A mobil piacra összpontosít a jövőben a Pinterest

A mobil piacra összpontosít a jövőben a Pinterest

2013. május 19. 06:29, Vasárnap
Divat, ételek és fényképészet. Ezekkel a dolgokkal vált az elmúlt három évben a közösségi portálok piacának meghatározó szereplőjévé a Pinterest. A platform azonban a jövőben ennél sokkal többre vágyik, szélesebb célközönséget akar megszólítani és új funkciókat akar kínálni, magánszemélyeknek éppúgy, mint cégeknek.

A társaság csupán három éve van jelen a közösségi médiapiacon, a kínált szolgáltatás pedig egy könyvjelzőszerűség, ahova a weben talált képeket, egyebeket összegyűjthetjük, illetve mások eltárolt dolgaiban turkálhatunk. A ComScore legutóbbi adatai alapján 50 millióan használják és az értékét 2,5 milliárd dollárra becsülik. Az Amerikai Egyesült Államokban a Twitter és a Facebook mellett az egyik leglátogatottabb közösségi szolgáltatás, amely elsősorban a nők körében igazán népszerű. Barry Schnitt, a Pinterest kommunikációs vezetőjének közlése szerint Európában a felhasználói számok a nemeket tekintve némileg kiegyenlítettebbek, mint az USA-ban. Azt, hogy ez miért van így, nem igazán tudják, ugyanakkor korábban sem próbálták meg célzottan a nőket megszólítani.


Barry Schnitt

Amikor a honlapot elindították, akkor eleinte a bloggerek jelentek meg rajta. Ők különböző témákban publikáltak: dekoráció, divat stb., innentől kezdett a Pinterest növekedni. Még ha azt is gondoljuk, hogy bizonyos témák - például az gasztrokultúra vagy a divat - iránt elsősorban a nők érdeklődnek, úgy később kiderül, hogy a férfiak ugyanúgy lelkesednek ezekért a dolgokért. Bár a platformnak nincs kész üzleti modellje, mégis nagyon sok marketinges és hirdetési szakember képviselik magát előszeretettel rajta. Ez talán részben annak köszönhető, hogy a Pinterest nem akarja magát a Facebookhoz, a Twitterhez vagy más közösségi honlaphoz hasonlítani. A Tumblr is teljesen más; a Pinterest sokkal inkább egy eszköz, amit praktikus okokból használnak az emberek, például, ha valakinek szüksége van egy receptre, a Tumblr ezzel szemben inkább egy szórakoztató felület.

A Pinterestnél komoly kérdés volt a szerzői jog. Vannak olyan eszközök, amelyek megakadályozzák, hogy valakinek a tartalmai megjelenhessenek az oldalon. Amennyiben egy felhasználói fényképeit az akarata ellenére töltötték fel a szolgáltatásra úgy jelezheti ezt és azonnal eltávolítják. Ez a megoldás a legtöbb esetben elegendő is, csak néhány kivételes esetben történik olyan, hogy egy felhasználó tudatosan sérti meg a szerzői jogot vagy engedély nélkül tartalmakat terjeszt. Szintén nagyon ritkán fordul elő, hogy valakit a felhasználási szabályok rendszeres megsértése miatt ki kell zárni. A szabálysértéseket jelenleg a munkatársak ellenőrzik, azonban a jövőben ezt egy automatizált eszköz fogja végezni.


A cég irodája

Nemrég változtatták meg a Pinterest dizájnját. A jövőben megjelenhetnek a személyekre szabott ajánlások, az új üzleti célú funkciók és nagyobb hangsúlyt kaphat a mobil készülékeken való használat. Ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy az emberek minden eszközön - legyen az asztali számítógép, táblagép vagy okostelefon - eltérő módon használják a Pinterestet, ezért a vállalatnak a felhasználói szokásoknak leginkább megfelelő funkciókat kell kínálnia.

Barry Schnitt végül leszögezte: egyelőre még nem igazán tudják, hogy milyen lesz az üzleti modelljük. Van egy bizonyos elképzelésük arról, hogy milyen irányba kellene elindulniuk. A cél az, hogy a Pinterest egyedülálló lehetőséget kínáljon a látogatóknak arra, hogy többletértéket hozhassanak létre. A márkák, a termékek és az érdeklődések részét képezik a felhasználói élménynek. Amennyiben például valaki azt mondja, hogy neki tetszik egy lámpa, akkor legyen egy másik személy, aki azt mondja neki: nekem van egy ilyen lámpám és megrendelheted külön szállítási, csomagküldési költségek nélkül. Egyelőre azonban még keresik a gyakorlati megvalósítás módját. Most arra összpontosítanak, hogy még jobban kiépítsék a platformot.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások