es processzor, 1 GB memória (Vista, Win7 esetén 2 GB), NVIDIA GeForce 7600 GT vagy ATI Radeon X1650 videokártya, 10 GB szabad tárhely
Hasonló játékok: James Bond 007 - Nightfire, Quantum of Solace
Kategória: 3D akció

Míg a James Bond-filmeket gyártó MGM anyagi gondokkal küszködik, és emiatt nehézségek léptek fel az új Bond-film munkálatainál, addig mi kedvenc platformunkon nyugodtan élvezhetjük a 007-es ügynök egújabb kalandját, mely a Blood Stone elnevezést kapta.

A 2006-os Casino Royale óta - mely az eddigi legsikeresebb Bond film - mindössze egy 007-es játékhoz volt szerencsénk, a két évvel ezelőtt megjelent Quantum of Solace-hez. Ugyan egy egész jól sikerült adaptáció volt, de azóta nem sokat lehetett hallani a franchise-ról. Idén végre a helyzet megváltozott, mivel az N64 egyik legsikeresebb programjának, a 007 GoldenEye-nak elkészült a felújított változata. Sajnos csak Wii és DS konzolokon elérhető, de hogy a PC-sek se maradjanak ki a mókából, a Project Gotham Racing-sorozatról ismert Bizzare Creations elkészítette a Blood Stone-t, melyben ismét Daniel Craig bőrébe bújhatunk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A sztori egyszerű: ezúttal egy biológiai fegyvert és a készítőit fogjuk ülüldözni világszerte, egész pontosan Monacón, Isztambulon, Szibérián, Bangkokon és Burmán keresztül. A történetet az a Bruce Feirstein vetette papírra, aki a GoldenEye, A holnap markában és A világ nem elég forgatókönyvét írta, és 007-es játékok közül az Everything or Nothing, From Russia With Love és a GoldenEye-remake köthető hozzá. Tehát egy igazi Bond-történetet kapunk, ahol a filmekből megszokott elemek mind visszaköszönnek.

A játék maga Athénban kezdődik, ahol a G20 találkozót készül szabotálni egy Greco nevű milliomos. Hősünk M parancsára keresztbe tesz a terroristáknak, és meghiúsítja a tervet. Már a kezdés is igen erős, hisz részünk lesz motorcsónakos üldözésben, lopakodásban, lövöldözésben és verekedésben is. Ez a rész gyakorlatilag a tutorial, ahol elsajátíthatjuk az irányítás és a járművezetés fortélyait. Amint a kötelező fejtágítással végeztünk, egy eredeti Bond-főcím teremti meg a kellő hangulatot a tényleges játékhoz. A program maga egy érdekes keverék, hisz lényegében egy lopakodós TPS, melyben járműves részek is megtalálhatóak, ráadásul mindezt sikerült igazán filmszerű és hangulatos köntösben tálalni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játékmechanikát tekintve alapvetően egy tipikus külső nézetes akciójátékot kapunk a manapság oly divatos fedezékrendszerrel. Szokás szerint egy gombnyomással az adott tereptárgy mögé kerülünk, és vagy célzottan, vagy pedig vakon szórhatjuk az áldást ellenfeleinkre. Erre különböző pisztolyokat, gépfegyvereket, sörétes puskákat és gránátvetőt használhatunk - ez jól hangzik, de sajnos a fegyverek között nincs lényeges különbség. Ráadásul gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy mivel lövöldözünk, ugyanis a rosszfiúk - kivéve az állig felpáncélozottakat - pár lövéstől jobb létre szenderülnek, egy fejlövéssel pedig azonnali hatást érhetünk el.

A QoS leghangulatosabb része, a közelharc itt is megtalálható, igaz, igencsak leegyszerűsített formában. Ha valakihez elég közel kerülünk, akkor egy gomb megnyomásával egy látványos mozdulatsor keretében Bond leteríti áldozatát. Ezt többféleképpen is megtehetjük, mivel létezik sima és csendes (stealth) mozdulatsor is. Az utóbbinál nem keltünk feltűnést, így észrevétlenül haladhatunk tovább.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Minden kézitusa után úgynevezett fókuszpontot (Focus Point) kapunk, maximum hármat. Ezeket felhasználva egy lövéssel elintézhetünk bárkit, hasonlóan a Splinter Cell Convictionben található Mark & Execution (kijelölés és kivégzés) rendszeréhez; vagyis a CTRL gomb megnyomásával karakterünk kijelöl egy célpontot (ilyenkor megáll az idő), akit a lövés gombbal kiiktatunk, és - ha van még fókusz pontunk - kijelölhetünk még egyet és így tovább. Ez akár hasznosnak is tűnhet, de sajnos a játékban nem igazán fordul elő olyan helyzet, melyben ennek használata igazán szükséges volna, mivel tökéletesen jól boldogulunk nélküle is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások