Október 19-én jön az Android 4.0

Október 19-én jön az Android 4.0

2011. október 15. 12:04, Szombat
A Google és a Samsung a jelek szerint Hong Kongban mutatják be legújabb közös készüléküket, a mobil operációs rendszer legfrissebb verziójával egyetemben - a platform a korábbinál is gyorsabban terjed.


A Google vezetője, Larry Page
Arról nemrég olvashattunk, hogy az eredetileg tervezett bemutatót elhalasztották, amit Steve Jobs némiképp váratlan halálával magyaráztak az érintett cégek. A partnerek most kiküldték új meghívóikat, amiből kiderül, hogy október 19-én kerül sor a debütálásra, mégpedig egy Hong Kongban megrendezett sajtótájékoztatón, amelyet amerikai (keleti-parti) idő szerint 18-án este 10 órakor közvetít majd a YouTube, hogy a tengerentúli média se maradjon le a fontos részletekről.

Ezen részletekről tovább folytatódnak a találgatások, hiszen hivatalos információ egyelőre nem jelent meg. Azt ugyebár régóta tudjuk, hogy az Android 4.0 az eddig két eltérő vonalat képviselő 2.x és 3.x verziókat egyesíti magában, a szoftveres oldalon azonban mindössze a végleges Google TV 2.0 SDK bukkant fel a keresőcég háza táján, ami nem sok kapaszkodót ad az érdeklődőknek. Egyesek arra számítanak, hogy a legtöbbször Nexus Prime néven emlegetett okostelefon a Samsung Galaxy S II-re hajaz majd, az LTE támogatása nélkül, vagyis ők 4,65 hüvely körüli Super AMOLED kijelzőre, 1280 x 720 pixel felbontásra, 1,5 GHz-es ikermagos chipre, valamint 8 megapixeles kamerára tippelnek. A Samsung egy rövid teaser videóval kedveskedett, ám nyilván ebből is hiányoznak a pontos adatok.

A Google eközben bejelentette harmadik negyedéves eredményeit, ebből pedig kiderül, hogy az Android minden korábbinál gyorsabb ütemben terjed, a teljes aktiválások száma ugyanis már meghaladja a 190 milliót, miközben három hónappal ezelőtt még 135 millióban határozták meg ezt a számot. Az 55 milliós többlet a korábbi előrejelzéseknél is nagyobb népszerűséget jelez, és bár azt eddig is tudtuk, hogy az új aktiválásoknál az Android magasan vezet az iOS előtt, az igazi fordulópont hamarosan elérkezhet, hiszen az Apple néhány nappal ezelőtt még arról beszélt, hogy ők 250 milliónál járnak saját platformjuk esetében.

A képet ugyan némileg vegyíti, hogy az Apple táblákat, így a népszerű iPad 2-őt is értékesíti, míg a Google egyértelműen az okostelefonokra koncentrál, ez azonban nem változtat azon a tényen, hogy az androidos megoldások jelenleg sokkal gyorsabb ütemben fogynak.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások