Dead Space 2

Dead Space 2

2011. február 12. 09:47, Szombat


Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Visceral Games
Honlap

Rendszerkövetelmények: Windows XP (SP2), Windows Vista, Windows 7, Pentium 4 2,8 GHz vagy jobb, AMD Athlon64 3000+ vagy jobb, Athlon64 X2 vagy bármilyen Core Duo processzor, 1 GB (XP), 2 GB (Vista, Windows 7), 10 GB szabad tárhely, NVIDIA GeForce 6800 vagy jobb, ATI X1600 Pro vagy jobb
Hasonló játékok: Dead Space, Silent Hill
Kategória: külsőnézetes akciójáték

Isaac Clarke három évvel ezelőtt az Ishimurán szimpla technikusként az életéért küzdve tett rendet a nekromorfok között, de az Aegis VII-en talált Marker elpusztítása nem teljesen volt sikeres. Így az elméjével is küzdő Clarke pokoljárása tovább folytatódik, csak ezúttal egy óriási űrbázison, a Sprawlon.

Három évvel ezelőtt még csak egy hiánypótló termékként tekintettünk a Visceral Games és az Electronic Arts játékára, a Dead Space-re. A fejlesztőcsapat a horrorjátékok terén tátongó űrt igyekezett valamilyen formában megtölteni, és bár a végeredmény felemásra sikeredett, azt nyugodt szívvel kijelenthetjük, a Dead Space az elmúlt évek egyik legütősebb sci-fi témájú horrorjátéka volt.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Egyediséget mellőzve, de tisztességesen összerakott produktum volt, amely szolid eladásai ellenére szó szerint kiáltott a folytatásért. Az elmúlt esztendők alatt igazi franchise-zá nőtte ki magát a produkció, ami múlt héten végre megkapta a folytatását. A második rész ugyan ezúttal sem mutat túl a zsáner jellegzetességein, a Visceral Games mégis ügyesen ráérzett, melyek azok a pontok, ahol érdemes javítani a játékon, így a Dead Space 2 sokkal inkább nevezhető akció-horrornak, mint szimplán horrornak.

A Dead Space 2 története az Aegis 7 nevű bolygón bekövetkezett tragédia után három évvel játszódik. A szörnyű tragédia hírét a kormány minden eszközzel igyekezett eltussolni, az egész balhét pedig egyetlen ember, a vérengzés egyetlen túlélője, Isaac Clarke nyakába varrni. Azonban az élet ismét közbeszól, így az első rész főhőse cseberből vederbe keveredik, amikor épp kényszerpihenőjét tölti a Szaturnusz holdjánál alapított bányász-űrvárosban, Sprawlban. Ismeretlen okokból az űrvárosban kitör a káosz, mindenkin eluralkodik a pánik, és aki csak teheti, azonnal elhagyja az óriási metropoliszt.

Érdekes paradoxon, de hibernációnkból egy újabb nekromorf inváziónak köszönhetően térünk majd magunkhoz. Célunk természetesen semmit se változott, egyetlen dolog lebeg majd a szemünk előtt, mégpedig hogy ép bőrrel megússzuk az újabb nekromorf-támadást. A gigantikus űrváros pokollá válása ugyanis elkerülhetetlen, az egész folyamat szinte a szemünk előtt pereg le. Mindeközben saját elménkkel is meg kell küzdenünk, a korábban sziklaszilárdnak hitt Isaac az Aegis 7-en történtek után ugyanis alaposan megtört.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Dead Space 2 központi magja, azaz a játékmechanika gyakorlatilag semmit sem változott az első rész óta. Mind a harcrendszer, mind a játékélmény ugyanarra a sémára lett felhúzva, csak az apróbb áramvonalasításoknak köszönhetően az összkép sokkal jobban mutat. Ergo, ezúttal is spórolnunk kell majd a lőszerrel, és továbbra is komoly fejtörést jelent, hogy az eszköztárban rendelkezésre álló kevés hellyel hogyan bánjunk gazdaságosan, ráadásul a nekromorfok is állandó hullámokban, a legváratlanabb pillanatokban akarnak majd minket a túlvilágra küldeni. Mindez azonban egy sokkal pergősebb, dinamikusabb, gyakorlatilag egy pillanatra sem leálló vagy szűnni akaró akció keretén belül zajlik.

Az ellenfelek kínálata elképesztően széles palettán mozog, a készítők a régi kedvencek mellett ugyanis jópár újat is bevetettek. Természetesen ezt ellensúlyozva a fegyverarzenál is kibővült, azonban továbbra is a plazmavágó bizonyul majd a legjobb társnak, ha baj van. A harc továbbra is erősen épít reflexeinkre, agilitásunkra és taktikai érzékünkre, így a fegyverek elsődleges és másodlagos funkcióit előszeretettel fogjuk majd alkalmazni, de az időlassító sztázist vagy a tárgymozgató kinézist is sűrűn be kell vetnünk, ha nem szeretnénk korábbi mentéseinket töltögetni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások