2020. január 16. 17:05, Csütörtök
Több szoftverfejlesztő vállalat is jogsértő gyakorlatot folytatott.
A Forbrukerradet norvég fogyasztóvédelmi szövetség
jelentése szerint több társközvetítő és randiprogram, így a Tinder és a Grindr is hirdetési célokra eladta a felhasználók adatait. A szervezet úgy fogalmazott, hogy az embereket gyakorlatilag átfogóan kikémlelték az alkalmazások.
A felvetések alapján a Tinder a Match Group legalább 45 vállalatával osztotta meg a birtokába került információkat. A Grindr pedig elsősorban az ügyfelei szexuális szokásaival és érdeklődési körével kapcsolatos adatokat értékesítette. Emellett népszerűek voltak az IP-címek, a korral és a nemmel kapcsolatos információk, valamint a GPS-adatok is. A Qibla Finder, a MyDays és a gyerekeknek készített My Talking Tom 2 is továbbított információkat. Az érintett cégek ezzel a gyakorlatukkal megsértették a hatályos európai uniós jogot.
A norvég fogyasztóvédők összesen tíz szoftvert vizsgáltak meg és végül arra a következtetésre jutottak, hogy a reklámágazat szisztematikusan megsérti a vonatkozó törvényeket. A 2018. május 25. óta hatályos új európai uniós általános adatvédelmi rendelettel (GDPR) ellentétes módon a felhasználókat még mindig átfogó módon kikémlelik és nincs semmilyen lehetőségük arra, hogy megtudják: melyik vállalatok dolgozzák fel az adataikat és miként állíthatják le ezt a folyamatot.
A Match Group
reagált a felvetésekre és közölte, hogy ugyan együtt dolgozik harmadik féllel, de csak azokat az információkat osztja meg, amelyek szükségesek a platformok működtetéséhez és ezt is a törvényekkel összhangban teszi. A társaság üzletének egyik fő eleme a magánélet védelme. A Grindr egyelőre nem kommentálta a jelentést.
A Tinderről már 2017 szeptemberében ismertté
vált, hogy hatalmas adatgyűjtő. A társkereső alkalmazás szerverein minden leírt betű, minden belájkolt profil, évekre visszamenőleg el van tárolva, az emberek legtitkosabb szexuális vágyait is ismerik. 2018 decemberében
kiderült, hogy az olyan szoftverek, mint a Grindr és a Tinder többek között randiprofilok információit, egészségügyi, vallási hovatartozással kapcsolatos és más intim adatokat adták tovább a Facebooknak. A Tinder információgyűjtési szokásait ismerve nem csoda, hogy tavaly júniusban az orosz tömegtájékoztatási és távközlési hatóság (Roszkomnadzor)
bejelentette, hogy a Tinder köteles a jövőben kiadni a felhasználói adatokat az orosz rendőrségnek, a Szövetségi Biztonsági Szolgálatnak (FSZB) és a belügyminisztériumnak.