2015. november 11. 18:18, Szerda
Ha a GVH is rábólint a felvásárlásra, akkor bútorokat is árulni fog a cég. Hatalmas leárazást tartanak november 20-án, nagyon készülnek a magyar "fekete péntekre".
Az eddig két magyar magánszemély, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula alapítók tulajdonában lévő cég 50,8 százalékát veszi meg a Steinhoff International Holdings vállalatcsoport, de az akvizíció végrehajtását még a Gazdasági Versenyhivatalnak is jóvá kell hagynia. A vételárat nem közölték. Tőkét is emelnek, így az üzlethálózat és az alkalmazottak száma is bővülni fog, de a vezetés változatlan marad, ezután is Várkonyi Balázs vezeti tovább a céget - hangzott el a mai sajtótájékoztatón. A Kika bútoráruházak és a hazánkban idén megjelent kiskereskedelmi lánc, a Pepco tulajdonosa online téren elég gyenge, viszont van pénze, míg az Extreme Digital pont az ellentéte: interneten nagyon erősek, viszont régiós terjeszkedéshez nincs elég tőkéjük.
Várkonyi Balázs elmondta, hogy az egyezkedések során az 50-50 százalékos tulajdoni arányt célozták meg, és az ehhez nagyon közeli, 50,8-ban sikerült megegyezniük a Steinhoff javára. Ez azt is jelenti egyben, hogy ezután bútorokat is lehet majd rendelni a honlapjukról, amitől jelentős forgalombővülést várnak, de ennek pontos feltételei még kidolgozás alatt állnak. A legnagyobb probléma a kiszállítással, a logisztikai résszel van, mert míg most a műszaki cikkeket ingyen viszik ki, addig a jóval méretesebb lakberendezési termékeknél ez jelentős költségtényező.
A cég másik jelentős bejelentése az idei Black Friday időpontja volt - ez a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban, és egyben a karácsonyi vásárlási láz indulását is jelzi. Ezt az eredetinél szándékosan egy héttel korábbra időzítették, és remélik, hogy más kereskedők is csatlakoznak hozzájuk. Akár 70 százalékos kedvezmények is várhatók, amit az iparágban szokásos 10-15 százalékos haszonkulcsból nyilvánvalóan lehetetlen kigazdálkodni - ezt marketing-beruházásnak tekintik, az árkedvezmények összeadva közel 500 millió forintot tesznek majd ki. A tavalyi nagy sikerre gondolva idén ötszörös szerverkapacitással és még több dolgozóval próbálják kiszolgálni az igényeket, de a szokásos egy napos házhozszállítás így is várhatóan egy hétre nyúlik majd.
Egyébként forgalom szempontjából náluk továbbra is aránytalanul nagy részt, mintegy 80 százalékot tesz ki a műszaki cikk, de próbálnak folyamatosan új kategóriákat behozni, például sokat várnak az állateledelektől és a baba-mama termékektől. A tavalyi 23,7 milliárd forint után idénre 30 millárdos árbevételt várnak, a következő másfél hónap ebből várhatóan 5 milliárdot tesz majd ki.