SG.hu·

Telítődni látszik a kompakt fényképezőgépek piaca

Mivel az új kompakt típusok funkcionálisan már nem feltétlenül jobbak elődeiknél, csökken irántuk a kereslet. Eközben a gyártók tovább fejlesztenek.

A japán BCN kutatásai szerint nem feltétletül a válság az oka a fényképezőgép-eladások csökkenésének. Miközben egyre népszerűbbek a DSLR gépek, a kompakt kategóriában csökkenés figyelhető meg az eladásokat illetően. Ennek oka, hogy a piac kezd telítődni: Japánban például a családok 70%-ban van már egy korszerűnek mondható fényképezőgép. A piac pedig csak addig nem volt telített, amíg a gyártók olyan fejlesztéseket voltak képesek produkálni, ami miatt az új modellek valóban jobbak voltak mint a régebbiek, azonban ma már nem egyértelműen ez a helyzet.

A kezdetek kezdetén használhatatlan képminőséget, gyermeteg felbontást produkáltak a kisgépek. Aztán a felbontás elkezdett növekedni, és a megapixelek mennyisége volt a fejlődés és a képminőség indikátora, a legjobb reklámfogás - egészen mostanáig, amikor már inkább örülnénk az ésszerűbb, kisebb felbontásnak. Jelen pillanatban tehát ott tartunk, hogy nem nagyon van értelme kicserélni a régit egy újabb típusra. Éppen ezért jelentek meg vevőcsalogatóként a különféle automata szuperfunkciók, melyek nagy részének erősen vitatott a gyakorlati haszna.

Olyan újdonságok jelentek meg mint a Nikon projektoros fényképezőgépe (hamarosan tesztelni fogjuk), a Fujifilm háromdimenziós gépe (szemüveg nélkül, képernyőn is érzékelhető a hatás), a Casio gépe, mely kombinálni képes az elkészített video és állókép anyagot. Ezeken kívül megjelentek az automata feltöltési funkciókkal teletűzdelt kisgépek is, hivatkozván az internetes közösségi oldalak népszerűségére, és még egy sor egyéb funkció.

Mindenesetre a gyártók valóban érezhetik a problémát, mert nem kevés pénzbe kerülnek ezek a fejlesztések. Ezt támasztja alá a Camera & Imaging Products Association (CIPA) kimutatása, miszerint tavaly összesen 118.97 millió digitális fényképezőgépet adtak el világszerte, és ez a szám az idén 0,7%-al csökkenni fog. Ez szám persze nem tűnik jelentősnek, azonban az már figyelemreméltó, hogy 2000 óta ez az első év, amikor csökkenést mutatnak az eladások mutatói.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© Taxy012009. 11. 19.. 00:25||#8
Ez igaz, kompaktokra is tesznek néha jó optikát. Az én FZ2-esem 35-420/f2.8-a se rossz, de a legjobb SLR üvegektõl azért eléggé messze van, akkor is ha a Leica gyártotta, és végig 2.8-as fényerejû. Egy kitobi mellé azért bátran odateszem. :)
Én csak azt mondtam, hogy a nagy átfogás a minõség rovására megy kompakt és SLR esetén is.
Azzal viszont nem értek egyet, hogy a képek minõsége csak az érzékelõ miatt rossz. Például az SX20IS-nél az optika sem egy csoda, az érzékelõ is kicsi, zsúfolt. Abban lehet igazság, hogy az érzékelõ a szûkebb keresztmetszet.

De szerintem inkább ne vitázzunk. :)
© babajaga2009. 11. 18.. 19:35||#7
Egy pillanatra tévedsz ha azt hiszed hogy a kompaktok optikája optikai összes tulajdonsága alapján rosszabb a DSLR-ek jó optikáitól. A Panasonic FZ 20-as optikája az általam használt Konica Minolta Z 3 meg még egynehány gép optikája egyenlõ optikailag a legjobb cserélhetõ optikákkal. A képek minõsége csakis a kis érzékelõ miatt olyan amilyen. Mivel a Z 3- nál az 1/2,5"-os érzékelõre még a hozzáillõ 4 megapixelt tették azért a képe is jobb mint a túlzsúfolt megapixelû gépek esetén.
© Taxy012009. 11. 18.. 16:05||#6
Én mondjuk Canon 70-200/F2.8 USM EF-L IS, 520-ért inkább nevezném csúcsoptikának, bár ezt a kifejezést még sosem hallottam. Mit kell elérni egy objektívnek, hogy használható legyen ez a jelzõ rá?
A nagy zoomátfogású objektívek minõsége a DSLR-ek világában is hagynak kívánnivalót maguk után. Nem véletlen, hogy nem nagyon erõltetik a gyártók. Azt szokták mondani, hogy a fix optikák minõsége lényegesen jobb, mint a zoomosaké, de ha zoom, akkor igazán jó minõség max 3x-os átfogás mellett érhetõ el. Nem véletlen a 18-55, a 35-105, a 70-210 tartomány ám.
© babajaga2009. 11. 18.. 10:22||#5
Van 10x-es zoom DSLR-hez 50-500-as ami 380ezer Ft-os csúcsoptika.
© Taxy012009. 11. 18.. 01:17||#4
Nekem is van 12-es zoommal rendelkezõ gépem a DSLR mellett (Pana FZ2), de nézz meg egy mostani UZ gépet 20x-os körüli átfogással. Például SX20IS, vagy akár S8100FD. Katasztrófa.
A 12-es átfogás is nagy, de még elmegy kompakt kategóriában. A DSLR-ek világában már a 10x-es átfogású optikák minõsége (a kisebbekhez képest), finoman szólva nem legendás... Kompaktoknál 20x-os zoommal, meg a mostani nagy pixelsûrûségû érzékelõkkel nagyon rossz minõségû képek születnek. :(
Úgy látszik az usereknek a képminõség sajnos nem számít.
© babajaga2009. 11. 17.. 22:37||#3
Honnan veszed hogy a zoom képei életlenek? Azért van zoom hogy a gép mivel nem lehet optikát cserélni használható legyen. Aki meg csak egy gyújtótávolságot használ az ne vegyen nagy zoomos gépet.Nekem van 12x-es zoomú gépem ott az elejétõl a végéig tökéletesen éles a kép. Még a DSLR-mellett is meghagytam ezt a Minoltát mert egynehány dolgot jobban könnyebben meg lehet vele csinálni mint a tükrössel. Az optikája meg olyan jó hogy a DSLR-hez ha ilyent vennék 200 ezer alatt nem úsznám meg.
© Taxy012009. 11. 16.. 23:27||#2
Hát, a dolog nem egyszerû, az átlag user igényeit a manapság kapható vízfestmény gyártó kompaktok kielégítik sajnos... :(
Szerintem az egyik, amivel meg lehetne fogni õket az a GPS. EXIF-be szépen elfér, de ezt támogatni kellene a népszerû képnézegetõ progiknak is, pl Win fotótár, acdsee ( nem tudom most mi a menõ Winen), gondolok itt valami iPhoto places szerû dologra..
Esetleg Picasa integrálása Google Earth-be.
A másik, hogy a megapixelt el kellene felejteni. Egyszerûen nem kéne ráírni a gépre DSLR-eken sem szerepel általában a felbontás. Kis felbontás, magasabb ISO. Ezzel lehet, hogy el is lehetne adni. Mondjuk írjanak rá minimál luxot, mint a kamerákra. A magapixel hajhászás eredménytelen, ezt más nagyon sokan nem is veszik be.
Aztán le kéne szoktatni õket az ultrazoom õrletrõl is. Azt hiszem ez a legnehezebb. Valahogy el kéne nekik magyarázni, hogy ezek a marketingdumák kompromisszumokkal járnak, és nem biztos, hogy jó, ha van egy 28-560-as 20x-os zoomos gépük, ha a képeik 90%-át 35-150-es fókusztávolság között készítik, és azért, mert rendelkezésükre áll a maradék tartomány az elkészült képeik 5x olyan életlenek, mintha nem lenne ultrazoom objektívük. Megéri?
Vagy én vagyok naív, és a népek leszarják a minõséget, csak hegyezik a cerkát a feliratokra?
© Nonix2009. 10. 27.. 23:48||#1
Van egy ötletem. Nem telefonokba kéne fényképezõgépet tenni hanem inkabb ezekbe a gépekbe kéne olyan funkcio hogy telefonalni tudj vagy sms-t kuldeni.