2024. augusztus 1. 15:29, Csütörtök
A Meta közölte, hogy folytatja a költekezést a mesterséges intelligencia technológiákba, valamint a metaverzum magával ragadó világának kiépítésébe.
A Meta és más nagy technológiai cégek hónapok óta nagy összegeket költenek a mesterséges intelligencia technológiák kiépítésére, amelyek nem mutatják a nyereség jeleit. Ugyanazt a következetes üzenetet közvetítik a befektetésekkel kapcsolatban: bízzatok bennünk. Szerdán a Meta - amely a Facebook, az Instagram és a WhatsApp tulajdonosa - kinyilvánította, hogy nem változtat irányt. A vállalat
közölte, hogy a második negyedévben 8,5 milliárd dollárt költött MI számítási infrastruktúrájára és egyéb kiadásokra, 33,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Meta emelte kiadási előrejelzését is, az éves kiadásai 37-40 milliárd dollárt tesznek ki, szemben a korábbi 35-40 milliárd dolláros becsléssel.
"A legjobb fogyasztói és hirdetési élmények megteremtésével foglalkozunk" - mondta Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója a befektetőkkel folytatott szerdai beszélgetésen. "Vezető technológiákhoz kell hozzáférnünk, és nem korlátozhat bennünket az, hogy a versenytársak mit engednek meg nekünk." A második negyedév bevétele 39,1 milliárd dollár volt, 22 százalékkal több, mint egy évvel korábban, és meghaladta a Wall Street 38,3 milliárd dolláros becslését. A nyereség 13,5 milliárd dollár volt, 73 százalékkal több az egy évvel korábbi 7,8 milliárd dollárnál. A Meta azt is jelezte, hogy hirdetési üzletága továbbra is erős. A vállalat közölte, hogy a folyó negyedévre 38,5 és 41 milliárd dollár közötti bevételt vár, ami meghaladja a Wall Street 39,3 milliárd dolláros várakozását.
A Meta tovább növekedett, miközben a kiadásait egyre nagyobb figyelem övezi. Az MI iránti kezdeti lelkesedési hullám után, amikor a ChatGPT 2022-ben berobbant a színpadra, a Wall Street elkezdte megkérdőjelezni, hogy mennyi pénzt tud termelni a technológia. Ezeket az aggodalmakat fokozták azok a dollármilliárdok, amelyeket a Meta a virtuális valóság és a kiterjesztett valóság szemüvegeinek megépítésébe fektetett a metaverzum számára.
Ez már idén a második alkalom, hogy a cég emeli éves kiadási előrejelzését: a Meta már áprilisban 35-40 milliárd dollárra emelte azt a korábbi 30-37 milliárd dolláros becslésről. A lépések hátterében az MI infrastruktúrába, többek között az adatközpontokba, a chiptervezésbe, valamint a kutatás-fejlesztésbe történő komoly beruházások állnak. "Inkább építek kapacitást, mielőtt szükség lenne rá, mint hogy túl későn lépjek" - mondta Zuckerberg. Elmondta, hogy a befektetéseket nemcsak a jövőbeli technológiák fejlesztésére, hanem a Meta alapvető hirdetési üzletágának fejlesztésére is fordítják. Az MI-vel a vállalat relevánsabb hirdetéseket, valamint relevánsabb videókat tud mutatni az embereknek a Facebookon és az Instagramon. Ez arra késztetheti az embereket, hogy több időt töltsenek a vállalat szolgáltatásain. "Az MI-vel kapcsolatban az a fontos, hogy szinte minden termékünk javítására felhasználható" - mondta.
Más technológiai óriások is milliárdokat költenek az MI-re. A Microsoft kedden közölte, hogy tőkeköltségei az elmúlt negyedévben csaknem
19 milliárd dollárt tettek ki, több mint kétszer annyit, mint két évvel korábban. Az Alphabet a múlt héten közölte, hogy az elmúlt negyedévben 91 százalékkal nőttek a tőkeköltségei az egy évvel korábbihoz képest.
Jelenleg naponta több mint 3,27 milliárd ember használja a Meta egy vagy több alkalmazását. Az X-szel konkuráló Threads közelít a közel 200 millió havi aktív felhasználóhoz - mondta Zuckerberg, a WhatsApp üzenetküldő alkalmazás pedig idén átlépte a 100 milliónál is több felhasználót az Egyesült Államokban.