Igen, én azért idegenkedem ezektől, de ennek adtam esélyt és nem bántam meg, kva jó volt :) Ez a legújabb előzményfilm, de mégis megéri utoljára megnézni.
Az az egyik, a másik meg, hogy Bláájen csak így elengedi az asszonyt? Persze robbantsátok csak fel a fél világot, én addig itthon krumplinyomdázok a pulyákkal, puszpuszi!
jut eszembe hova tették a saját gyereküket miközben mindent leszarva mindkét szülő életveszélyes helyzetekben kockáztatta a saját életét a világ minden táján heteken keresztül?:D
Amúgy voltak fekete cowboyok. Úgy tűnik létező fekete, fekete-indián vadnyugati személyekről szól a film, igaz alaposan átírva, és vagy az összes létező fekete cowboyt beleírták egy filmbe. https://en.wikipedia.org/wiki/Nat_Love https://en.wikipedia.org/wiki/Rufus_Buck_Gang https://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Fields
Ruroni Kenshin: Sai shusho - The Beginning (2021) Netflixen fent van már végre, nagyon tetszett :)
Én is kb röhögtem végig, a fizika meg gázolaj vince színészi képességeinek hiánya, stb, ezeken mondjuk még túl tudtam lendülni, egy trash az egész, úgyis megy a delete egyből. De amire nincs mentség, se ész érv, és felvenném az emberiség elleni bűntettek listájára... cardi b szerepeltetése.
Őszintén szólva, nevettem ezen a filmen. De nem a jó értelemben. Már 20 éve, hogy nyüstölik ezt a szériát, és most először éreztem, hogy jobb lenne már nyugdíjba küldeni. Olyan volt számomra a film, mint a legújabb Battlefield nyitó trailere: egy mindent a szemnek akciópornó. A F9 egy lufihoz hasonló... hatalmas, színes, csillog rajta a fény, de belül tök üres.
És ami szó szerint egy cringe pillanat volt, sőt mondhatni nevetséges, hogy már a sorozat szereplői is reflektálnak arra, sőt megkérdezik egymástól, hogy hogy lehet, hogy minden veszélyes szituációt megúsznak, és soha nincs rajtuk egyetlen karcolás sem. Reméltem, hogy kiderül valami a rejtélyből, de elviccelték, illetve nem született érdemi válasz... pedig jól tudjuk, hogy miért: azért, mert a készítők minden epizódban határtalan kéjjel helyezik fel a méteres bránert a fizika végbelébe.
Ezt látjuk szinte minden snittben. Mintha egy akciójátékban lennénk. Kb. semminek nincs tétje. Szinte látom az alkotókat magam előtt a forgatás közbeni meetingeken, ahogy megtárgyalják a részleteket: - "hát akkor legyen benne minél több robbanás... ugorjanak le magas épületekről... tegyenek bele sok autós üldözést... meg mondjuk legyen pár verekedés".
Kész a forgatókönyv. Csakhogy ez minthogyha az előző rész forgatókönyve lenne, nem? Ja nem, az előzőé... ja, nem... az azt megelőzőé... ja nem... az összes részé. Igazából etikátlan rohadék vagyok, hogy egy olyan filmet ekézek, amiért nem is fizettem. Igen... ingyen volt. De mégis én érzem magam átbaszva. Hát hogy van ez?
3/10
na kicsit megnormalizálták a trailert! a feka csaj már nem játtsza benne idegesítően az agyát :D
Túltolták a kocsmát. Már a leszbikusok is tüntetnek a transznemű nyomulás miatt. :)
és igen az a lényeg,hogy jó legyen a film,de amióta tehetségtelen szarokkal basszák tele a filmeket FAJI/NEMI meg SZíN szerinti pozitiív diszkriminációval azóta nincs egyetlen értékelhető mű sem! És pont régen nem számított az ilyesmi és érdekes módon ikonikus filmek születtek,mert a Remény rabjaiba se azért kerültek bele a fekete színészek,mert feketék hanem azért ,mert tehetségesek és a szerepbe illőek voltak! Ha most forgatnák mindenki fekete és buzi lenne és egy fos lenne a film ,de neked gondolom az tetszene akkor lelne megnyugvást a lelkiismereted ,mert 1852-ben John Smith 32 afrikai rabszolgával szedette le a gyapotot Floridában......... Utoljára szerkesztette: nordan, 2021.07.31. 10:12:24
Nem tudom. A filmkészítés egy kreatív műfaj. Ahogy egy történelmi filmnek, nem KELL hitelesnek lennie (lásd Lovagregény), úgy a karakaterek is lehetnek akárkik. Nem voltak fekete cowboyok. És? Ez számít? Nem. Ha a film szar, úgyis mindenki elfelejti. A világ minden pontják állítanak színpadra Shakespeare és egyéb műveket. Így aztán van hogy egy mexikói játsza Macbethet vagy egy dél-koreai Judah Ben Hurt. Az bezzeg nem zavar, mert le se szarjátok. Ha 30 éve azt gondolták, hogy egy olasz eljátszhatja Árpádot, akkor John Wayne is lehet Dzsingisz Kán és Anfernee is lehet cowboy. A lényeg, hogy a film jó v sem.
amúgy a Netflix helyében újra forgatnám az eddigi összes filmet 1900-tól kizárólag fekete meg meleg szereplőkkel......ilyen faszságot,hogy az egész vadnyugat fullon van fekete cowboyokkal.....meghalok viccet félretéve még pár évet adok neki és elkezdődik a finom kis történelem hamisítás,hogy Napóleon igazából egy Néger transzvesztita volt, a Michelangelo egy mexikói leszbikus, Oroszlánszívű Richárd egy Mór, Chruchill arab...stbstb stb Utoljára szerkesztette: nordan, 2021.07.30. 19:44:00
Nem jut eszembe most , de volt már egy ilyen film , amiben snittre pontosan ugyan ez volt a szituácio, csak abban még nem feketék és nem fekete nö volt a föszereplő. Amugy fuggetlenül ettől, nem hiszem el, hogy enynire nem képesek már mit kitalálni, hogy 30 évvel ezelötti filmeket kell ujra megfilmesiteni . A vaksötét 2 film, is pont ilyen csak a 30 évvel ezelött vak végzet volt a cime.
Erre szokás mondani, hogy megnéztem, hogy nektek ne kelljen. M. Night Shyamalan újabb ámokfutása, igaz, itt azért több dolgot is találtam, ami a helyén volt. Először is a hangulata, egy picikét a The Witch vagy a Hereditary atmoszféráját idézi, ezzel a sok nagyon furcsa jelenettel, még furcsább emberi viselkedéssel és egyfajta kimért, visszafogott tempójával. Másrészt, az alap ötlet, nem is rossz. No nem a fordulat és ok-okozati viszony, az egyszerűen röhejes. Hanem az öregedés témája, hogy percek alatt látja a szülő leperegni hogy a gyermeke felnőtté válik, és fordítva, látni a gyerekeknek ahogy a szülők lassan (mármint gyorsan) leépülnek, elgyengülnek és végül elmúlnak. Nehéz téma, ahogy a születés, a betegségek lefolyása, mind hordoz magában bőven potenciált ahhoz, hogy egy jó történet kerekedjen belőle.
Aztán jön Mr. Rendező, és megoldja, hogy az egész egy kínos és nevetséges katasztrófába forduljon át. Azt mondjuk meg kell hagyni, hogy mindezt tényleg szórakoztatóan tette, mert bár néha majd lefejeltem a padlót fájdalmamban, mégis okozott egyfajta .. nem is tudom.. mazochista élvezetet számomra. Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2021.07.28. 22:37:25
Akinek bejönnek a Ryan Reynolds féle vígjáték-akciófilmek (mert ez vígjáték, jópofa akciókkal megspékelve), annak szerintem tetszeni fog. A testőrös-bérgyilkosos filmek összes kliséjét felmutatja és kifigurázza. A poénok nagy része nekem bejött pedig nem ugrok a mostani vígjátékokért. Talán egy kicsit sok volt a motherfucker, de az is inkább csak Salma Hayek-nek állt rosszul. Ő meg még mindig igen jól néz ki, pedig hány éves is? 80?
Egy tinédzser alkoholgőzös vágyálma arról, hogy lesz egy netes troll huszárból hidegvérű terminátor. Mindezt Die Antwoord féle abszurd karakterekkel (és világképpel), kínos keménykedésekkel, neonszínkavalkádban pompázó elborult klippes hangulattal, kegyetlenül gagyi akció jelenetekkel és minősíthetetlen effektekkel.
Mégis, mikor a rendező beszélteti a karaktereit, a film, a maga stílusában, tud működni. Az első negyed óra után, simán rá lehet hangolódni és én a magam részéről, egész jól elvoltam vele. Igaz, a Ready or Not óta, nekem Samara Weaving-el bármit el lehet adni. Gagyi, agyatlan, de szórakoztató hülyeség.
A 90-es években talán még jónak is számíthatott volna...
3/10
Jolt (Sokk)
5/10
Jajj!
1x nézhető nőicrank, de sokat senki se várjon tőle.
Kate Beckinsale még mindig dögös, de nagyon angol ...
Mortal Kombat 2021 - a művérrel nem spóroltak :D
#104394: Azt hinnéd Donnie Yennek több esze van... :D
Blood Red Sky
Én sem értem ezt az acsarkodást a film ellen. Két filmes fícsört mixeltek össze, amik még együtt nem voltak láthatóak a vásznon, ez pedig kiemeli a cuccot az átlagos gépeltérítős filmek közül. Pakoltak mögé egy emberi drámát is ami külön tetszett, mert nem azzal az ősgonosz archetípussal dolgozott, ami az ilyen alkotásokra leginkább jellemző. Így árnyalta a képet, és azonosulhatóvá tette a főszereplőt, pedig ha az alaptermészetét nézzük, sokkal rosszabb a terroristáknál. Én nem bántam meg hogy nem hallgattam a fanyalgókra és megnéztem, mert hozta azt az átlagot, amit vártam tőle... kicsit hosszú ugyan, de ez sokat nem vont le az értékéből. Adok egy 6,5-öt rá.
Blood Red Sky
A főszereplő tényleg hasonlít Noomi Rapace-ra, amikor megláttam, én is kicsit elbizonytalanodtam, pedig tudtam, hogy nem ő játszik benne. Szóval nem, nem a Prometheusos csaj volt a főhős :)
Amúgy fasza volt, tényleg nem láttunk még ilyet, szóval már csak az újszerűség miatt is jó volt, de egyébként sem volt különösebb gond vele, amit ígért, azt hozta. Csak az a kurva két óra már megint, nem igaz, nem lehet másfél órás filmeket csinálni ma már (jó, a most kijött Nic Cage-es Pig pont annyi volt) Jah, meg az a rohadt a flashforwardozás is, igazán nagyszerű, amikor látjuk a film végét a legelején. Itt ráadásul még full béna is volt, egyrészt a kissrác miatt, aki pont akkor élénkül fel, amikor már nem a flashforwardban vagyunk, ehh... meg Farid is, már a legelején mondani kellett volna, mik vannak a gépen, hát úgyis kiderül, amikor bemennek baszki... de a nyomorék flashforward miatt nyilván nem így írták meg...
csakhogy egyik sem horror, a közelébe sincs egyik sem, inkább vigjáték vagy komédia .mert inkább mosolyog az ember rajtuk, minthogy félne vagy elszörnyulkodne ahogy azt egy horrortol várná az ember. És ezért is érezni azt, hogy nem teljesen jó a film, mert nem az aminek akarja magát látszattni. De manapság már ez a megszokott, a vigjátékokon nem lehet nevetni csak sirni a sok agyatlanság miatt, a horroron meg nevetni szintén hasonlo okbol.
Elég nagy divat manapság ez a Netflix fikázás. Egyébként pont ugyanez ment az Army of the Dead-nél is. Azért hozzá hasonlítom, mert az is horror. Van aki tömjénezte, van aki fosnak minősítette. Kíváncsiságból most utánanéztem, és horror létére 6.2-n áll jelenleg a Blood Red Sky, kvázi nem tűnik olyan szarnak, mint ahogy egyesek itt lehúzzák. De nyilván ők sith-ek, mivel csak azok tárgyalnak végletekben. Én mondjuk biztosan nem nézem meg, mivel maga a műfaj nem áll hozzám túl közel.
Szerintem egyszerű, hogy mi miért történt... rosszkor volt a csaj rossz helyen és betalálta ez a ***** Az sem igaz, hogy gyógyszer nélkül is a jó oldalon tudott maradni, épphogy nem, amit a film vége is bizonyít.
Hát én is csak azt tudom mondani, hogy eléggé ZS kat volt ez a véres égbolt fim. azt hittem ,hogy a főhős csaj miatt talán egy kicsit szinvonalasabb lesz , mert ha jol tudom, akkor ö játszott a prometeuszban is. De ez valami szornyu volt, semmi nem derült ki, hogy mi miért történt és, hogy gyogyszer nélkül is a jó oldalon tudott maradni , meg még beszélni is tudott mig a többiek semmi kontorll nem volt utánna.
Furcsa látni, mennyi minden nem változott 100 év alatt, pedig a film után történt még egy olyan apróság is mint a 2. világháború és a náci hatalomátvétel. Fritz Lang első hangos filmes munkája annyira nyers és gyomorba vágó, hogy teljes döbbenettel néztem a képernyőn történteket.
A történet, ahogy a címe is mutatja, egy gyilkos utáni hajszáról szól. Nem is akármilyen gyilkosról, az elkövető egy beteg, szexuális kényszer hajtotta őrült, kinek áldozatai mindegyike kiskorú kislány. A film (ellenben a korábbi Metropolis szúrealizmusával) teljes egészében realista. Igaz, nem mutat meg mindent direktben, és nagyon sokat játszik a csenddel (ennek mondjuk költségvetési okai is voltak), és még többet az árnyékokkal, de ez a sejtelmesség csak még tovább növeli a nézőben az amúgy is egyre csak gyülemlő feszültséget.
A felvételek technikai oldala, egyszerűen bámulatos. Ugyan a felújított kópián ma már simán szemet szúrnak a trükkök amiket használtak, de kérem szépen, egy zárt ablakon átmenő kamera, már csak ötlet szinten is merész lehetett akkoriban. De a párhuzamos jelentek vágása is simán példa értékű lehet (főleg a Tégla című film vágója számára lenne tanítani való).
A színészi játék a kornak megfeslően erősen túljátszott, de ez, főleg a főszereplő esetében, remekül illett a beteg személyiségéhez. A tárgyalás jelenet során teljesen kivetkőzik magából, de ez nem hogy kivetett engem a jelenetből, hanem sokkal inkább bevont. Az a rész egyébként is zseniális (kár is volt az utolsó perccel "elrontani"), már csak a témáját nézve is: mennyire van jogunk elítélni valakit, aki nem ura tetteinek (főleg ha az ítélő szék maga is gyilkosok gyülekezete), vagy a meggyilkolt gyermekek anyjával való szembesítés és számon kérés.
A vége mondanivaló kicsit talán túl egyszerű, valószínűleg ma már kicsit drámaibb véget szőnének köré, de ez csak az utolsó 1 perc. Egészen addig tökéletesen működik mai szemmel is.
Batman: Dying is Easy 2021 imdb Hmm nem volt rossz, az elején tetszett a zúzós denevér bácsi.
Vagy az Enter the fat Dragon-t... abban olyan fluid mozgásokat fog kapni, hogy megőrül. :D
Nézzél művészfilmeket.
tudod mi a nonszensz ? Az , hogy a 77 éves nagymamámnak higanyosabb a mozgása mint amit itt akció közben előadtak ezek a "színészek" Aki megnézi látni fogja mire gondolok... Egyetlen pozitívum , hogy a cgi itt-ott elfogadható volt ez pedig az én személyes véleményem ennyi .. Ez egy pocsék film volt nincs mit kifejteni ezen és nem is szánok rá több karakterleütést mert felesleges.
De. Ugyanazt néztük. Azért is lett kihangsúlyozva már az első mondatban, hogy a kritikám személyes élménybeszámoló, mivel szinte biztos voltam benne, hogy lesznek olyanok, akik nem fogják érteni, hogy hogy lehet másként értékelni egy olyan filmet, ami szerintük pontozhatatlan. Olyat nem is garantált senki, hogy a te igényeidet ki fogja elégíteni. És a kaszkadőrség színvonalát firtatni egy olyan alkotásnál, ami szinte teljes egészében szűk, zárt terekben játszódik, teljesen nonszensz.
Blood Red Sky Nem egy filmet néztünk ? Borzasztó B kategóriás volt az egész pontozni nem is tudnám . Felvehettek volna normális kaszkadőröket , hogy az akció jelenetek mutassanak is valamit, bár gondolom a budget nagy részét elvitte a prison breakes pali gázsija :D
Blood Red Sky 6/10
Simán nézhető, bár szerintem a kisfiú karaktere túl felnőttesre sikerült. Egy 8 éves nem akciózik ennyit, főleg ilyen veszélyes szituációban.
Blood Red Sky (2021)
Én alapvetően bírom a szűk helyeken játszódó klausztrofób thrillereket, ez pedig egy különösen jó darab volt számomra. Bár kis költségvetésű, de minden perce szórakoztatott. Az a koncepció, hogy gonosz, kegyetlen terroristák eltérítenek egy utasszállító gépet, nem hangzik valami nagy újdonságnak, láttunk már ilyet. De ilyen felállásban biztosan nem. Pedig elsőre egy sima gépeltérítős filmnek gondoltam. A keret hasonló is, de a lényegi tartalom nagyon nem. Az elején nem vágjuk mi van: beteg, egyedülálló anyuka igyekszik elérni a New Yorkba tartó gépet, de pechjére a levegőben átveszik az irányítást a terroristák. Eddig semmi extra, de ami ezután történik, azon kikerekedett a szemem. Trailert semmiképp sem érdemes előtte nézni. Sokkal jobban fog ütni.
7/10
úgy látom a híres orosz Csernobil filmet, amit a "mocskos amerikai propaganda" ellen csináltatott meg Putyin, hogy mindenki megismerhesse az "igazi" történetet:
Mindig is kíváncsi voltam erre a pokolba kívánt folytatásra, no nem éppen katasztrófa turistaként, hanem sokkal inkább ellenkező okokból kifolyólag: én ugyanis imádtam a 2010 – Második űrodisszeia című könyvet. Bár az emlékeim már kicsit megkoptak, de a fejemben úgy maradtam meg, mint egy remekül megfogalmazott (és lefordított), feszült és misztikus olvasmány, melyet a vége felé egyszerűen képtelen voltam letenni. Kíváncsi voltam, ebből mit tud a film átadni.
Nos, kevesebbet mint reméltem, és többet mint amire számítottam. Persze az első részhez nem lehet (és szerintem nem is szabad) hasonlítani. Amit ott Stanley Kubrick és Arthur C. Clarke megalkotott (mert hogy egyszerre forgott a film és íródott a könyv), az kétség kívül mozi és scifi történelem, mely a mai napig mély hatással van az informatikára, csillagászatra és (film)művészetre egyaránt. Az már kérdéses, hogy mindaz mennyire fogyasztható az egyszeri néző (és akár olvasó) számára. Ez a folytatás meg sem próbál az előd nyomdokaiba lépni. Ellenben mer szórakoztató, és az olcsó rókabőr lehúzás vagy pénzbezsebelés helyett, önálló, értékekkel rendelkező alkotás lenni.
Az írott anyag már adva volt, a rendező és forgatókönyv író, Peter Hyams túl sok ötletet már nem adott az alapanyaghoz. Amit viszont átemelt, azt igazán látványosan és aprólékosan valósította meg. Nem tudom milyen pénzkeret vagy mekkora szakértői gárda dolgozott a háttérben, de a látottak lenyűgözőek még a mai napig is. Lucifer megszületése, az Ió és Európa "tájképe" mintha csak a könyv lapjáról ugrott volna elő. Kifejezetten tetszettek az apróságok is, mint a tenyérleolvasó, a köldökzsinór a két űrhajó között vagy maga a lassítás képei.
Persze a teljes könyvet nem tudta átadni, sokszor inkább kommentál, sem mint mutat. A hidegháborús feszültség és a vég siettetése is jobban működött írott formában, ahogy Bowman és HAL jelenetei is mélyebbnek rémlenek a lapokról. De a fényképezés és kamera kezelés remek, a színészi játék hozta a kötelezőt, a díszletek és makettek részletességéért és mennyiségért pedig külön dicséret. Értékeiben nagyon messze áll az első résztől, de mint a regény megfilmesítéseként vagy önálló filmként, igenis tud mit nyújtani a nézőknek. Én remekül elvoltam vele (még akkor is, ha azért itt is bőven akadnak lassabb részek is). Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2021.07.21. 21:13:00
EX-Machina 2014. Még nem láttam , most bepotoltam. elgondolkodtató volt, és sajnos nem látom én sem, hogy máshogy alakulhatna a dolog ha egy AI ilyen szintre kerülne. A közepéig sikerült engem is megvezetnie, és ott derült ki a csavar, hogy nincs egyedül.
Persze apróságokon bele lehetne kötni, hogy minek a belépő kártya ha mindet számitogép vezérel és felismeri , hogy ki van az ajtó elött. vagy miért nem ujlenyomatos.
Felnőtt fejjel is bármikor újranézem az elsőt, mert vicces, provokatív, és valóban szórakoztató. Pedig nem a világ legjobb filmje az sem, de megütötte az értékelhető szintet. Ez a film viszont a giccsen, a túlzsúfolt látványvilágon, és a hihetetlenül klisés közhelyeken kívül (soha ne add fel, csak akkor sikerül, ha igazán akarod, stb.) mást nem tudott felmutatni. Ez az egész mondanivaló már 20 évvel ezelőtt is gáz volt szerintem, mai mércével meg egyenesen befogadhatatlan. Az egész inkább tűnt egy LeBron felszopásnak, ahol két órán át fürdőzhetünk LeBron személyiségében, és levonhattuk azt a fontos tanulságot, hogyha LeBron akar valamit, akkor nincs lehetetlen, mindegy, hogy mennyire behozhatatlan a hátránya. Ez a film semmivel nem mond és nem állít többet, mint hogy LeBron mindig győz. Az A.I. idegesítő pojácáskodását meg már ne is fejtsük ki.
Tégla
Neki álltam még egyszer (egyik hallgatott podcast audiokommentára miatt) A film, ahol a jelenetek vágója speed-en, a hangrendező ópiumon, a szöveg író cracken, a kamera kezelő pedig hallucinogén gombán élte meg a forgatás és az utómunka egészét. Ezt a rendezetlen káoszt nagyon nehéz jóízűen nézni (és ezen a magyar szinkron hangok kifejezetten nem segítenek) Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2021.07.19. 07:33:25
Unalombol elkezdtem nezni a netflixen a Cosmic Sin c. filmet. Bruce Willis jatszik benne. Nem lattam meg... Na ez egy 2 pontos film! Ki is kapcsoltam a picsaba feluton. Borzalmasan szar.
Space Jam: A New Legacy
Eszmeletlenul eroltetett :(
De nem nekunk lett gyartva. Hany evesek voltatok mikor lattatok az elso reszt? 8?10?12?14? A mostani gyerekeknek, pont ugyan annyira fog tetszeni ez mint nekunk az elso. Foleg ezzel az uj digitalis reszevel. Az elso reszt meglestem a fiammal kb 1 hete. Tegnap meg a masodik reszt. Neki az uj jobban tetszett, szal errol ennyit.
Nem tudom mire pontozam. Szegyen volt de azert nem kapcsoltam ki. 2/10 es filmeket vegig sem nezek. Legyen mondjuk 4/10
A CGI AL G Rythimnel kifutottak a manibol? borzalmas volt. A Jordanes resznel levegot nem mertem venni de elore tudtam, hogy mi lesz es az elsutott viccet is meszirol ki lehetett szagolni. Nem tudom, hogy a film karakterek behozatala a hatterben csak poen volt vagy egyenesen kiraly de egy valami biztos: eszmeletlen zavaro volt es elvonta a figyelmemet mert allandoan azt probaltam nezni, hogy hany karaktert ismerek fel. Remelem a magyar szinkron kicsit szinesebb egyeniseget tud majd festeni Lebronnek mert angolul nagyon szar volt a csavo. Monoton es erzestelen.
edit: Elmentem IMDB re, hogy pontozzam. Ott is 4/10 en all. Utoljára szerkesztette: CSOCSO, 2021.07.18. 19:00:54
Space Jam: A New Legacy (2021)
Így kell szétbaszni egy gyerekkori kedvencet. Szégyen.
2/10
Antebellum (2020)
Szerintem elég vegyes érzéseket fog kavarni ez a film. Egyébként a közepétől fogva elkezdtem nem érteni hogy mi van, de a megoldás csak annyi, hogy tovább kellett nézni. A vége aztán mindent helyre tett. A fő szabály, hogy semmiképpen se nézzetek trailert, és ne olvassatok róla kifejtős kritikát.
6/10
Pig (2021)
Hát, jól átbaszott az imdb... 7,9-re van értékelve ez a gennyes fos a kommentem írása idején, viszont nem kizárt, hogy fog ez lejjebb menni, de akkor se tudom felfogni, hogy ki értékelte fel ezt ennyire. Cage neve már eleve nem volt túl kecsegtető, de azt hittem az értékelések alapján, hogy ez kivételesen jó lett. Nem is csalódhattam volna nagyobbat. A sztori nagyon hasonlít Tony Jaa "A Sárkány bosszújához", mert itt is egy állatot kell megtalálni, csak nem elefántot, hanem egy szarvasgombakereső disznót. Nos, vegyük ki Tony Jaa filmjéből a látványos üldözéses akciókat, a golyózáport, a robbanásokat, az akrobatikus kaszkadőrjeleneteket, a csontzúzós fight-okat, és megkapjuk a Pig-et. Az egész filmnek semmi értelme nincs. Keresés közben ide-oda mászkálnak helyszínről helyszínre, majd mindenütt pofáznak egy sort jellegtelen faszságokról, és továbbállnak. És ebből tevődik össze a sztori. Olyan dögunalom volt ez a másfél óra, hogy felsírtam örömömben, mikor megláttam a stáblistát.
2/10
Bill és Ted – Arccal a zenébe
Gagyi film, de szerethető. :)
Fear Street (2021)
Befejező epizód, ahol pont kerül az ügy végére. Szerintem a tinihorrorok közül a kliséi ellenére is nézhető darab volt. Még ST szereplők is feltűnnek benne. Persze a sztori teljesen más.
7/10
Hogyan lettem szuperhős 7/10
Kicsit fapados a látványvilág egy igazi szuperhíró mozihoz viszonyítva, de ettől még teljesen nézhető.
Minden film John Wick akar lenni. De ez vérgagyi. Mondjuk, némelyik jelenetnél jól eltalálták a zenét.
3/10
Justice Society: World War II (2021)
Ahogy a cím is sugallja, ezúttal egy világháborús szituációba keverednek a jól ismert arcok. Jót tett neki, hogy most (nagyrészt) nem egy modern korban inzultálják halomra az ellenséget hőseink, hanem változtattak kicsit a történelmen.
Egesz jo a sztori, nem egy mar 1000x latott tortenet ujrafeldolgozasa, hanem egeszen eredeti. Jo a latvany, izgalmas, es a karakterek is jok. Egy dolog idegesitett csak fel. Az utolso "fejezet" elegge kilog a sorbol, es a felvezetese kifejezetten rosszra sikerult. A film elejen a tuzijatekban bekoszon a csapat a "jovobol", es nekik bemondasra elhisznek mindent, a vilag kormanyai egybol osszefognak, es 1000-evel kuldik az embereket a halalba az ismeretlenbe, hogy megmentsek a jovot. A film vegen bezzeg amikor
megvan a csodafegyver, es minimalis energiaraforditassal meg is nyerheto az egesz, akkor viszont politika, burokracia, es nem csinalnak semmit. Ha csak 10-ed annyira lennenek hatarozottak mint az elejen, akkor ez nem egy kockazatos gerillaakcio lett volna, hanem egy sima gyozelem, es akar meg az egyben levo alien technologiat is bezsebelhettek volna
. A masik kritika inkabb egy kihagyott lehetoseg. Nagyon adta magat valami nagy fordulat, hogy a jovobol jott emberek hazudnak, es igazabol a rossz oldalon harcoltak, vagy valami hasonlo. Ehhez kepest eleg egyszeru lett hogy az elejen megmondjak hogy alien invazio ellen harcolunk, es aztan vegig tenyleg az ellen harcolnak. Talan ez az ami elvalasztotta ezt az egyebkent jo, de felejtheto filmet attol hogy hosszu tavon is emlekezetes film legyen.
Az utolso fejezet ujragondolasaval kituno film lett volna belole, igy "csak" egy jo film.
7/10
Segítek. Azt láttad, amit már nyolcszor megcsodálhattál. Szeretettel várnak a tizedik vetítésén is:)
Tipikus meh...töltelék marvel film. Az akciók javarészt elég jók voltak. A pesti zúzás kimondottan tetszett. A "családegyesítés" a farmon kínosan próbált vicces lenni
Tegnap végre megint mehettem moziba. Nyilván mire esik egy képregény-imádó választása, természetesen a legújabb Marvel-üdvöskére. Azt kell mondjam, én nagyon jól szórakoztam. Megtudunk egysmást a karakter elöéletéröl, kellö mértékben van benne dráma (nyilván a karakter és elöélete valamilyen szinten kötelez a drámára), akció is böven, a poénok ültek, nem vitték túlzásba, viszont pont akkor jöttek, amikor szükség volt rájuk (de ezt már megszokhattuk a Marveltöl). Amit sajnálok, hogy a fögonoszt megint nem bontották ki rendesen. Ott van a háttérben, tudjuk, hogy ki ö, már a film elejétöl, de az igazi motivációját (nyilván a világ irányításán kívül) nemigen tudjuk meg.
Taskmaster nem az igazi fömufti a filmben, pedig a trailer alapján erre gondolhatna az ember. Meg itt nöt csináltak Taskmasterböl, holott a képregényekben férfi a karakter, bár itt a sztori miatt érdekes lett volna egy férfi karakter.
Összességében megérte nekem a két óra 10 perc, a stáblista utáni jelenet pedig érdekes dolgokat vet fel a 4. fázis jövöjére nézve. 8/10
Wish Dragon (2021)
Tök aranyos kis mese.
8/10
Tomorrow War 5/10
Volt ebben minden: Aliens vs Predator, Battle: Los Angeles, Battleship, King Kong, stb.
1x meg lehetett nézni, szét nem izgultam magam. A néger John Clarkos Amazonos baromság után felüdülés volt.
Hobbs and shaw. Bajban vagyok ha el kéne mondanom, hogy még is mit láttam itt. Kezdjuk ott, hogy a két szereplön kivül semmi kapcsolat a FandF sorozattal . A másik, hogy nem tudom bekategoriázni, hogy milyen stilust képvisel. vigjátéknak tul komoly volt, de komoly filmnek meg tul poénos. schifinek tul földhozragadt, de a valos filmhez, meg tul schifi volt. Mesefilmhez tul realisztikus, de sok benne a hihetetlen meseszerű elem. Animácios filmnek, meg sok volt benen z élüszereplö viszont egy élőszereplös filmhez meg tul sok volt a gagyi CGI.
A kilenc királynő 2000
Fabián Bielinsky több mint 400 tévéreklám leforgatása után főzte ki első önálló nagyjátékfilmjét, és milyen jól tette. Az argentin thriller az elmúlt években a kritikusok és a közönség kedvence lett, és több tucat fesztiválon nyert díjakat. Ez a stuff ihlette többek között az Ocean's Eleven-t is, bár a cselekménye egyáltalán nem hasonlít rá, hiszen itt szó sincs kaszinórablásról. Viszont csalásról annál inkább, és ez az amiben zseniálisat rittyent nekünk a dörzsölt főszereplő páros. Ráadásul a sztori kényelmes selyembe van burkolva, azaz nincs tényleges erőszak, sem autósüldözés, sem földrengető robbantások, vagy fegyveres akciók és golyózápor.
Bielinsky a mesteri eleganciával kivitelezett csalás, manipuláció és megtévesztés mélységes dimenzióit tárja fel a néző előtt, az olyan csalást, ahol még az áldozat hálás, ugyanis fogalma sincs róla, hogy átb@szták a palánkon. A készítők olyan mesterien játszanak a csalás művészetével, hogy átverik még a nézőt is.
A kezdő bolti jelenetet pl. vissza kellett forgatnom, mert egyszerűen nem hittem el a csávót. Úgy kellett visszamászni a székre amiről leestem, hogy még egyszer megnézzem, hogy mit is csinált az eladóval. És gyakorlatilag egymást érik az ilyen jelenetek. Paranoiások kerüljék ezt a filmet, mert ezek után semmiben sem lesznek biztosak. A film főszála meg egyszerűen olyan profi és elsőrangú, hogy a végén csapkodtam a térdem, hogy mi a f@sz? És tényleg... mi a f@sz folyik itt? Hogy lehet valamit ilyen aprólékosan megtervezni? Pontról pontra, lépésről lépésre, minden változót figyelembe véve? Pedig a keret rém egyszerű: egy híres weimari bélyegsorozat, a Kilenc királynő élethű hamisítványát kell huszonnégy órán belül elpasszolniuk valami kelekótya gyűjtőnek, aki vagyonokat képes fizetni értük.
Egyszerűen a film végéig nem vágtam, hogy mi van... talán én vagyok diló hozzá, de nem is bánom, mert a rendezőnek sikerült olyan erejű mentális tockost kiosztania, mintha Molnár Krisztián zsíros tokáján csattant volna egy méretes péklapát. Az meg biztos nagyot szólna. Hát... nagyot is szólt. Teljesen kirámolta a szürkeállományomat ez a kis mozi, majd a neuronjaimmal törölte ki a seggét. Ez úton is köszönöm az élményt, és még sok ilyet kellene csinálni. És ami még érdekes, a rendező több felvételt is az utcán készített rejtett kamerával, teljesen hétköznapi emberekkel, akiknek fogalmuk sem volt arról, hogy filmezik őket. A szórakoztató és változatos történet mellett pedig hiteles képet kapunk Buenos Aires utcáinak szélhámosairól is. A csalás, ami mindent behálóz. És azt hinnénk, hogy csak ilyen tűzről pattant kurafik művelik ezt a mesterséget? A csalást olyan szintre emeli a rendező, mint ami mindent és mindenkit átsző. Hogy Morfeuszt idézzem a Mátrixból: "ezt látod ha kinézel az ablakon, vagy ha bekapcsolod a tévét, vagy mikor befizeted az adót..."
És tényleg: ez tényleg mindenütt ott van. Remek társadalomkritika is egyben ez a film. Tökéletesen rámutat korunk csaláson és megtévesztésen alapuló világára. Pl. ha bemész a boltba máris csalással találkozol. Kezdésnek itt van máris a termék ára. Kísérletileg bizonyították, hogy a 9-esre végződő árakat jó ár-érték arányúnak gondoljuk. Úgy tűnik, hogy egyfajta mentális kerekítés megy végbe, amikor egy 9-el végződő árral szembesülünk. Ilyenkor pl. a 199 Ft árú terméknél a vásárló szeme általában az 1-en rögzül, és egyfajta társulást hoz létre, függetlenül attól, hogy a szám rendkívül közel van a 200-hoz. Más szavakkal az a téves érzet keletkezik ilyenkor, hogy az embert megmentették attól, hogy 200 Ft-ot költsön.
A majdnem lejárt szavatosságú termékek rendszerint a polcon középmagasságban fordulnak elő, hogy hamarabb elfogyjanak, és közvetlenül az akciók előtt feljebb viszik az árakat, így sokkal jobban mutat az 50% vagy 60%-os árengedmény. Ez a valóságban jó, ha 10% vagy 20%. Az egyet fizet kettőt kap akciókat általában a semmit érő vackoknál alkalmazzák, hiszen azt az érzést keltik a vásárlóban, hogy így jól jár, pedig a megvett dologra aligha van szüksége. Hiszen az üzletben sem vitte a lőtéri kutya se. Sok esetben a parfüm és kozmetikaosztály az áruház végében található, hiszen ha egy anyuka a gyerekkel megy be vásárolni a boltba, akkor csak úgy juthat el a fő céljához, ha végigment az egész áruházon, és a gyereknek már megvett mindent is.
Egyszóval... nap mint nap át vagyuk b@szva, és észre sem vesszük: magánszinten, kereskedelmi szinten, médiaszinten és politikai szinten... még a kutyám is átb@szott tegnap, mert elrejtette a kaját amit este kapott, én meg már azt hittem, kiürült a tálkája, és kapta a következő adagot. Pedig ő nem is látta a mostani filmet. De lehet valamikor megnézetem vele.