2011. február 3. 10:22, Csütörtök
Az elmúlt egy hónapban is folytatódott az Internet Explorer és a Firefox mélyrepülése, viszont a Google és az Apple böngészője erőre kapott. Az IE 9.0 és a Firefox 4.0 megjelenése ugyanakkor változtathat a helyzeten.
Az elmúlt egy hónap legnagyobb vesztese egyértelműen az IE, amelynek a piaci részesedése 56 százalékra
csökkent. A második helyen a Firefox található 22,75 százalékkal, míg a Chrome megerősítette a harmadik helyét és a 10,70 százalékos adata biztató a közeljövőre nézve. A negyedik helyre a Safari került, amelynek a piaci részesedése elérte a 6,30 százalékot. 2,28 százalékos adatával ötödik az Opera és hatodik az Opera Mini (0,89 százalék).
Tavaly márciushoz képest az IE 4,65, a Firefox pedig 1,77 százalékot
veszített a piaci részesedéséből. Ezzel szemben a Chrome majdnem a duplájára növelte a piaci részesedését (6,13 százalékról 10,7 százalékra), míg a Safarinál a növekedés 2010 márciushoz képest nagyon jelentős. Az Apple böngészőjét tavaly márciussal még csak a felhasználók 4,65 százaléka használta, idén viszont ez az érték már 6,3 százalék.
Az egyes böngészőverziókat tekintve az IE 8.0
vezet (34,17 százalék), a Firefox 3.6 a második (18,55 százalék) és az IE 6.0 a harmadik (11,43 százalék). A Chrome 8.0 ebben a rangsorban a 9,33 százalékos adatával csak a negyedik, míg az Internet Explorer 7.0 az ötödik (8,29 százalék), a Safari 5.0 pedig a hatodik (3,75 százalék). Tavaly márciushoz képest elmondható, hogy az IE 8.0-t használók tábora folyamatosan nő, ezzel párhuzamosan pedig egyre kevesebben futtatják a gépükön az Internet Explorer 6.0-s és 7.0-s változatát.
A kérdés továbbra is az, hogy az idén megjelenő Internet Explorer 9.0 és a Firefox 4 képesek lesznek-e megfordítani a jelenlegi folyamatot, vagy a Chrome hosszú távon is beleszólhat a böngészőpiac alakulásába.