2013-tól Magyarországon is bevezetésre kerül a használatarányos útdíj, melynek lényege, hogy az üzemeltető a megtett kilométerek után, elektronikusan számlázza a fizetendő összeget az adott útszakaszon közlekedőknek.
A Newcastle Egyetem tudósai olyan új technológiát fejlesztenek ki, amely az idős autósoknak lehetővé teszi, hogy az eddiginél hosszabb ideig maradjanak a forgalomban.
Több szakember is azt állítja, hogy 2020-ra lesznek alkalmasak a mindennapi használatra a robotautók. A gépkocsikat fel kell készíteni a közlekedésben részt vevő emberekre és a reakcióikra.
Az esőzések és az áradások nagyon komoly károkat okoznak. A kutatók számára komoly problémát jelent, hogy nem mindig állnak rendelkezésükre a megfelelő adatok, így pedig nehezen tudnak dönteni és nem látják azt sem, melyek a legveszélyeztetettebb területek.
Egy friss felmérés szerint a folyamatos figyelmeztető kampányok ellenére is minden második amerikai tinédzser rendszeresen küldözget üzeneteket vezetés közben.
A Google 2010-ben jelentette be önvezető gépjármû projektjét, januárban egy szinte teljesen vak férfi "vezette" az egyik autót egy speciálisan programozott útvonalon.
Amennyiben az autógyártókon múlik, akkor az idei esztendő a jármûvekben használható alkalmazások éve lesz. Az okostelefonok és a televíziók után a gépkocsik meghódítása következik.
Ahelyett, hogy segítenék a vezetőket, sokkal inkább zavarják őket a jármûvekbe beépített különböző elektronikus rendszerek. Bonyolultan kezelhetők és elvonhatják a figyelmet.
Egész Európára kiterjedő útvonaltervezők kialakítására hirdetett pályázatot az EU, melyek győztese egy cseh és egy olasz cég lett. Háztól - házig közlekedés gyorsan, a közösségi hálózatok bevonásával.