Egy modern autó már elképzelhetetlen elektronikus eszközök nélkül, és az informatikai és az autógyártó iparág vezetői szerint a jövőben ez még inkább így lesz. A köztük kötött megállapodásokból kitûnik, hogy az autókban lévő számítógépek nemcsak kényelmûnket és biztonságunkat szolgálják majd, hanem az "okos" autók funkciógazdagsága még a Knight Rider-sorozat KITT-jével is felveheti a versenyt.
Valószínûleg nem fogja áldani az intelligens autókat megálmodó mérnökök nevét egy francia autós, akinek gépkocsijában lévő automatikus sebesség-ellenőrző rendszer önálló életre kelt. Az autó magától 190 kilométer/órás sebességre gyorsult fel.
A világon mindenhol ugyanazzal a mondattal fordulnak a bírságolni készülő közlekedési rendőrhöz: "Sajnálom biztos úr, de nem láttam a táblát". Hamarosan azonban jobb kifogást kell találniuk az autósoknak.
Októbertől mobiltelefonon keresztül, egyszerûen és gyorsan, SMS segítségével egyenlíthető ki a parkolás díja a Szegedi Közlekedési Társaság által fenntartott parkolóhelyeken.
Egy kerti kétüléses az első olyan kereskedelemben megjelent jármû, ami benzin helyett levegőt használ üzemanyag gyanánt. A kritikusok szerint azonban a légmotor nem lesz alkalmazható a személygépkocsiknál.
Senki sem szereti az anyósülésen ülő önjelölt navigátorokat, akik mindig mindent jobban tudnak a vezetésről, mint maga a sofőr. Azonban képzeljünk el egy csendes másodpilótát autónkban, aki nem megy az idegeinkre, mégis életet menthet.
A darwini alapelvek motorsportba történő beültetésével a kutatók bemutatták, az autó beállításainak átszabásá-val sorsdöntő tizedmásodpercek lefaragása lehetséges a köridőkből, bármilyen körülmények uralkodjanak is a pályán.
Nyolchónapnyi tanul-mányozás után sikerült megfejteni annak a rugóhajtású jármûnek a mûködési elvét, amit Leonardo da Vinci öt évszázaddal ezelőtt vetett papírra. Meglepetésre a modell bebizonyította, hogy a szerkezet valóban mozgásképes.
Egy egy méter széles és két ember szállítására alkalmas háromkerekû autó lehet a válasz napjaink egyre növekvő közlekedési gondjaira. Az újszerû jármû célja a személyautó biztonsága és a motor rugalmasságának ötvözése.
Eddig ugyan senkinek sem hiányzott a számítógép a biciklikről, azonban ennek a hagyománynak is vége kell, hogy szakadjon egyszer, mivel a Shimano kifejlesztette a számítógépvezérelt kétkerekût.