2021. november 8. 22:11, Hétfő
Az üzletember meggyőződése, hogy a hirdetések tönkreteszik a keresési eredményeket.
Sridhar Ramaswamy, a
Neeva nevű cég alapítója korábban a Google reklámokért és a kereskedelemért felelős alelnöke volt, így hozzátartoztak a YouTube rendszerében megjelenő hirdetések éppúgy, mint a Google Analytics nevű elemzőeszköz, amellyel az ügyfelek kideríthették, hogy mennyire hatékonyak az ajánlataik. 2019-ben Vivek Raghunathannal, a YouTube egykori alelnökével közösen megalapította a Neevát, amely az azonos nevű reklámmentes keresőt fejleszti. A Neeva saját internetes indexet kínál majd és mindössze havonta öt dollárért bárki számára elérhető lesz.
Sridhar Ramaswamy
elmondta, hogy őket egy valóban egyszerű és jobb termék megalkotása motiválja. Az alapelv az, hogy a platform hirdetésektől mentes és adatvédelmi szempontból biztonságos legyen. Ezekről az elvekről nem hajlandók lemondani vagy vitatkozni. Az új keresővel számos olyan dolgot kínálhatnak a felhasználóknak és az üzleti ügyfeleiknek, amelyeket a Google soha nem akart biztosítani. A cél az, hogy az internetezők a fontos és megbízható oldalakhoz jussanak el.
A szolgáltatás egyelőre ingyenesen tesztelhető és kizárólag az Amerikai Egyesült Államokban érhető el. A Neeva eddig közel 70 millió eurót gyűjtött össze befektetőktől, köztük volt a Sequoia és az 1965-ben alapított Greylock kockázati tőkebefektető társaság. A Ramaswamy által toborzott csapat tagja például Udi Manber, aki nyolc éven át vezette a Google keresőrészlegét és megalapította az Amazon A9 laboratóriumát. Szintén a tagok között van Darin Fisher, a Google Chrome böngészőért felelős korábbi vezetője.
Ramaswamy pontosan tisztában van azzal, hogy a projekt számos vezető szemét szúrja. Elvekről van szó és ő egyszerűen nem hiszi, hogy a reklámokon alapuló üzleti modell jó a társadalom számára. A Neeva jövőre néhány százezer aktív felhasználóval akar rendelkezni, a cél az, hogy közülük néhányan már előfizetők legyenek és a szolgáltatást Európában is elérhetővé tegyék.