Az autógyártó jövőre elindítja az önmûködő autók fejlesztését és tesztelését célzó projektjét. Az első teszt keretében 100 robotautó közlekedik majd Göteborgban és annak környékén.
A jármûvekben lévő rengeteg funkció kiszolgálására már nem elegendőek az eddig használt hálózati megoldások, a jövőben a megoldás az Ethernet szabvány alkalmazása lehet.
Rendszámfelismerő kamerákat telepítettek a városba vezető utak mentén Jászberényben. A fejlesztést a település önkormányzata valósította meg, a 12 millió forintos beruházást a Belügyminisztérium 9,6 millió forinttal támogatta.
Elvileg 2020-ra megjelenhetnek a közutakon az önállóan mûködő gépkocsik, de előtte még számos átfogó tesztre van szükség. Nehéz lesz annak bebizonyítása, hogy jobban vezet mint egy ember, az első halálos baleset lesz a vízválasztó.
Két tanulmányból is az derült ki, hogy az önállóan mûködő gépkocsik óvatosabban és biztonságosabban közlekednek az utakon, mint az emberi vezetők. Egy baleset esetén a Google vállalná a felelősséget, mely a rengeteg rögzített adat miatt vitathatatlan lesz.
Thomas Weber, a Daimler fejlesztési vezetője felvázolta, hogy milyen jövőt vár a közúti közlekedésben. Sokkal többről van szó, mint önmûködő gépkocsikról.
A szakemberek jövőképe szerint az úton közlekedő gépkocsik figyelmeztetik egymást a dugókra és megosztják egymással a veszélyes helyekkel kapcsolatos információkat.
A Magyarországon már 60 000 felhasználóval rendelkező Egérút nevû intelligens navigációs rendszer elindította első külföldi szolgáltatását Romániában, Scurtatura néven. Ezzel hamarosan összehasonlíthatóvá válik a két ország útminősége és forgalmának dinamikája.
A világ egyik legtekintélyesebb autókiállításának látogatói kézzelfogható élményt kaptak az autózás jövőjét illetően - illetve arról a technológiáról, amely mindezt lehetővé teszi.