2013. június 19. 14:00, Szerda
A Facebook június 20-án sajtókonferenciát tart, amelynek apropójáról egyelőre semmit sem lehet tudni, néhány dolog azonban arra utal, hogy az Instagram rendszerébe kerülhet egy új videofunkció.
A TechCrunch arra
mutatott rá, hogy azok az eddigi spekulációk, miszerint egy hírolvasó alkalmazással jelentkezhet a Facebook, alaptalanok. A bejelentések szerintük sokkal inkább a népszerű Instagrammal lehetnek összefüggésben. Ezt támaszthatja alá, hogy alig egy hónappal ezelőtt Matthew Keys, a Reuters újságírója
blogbejegyzésében azt írta, hogy a Facebook videofunkciót tesztelt.
Keys arról számolt be, hogy az Instagram-felvételek 5-10 másodpercesek voltak, amiből azt a következtetést vonta le, hogy a Facebookhoz kapcsolódó szolgáltatás a Vine vetélytársává akar válni. A Vine-t az év elején a Twitter indította el és lehetővé teszi a rövid felvételek "végtelen" hosszúságú videóvá való összefűzését. A megoldáshoz kötődő alkalmazás rendkívül népszerű az Amerikai Egyesült Államokban, miközben ezzel párhuzamosan az Instagram helyzete nem javult, igaz, nem is romlott.
Meglepően népszerű az animált GIF-ek modern változata
A TechCrunch szerint a Vine-szerű funkció integrálásának az Instagram esetében gazdasági okai is lehetnek, a videók ugyanis mind a hirdetők, mind a reklámfelületeket értékesítők számára érdekes területet jelentenek. Jelenleg ugyan az Instagram alkalmazása reklámmentes, de hosszú távon ez a helyzet nyilvánvalóan tarthatatlan. A Facebook nem erősítette meg, de nem is cáfolta a TechCrunch által felvetett dolgokat.
A 2010 októberében elindított és azóta rendkívül gyorsan növekvő fotómegosztó platform februárban
érte el a 100 millió aktív felhasználós álomhatárt. Mike Krieger és Kevin Systrom, az Instagram két alapítója június elején egy nyilvános pódiumbeszélgetésen
visszautasították, hogy ők fotós cég lennének és közölték: nem fogják eladni a képeket. Systrom szerint ők üzeneteket szeretnének közvetíteni, nem pedig fotókat tárolni.