2013. július 19. 12:48, Péntek
A Vodafone Magyarország 2012. májusában és júniusában lefolytatott "Feltöltés jutalompercekkel" és a "BlackBerry" kampányaiban megtévesztette a fogyasztókat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a jogsértés megállapítása mellett 25 000 000 Ft bírság
megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A "Feltöltés jutalompercekkel" elnevezésű kampányban minden 2000 Ft feletti egyenlegfeltöltést
követően három jutalom közül választhattak a fogyasztók (Jutalom Percek, Jutalom SMS vagy
Jutalom Net). A kedvezmény része volt továbbá, hogy minél nagyobb összeggel töltötték fel a
kártyájukat, annál nagyobb jutalmat kaptak. A fogyasztók figyelmét azonban nem hívták fel arra,
hogy a Jutalom Percek szolgáltatás igénybevételének több feltétele és korlátja van.
Fontos
felhasználási feltétel, hogy a szolgáltatást csak regisztrációt követően lehet igénybe venni,
valamint, hogy az ingyenes perceket csak hálózaton belüli, belföldi és csak hétvégi időszakban
történő, normál díjas hívásokra lehet felhasználni.
A vállalkozás a "BlackBerry kampány" keretében 200, illetve 500 perc bónuszt kínált azoknak a
fogyasztóknak, akik meghatározott számlacsomagra (Mátrix 3, Mátrix 5) fizetnek elő. A
kampány népszerűsítése során azonban arról nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat,
hogy az ingyenes percek csak belföldi, hálózaton belüli normál díjas hívásokra érvényesek, így a
fogyasztó azt gondolhatta, hogy korlátozás nélkül felhasználható bónusz perceket kap.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás a fenti magatartásával a
fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 25.000.000 Ft
bírság megfizetésére kötelezte.
A hivatal a bírság összegének megállapításánál súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy
korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére
alkalmas magatartást tanúsított.