2023. január 13. 15:29, Péntek
A felhasználók teljesebb válaszokat kaphatnak a kérdéseikre.
A Neeva nevű céget Sridhar Ramaswamy, a Google reklámokért és a kereskedelemért felelős egykori alelnöke és Vivek Raghunathan, a YouTube korábbi alelnöke alapították 2019-ben, majd a Neeva egy azonos nevű reklámmentes keresőt
fejlesztett ki. A cég most
bejelentette, hogy a keresőjét egy új funkcióval, a NeevaAI modullal látta el, amelynek köszönhetően számos keresési lekérdezés esetén a találati lista tetején egy mesterséges intelligencia által dinamikusan megírt választ jelenik meg. A fejlesztés az olyan nyelvi modellekkel ellentétben, mint a ChatGPT, megmutatja, hogy milyen forrásokat használt a válaszhoz. A felhasználók ezért meglátogathatják a forrásokat, hogy ellenőrizzék az információk hitelességét.
A NeevaAI az aktuális eseményekkel kapcsolatos kérdésekre is tud válaszolni. Amennyiben például valaki rákeres a "Twitter Files" kifejezésre, akkor a következő választ kapja: "A Twitter Files a Twitter tulajdonosa, Elon Musk által kiadott dokumentumsorozat, amely betekintést nyújt a vállalat tartalommoderációs döntéseibe. A dokumentumokból kiderült, hogy a CIA évek óta beavatkozik a Twitter belső tartalommoderálásába. Azt is kimutatták, hogy az amerikai hadseregnek közvetlenül segített a Twitter." A NeevaAI ezenkívül összekapcsolja a CBS News, a Fox News, az MSN.com és New York Post forrásait.
A NeevaAI jelenleg csak amerikai fiókkal rendelkező felhasználók számára érhető el, de ez könnyen átállítható a beállításokban, ha valaki ki szeretné próbálni. A hivatalos blog felhívta a figyelmet arra, hogy az új funkció még messze nem tökéletes és visszajelzési lehetőséget kínál arra az esetre, ha valaki hibákat találna a működésében. Bár a NeevaAI jelenleg még tesztüzemmódban fut, újabb bizonyíték arra, hogy a nyelvi modellek tartósan megváltoztatják a keresőmotorokat. Nagy ugrást jelent, hogy egy internetező teljesen megfogalmazott választ kap ahelyett, hogy egy linkekből álló listát látna olyan oldalakkal, amelyek valamilyen kapcsolatban állnak a keresési kifejezésekkel.
A tudáspanelek, a kiemelt találatok vagy az infoboxok, amelyekkel a Bing, a Google és más keresők már most is felsorolják az egyes honlapok tartalmát a keresési találati oldalak elején bizonyos lekérdezésekre, nem fognak változni, de a kapott, több forrásból származó információk új minőséget jelentenek majd a válaszok tekintetében.