Olyan érzésem van mintha másik mozit néztél volna.
Ez mint az eredettörténet, bemutatja, hogy a személyiség zavaros leányzó Estella mi miatt és hogyan veszíti el a kontrollt a "normális" énje felett és válik Cruella-vá majd később az ikonikus Cruella de Vil-é.
"Viszont ha lesz folytatás, és a Disney tényleg bevállal egy abszolút pc-mentes és diktatórikusan kegyetlen bestiát, . . ."
Egy egyszerű de erős dráma, egy férfiról, akit kiskorúak megrontásával vádolnak meg. A film nem játszik a nézővel, végig tudjuk, hogy a vádak hamisak, és így üt igazán nagyot a hangulata. A gyanúsítástól kezdve nincs perc, hogy a nézőnek ne lenne kedve ordítani a képernyővel és az azon látott emberekkel. Ettől a filmtől dühös és elkeseredett leszel, és nem vár rád feloldás.
Ami a legmeglepőbb, hogy mindezt egy igazán visszafogott stílussal tudja átadni, olyannal mely merőben különbözik mindattól, amit a hasonló témájú hollywoodi filmektől megszokhattunk. Thomas Vinterberg egy aprócska dán városka még szűkebb baráti/ismerős körének tagjai között mutatja be ezt a nehéz helyzetet, melyhez Mads Mikkelsen is egy alaposan visszafogott (ámde tökéletes) színészi játékkal járul hozzá (hasonlóan, mint a tavalyi filmjük a Druk esetében). Látványos érzelmi kitörés kevés van, annál több a visszafojtott szenvedés. Nehéz nézni a filmet, engem sikerült is (ismét) kívül tartania, de aki fogékony az ilyen hangulatra, annak viszont tudom ajánlani. Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2021.06.12. 21:44:22
Pont most néztem végig Mikkelsentől a Hannibal-t, és tudom, ez most kicsit off, mert nem sorozat topik, na de az a hideg és kegyetlen zsenialitás, amivel megformázza Lectert, valami hátborzongató. Tény, hogy Hopkins Lecterje kultikus, de Mikkelsen szorosan ott van mellette. Kurva jó színész ez a csávó.
Kis költségvetésű sci-fi, lényegében egy helyszínen (házban) játszódó time-loop történet. Aki látott már ebben a témában egy-két filmet, annak olyan hatalmas csavart nem tartogat a cselekmény (sem a lezárás), mégis sikerült némi ötlettel feldobni ezt a már bejáratott zsánert. Nem mondom, hogy nincs tele fájdalmas lyukakkal az egész, mert bizony tele van, de a fokozottság, amit beleszőttek a történetben, add némi extrát ahhoz, hogy egy közepesnél jobbra értékeljem. Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2021.06.13. 17:38:07
megmerem kockáztatni, hogy még jobb is mint Hopkins abban a szerepben, igaz, bőven több lehetőséget is kapott ezt a karaktert kibontani. Mads Mikkelsen szerintem korunk egyik legjobbja, még egy számomra szar filmet is mindig fel tud dobni (nem vagyok kibékülve a hardcore-dán filmekkel :D). Csak miatta álltam neki a Death Stranding játéknak, és Ő, valamint Tommie Earl Jenkins (Die-Hardman), amilyen színészi játékot ott letettek.. úristen még mindig beleborzongok. Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2021.06.13. 17:53:34
Ilyen beteg filmet még nem láttam. Az őrület kulturális szintre emelése. Beltenyészet. Még azt el tudom fogadni hogy mondjuk évszázadok vagy évezredek előtt a tudatlan őseik áldozatokat mutattak be az isteneknek és mindenféle bizarr rituálét találtak ki hogy kiengeszteljék őket. Egy primitívebb kor gyermekei voltak. De a jelen közösséget nem menti semmi. Megrekedtek a múltban, elutasították a tudományos fejlődést, a termékenységért tápoldat helyett vérrel locsolják a földet. Az elzártság, a hagyományokhoz való beteges ragaszkodás következtében kivetkeztek emberi méltóságukból. Erkölcsi értékrendjük az ősember szintjén mozog, akinek az életét átitatta a természet erőitől való rettegés. A világ elszaladt mellettük, és a közösség legfőbb bűne az, hogy ez nem érdekli őket.
A Fehér Éjszakák egy rejtett kincs. Megértem, hogy sokakat inkább felbasz, mintsem elkápráztat. Rengeteg nehezen emészthető eleme van. De aki jobban belemerül, az felfedezheti, mekkora értékei vannak.
Amikor a főszereplő csaj már beöltözve először elengedi a szorongását, és kitör belőle az üvöltés és a sírás, majd erre a szektás csajok rácsimpaszkodva vele együtt mozogva kezdenek el üvölteni, és szépen lassulva együtt lélegezni, az egy csodálatos jelenet.
Tudom, ez a jelenet inkább hat komikusan. De aki tudja, milyen pánikrohamot kapni, aki tudja, milyen szociálfóbiában szenvedni, vagy csak szimplán átélt már bármely mentális betegséget, az csakis álmodhat arról, hogy egyszer a közössége ilyen empátiával kezelje őt.
kis fehér faj alázás Svédországból......fantasztikus! csak amíg ez film addig dél afrikában vagy a közel keleten ezt élesben nyomják a fehérekkel......szánalmas film már a németeket full önmarcangoló idiótákká tették a 2. VH után látom nyomul a propaganda,hogy minél több európai nemzethez tartozó emberkét tegyenek full taccsra
"csak amíg ez film addig dél afrikában vagy a közel keleten ezt élesben nyomják a fehérekkel."
Emberekkel, cimbora... emberek csinálják emberekkel... csak neked most is sikerült a leglényegtelenebb tényezőt, (a bőrszínt) kiemelned a kavalkádból. Nyilván te azok közül való vagy, akik a csokiból is a fehéret eszik.
A sógunátus vérzivataros végnapjai után járunk, de a vér ugyanúgy hullik. Ez az epizód sem adja alább semmivel a többinél, sőt olyan eszement küzdelmeket kapunk némi erkölcsi tanulsággal megspékelve, amelyeket hollywoodi filmeknél keresve sem találnánk. Igényesen kivitelezett a film koreográfiája és aprólékos gonddal faragott minden képkockája. A katana hasítja a levegőt, és egy-egy találatnál a néző a saját húsában is érzi a pengét.
Ikonikus és karizmatikus ellenlábas szamurájokat kapunk ezúttal is, egyik-másik egészen különleges példány, szóval nem kevés munkát adnak Kenshinnek, tehát a vérizzadás garantált. A hab ezen a gyönyörű tortán pedig a háttérképnek is beillő csodás tájak, a japán kertek, és a sűrűn hulló levelek, amik között átszűrődik a napsugár, és amelyek finom eleganciával válnak ketté és engedik útjára az edzett acélt, hogy beteljesíthesse véres küldetését.
Az öklök tompa puffanása és a roppanó csontok zenéje tovább gazdagítja a hang és látványorgiát. Persze a harcokban nem kell nagyon realizmust keresni, tekintve, hogy élőszereplős animéről van szó. Egyszerűen csak élvezni kell. Tökéletesek a vágások, a jelenetek beállításai, nincsenek zavaró szuperközeli képek, mindig minden kivehető, és jól látható. Számomra kétségtelenül a legjobb anime adaptációk között szerepel ez a széria.
8/10
Még csak az első résznél tartok (valahogy eddig kimaradt), de képileg nagyon ott van ez a széria.
Szerintem is nagyon jó ez a sorozat, de van egy problémám vele. Kenshinből sohasem jöhet elő az igazi "hitokiri", az őstehetségű gyilkológép, mert a háború után fogadalmat tett, hogy többé nem gyilkol. És így kezdődik már az első rész is, hogy egy tompa élű karddal járja a vidéket, és csak jól megcsapkodja az ellenfeleit. A morális elvei és az esküje elég nagy visszatartó erő nála, és ez néha meglátszik a harci teljesítményén is. A keményebb bossokat ugyanis elég nehezen győzi le, pedig ha teljesen levetkőzné a gátlásait, fél perc alatt kinyírna mindenkit. Egyszerűen nem lenne ellenfele. Talán ezért is van ez a hendikep a karakternél, mert túl durva lenne, de azért én megnéznék egy igazi hitokiri mészárlást, ahol törmeléket csinál a vetélytársaiból, és pirosra festi a várost.
A plakátja alapján sokkal rosszabbra számítottam, de egészen a vége csavarig, meg voltam elégedve. Egy második világháborús felállás, nácik, amerikai ejtőernyősök, a háború szörnyűségei. A végzett egy elhagyatott kastélyba sodorja a pár fős kis elit alakulatot, ahol a kényelmes menedék és rengetek étel ital ellenére, az ott leváltott csapat, hanyatt homlok menekül, hátra hagyva mindent. Elég gyorsan kiderül, hogy miért.
A horror műfaj minden tipikus kliséjét megkapjuk, de ezek mind működnek is. Egyrészt a helyszín és a kor add neki egyfajta újdonság érzetét, másrészt, nem nagyon vacakolnak sejtelmes hangulat felépítéssel, bele csapnak a közepébe és rendesen kezdődik az aprítás. Főleg mikor a nácik is beszállnak a létszám ritkításba. Működött az a "csavar"-nak gondolt rész is, mikor megpróbálják elhagyni a helyett, szintén meglepő volt ez az irány az addig látottakhoz képest. És elkezdtem reménykedni egy fasza kis ötletes lezárásban.
Aztán jött az igazi csavar, ahol kiderül, mi is volt az egész mögött. Nem fogom elspoilerezni, de onnan kezdve, átmentünk vérgagyiba. Nem mondom, hogy nem próbálkoztak valami újszerűvel előrukkolni (bár az alap ötletet láttuk már egy jobb kivételezésben 2011-ben). Itt sajnos a megvalósítása annyira de annyira kínosra és erőltetettre sikeredett, hogy csak ez az utolsó 15 perc képes volt számomra elrontani az egész addigi hangulatot. Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2021.06.21. 22:24:05
valaki írja már le a sorrendet a Rurouni Kenshin filmekből. Megnézném előről.
Meg nem tudnám mondani, fiatal koromban mit nem szerettem ezen, annyira, hogy végig sem néztem, pedig én imádom az ilyen mozikat. Furcsa, absztrakt elgondolkodtató, messzemenőleg kitűnik minden más film közül. 2004-es megjelenési dátumából akadóan, valószínűleg a témája az, ami túlságosan is közelről érinthetett, ennél jobb mentséget nem tudok kitalálni magamnak.
Nem egy könnyű témáról szól ugyanis. Kapcsolati problémákról, a szerelem és annak elmúlásáról, a feledésről és a felejtéstő való félelemről. Mindezt teszi olyan hangulattal és stílussal, mely garantáltan emlékezetesé tenné akkor is, ha a felsorolt érzelmek valakit teljesen hidegen hagynának. Tény, a zene feltűnően .. furcsa (?).., a film szerkezete töredezett, az idővonal jócskán meg van kavarva. Kaotikus, de kaotikus elme állapotot is hivatott bemutatni. Mindezt remek technikai megoldásokkal, hol meglepő, hol láthatatlan vágások tucatjaival, térben és időben egymásba fonodó díszletek ötletes felhasználásával és még tökéletesebb színészi játékkal előadva. Legalább még egy megnézést megérne már csak a színhasználatra való figyelés miatt is.
Valószínűleg Jim Carrey és a technikai megvalósítások miatt (a sok praktikus effekt), az egész hangulata nagyon hasonlított a nem rég elkaszált Kidding sorozatra. Aki e kettő közül az egyiket szereti és a másikat nem ismeri, merem ajánlani a pótlását. (Szerk.: úgy látom, a rendező, Michel Gondry személye is ugyan az a két műnél, így nem véletlen a hasonlóság.)
Remek történet, remekül előadva. Megható és elgondolkodtató, kiemelkedően egyedi kis ékszer, nem tudom eleget ostorozni magam amiatt, hogy ezzel ennyi évet képes voltam várni. Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2021.06.27. 15:01:28
The Ice Road (2021)
Kifejezetten kellemes volt nézni ebben a picsaolvasztó melegben. Az a vicces szituáció van benne, hogy kamionnal soktonnás fúrófejeket kell szállítani az észak-kanadai "jégutakon", aka. hatalmas befagyott tavakon. Ez még oké is lenne, de április van, amikor bizony vékonyul a jégvastagság. Innentől fogva mindenkinek a fantáziájára van bízva a dolog. Én mocsokmód jól szórakoztam közben, és jégkrémet zabáltam. Tegyetek ti is hasonlóképp. A főszerepben a tökös ír, Liam Neeson.
Nem vártam túl sokat egy, bár anno szórakoztató és újszerű, de végső soron nem igazán maradandó film folytatásától. És lehet, hogy ez a lejjebb adott elvárás okozta, de valami kegyetlen jó mozis élménnyel gazdagodtam (igaz, ehhez kellett egy normális közönség is).
A rendezés előtt egyszerűen le a kalappal. Az egy dolog, hogy milyen szinten fenn tudja tartani a feszültséget az elejétől a végéig, de az, ahogy a terekkel bánik és az a mód, ahogy a jelentek meg vannak koreografálva, az itt biztos hogy emlékezetes fog nekem maradni. Az első 15 perc flashbackes jelenetben történő menekülés, valami brutálisan erősre sikeredett (de nagyjából ez igaz az összes menekülős későbbi jelenetre is). Az a kamera kezelés és a vágás, mintha egy remekbe szabott táncot nézne az ember, igazi csemege.
A színészek tekintetében Millicent Simmonds főszereplővé lépett elő, és jó választás volt, nagyon jól játszott a kis csaj. Cillian Murphy mint új szereplő túl sokat nem tett a filmhez, pedig a karakterében elég mély dráma lapult, de talán majd a 3. rész flashbackjeiben kicsit ráfeküdnek erre is. Emily Blund pedig pontosan hozta azt, amit az első rész után vártunk is tőle.
Nem lett ez a rész sem világmegváltó, de amit adni tud, azt teljes erőbedobással teszi. Kemény akció mozi, horror elemekkel, látványos, hangos (a címe ellenére) és pörgős. Hiányzott ez már nagyon nekem.
Tetszett nekem is, mondjuk én alapból zabálom a szörnyes múvikat.
Az elején a flashback-et leszámítva, abban percben veszi fel a vonalat, ahol az első rész lerakta :). Semmi kihagyás. Fel sem merül a kérdés, hogy "mivan, hol vagyunk?" Külön tetszett, hogy az esetek nagy részében a "monszták" nem kaptak premier plán-t, hanem a háttérben, csak úgy mellesleg tevékenykednek/bújnak elő/csapják le az embereket.
Történetileg semmi extra, mindent láttunk már. Mondhatnám, hogy kiszámítható, mert az. De manapság, főleg ebben a zsánerben elég nehéz újat/forradalmit alkotni.
az első részben láttuk, hogy a fater gyűjtögette az infókat, ott volt egy csomó kivágott újság. na most ebből kb azt tippelné az ember, hogy mondjuk más földrészen jelentek meg először a szörnyek, aztán volt ideje tudósítani róla a médiának, hetek teltek el, mire elértek hozzájuk... ehhez képest, még szinte földet se ért a kavics, már a főutcán rohangáltak a monszták, és tépték szét a lakosságot. gondolom nem sok nyomda zakatolt ezek után, szóval itt kicsit megbicsaklott a plot.
nem tudnak úszni a szörnyek, tehát akkor elvileg minden szigeten tovább él és virul az emberiség :). Mégis olyan világvégére sikerült a hangulat, hogy alig pár emberke maradt életben, és 470 valahány nap után is csak egy kóbor rádióadást sikerült befogni. Pedig szerintem előtte is egy völgyben volt ez a kisváros és mégis volt tv/rádió vétel
Chris Patt játszik benne, megnézem... Még egy monsta' film, főleg megnézem... Ahogy érkeznek be a kritikák, a woke szaGértők már élesítik is a billentyűzetet mivel Chris eléggé konzervatív felfogású és a filmben is egy középosztályú "átlag Joe" ex-tudós/tanárt játszik fehér feleséggel, kislánnyal. Szóval "ideális" családmodell... REEEEEE :) Pedig ezt leszámítva eléggé (túl) képviselve van a "diversity"...
Akinek bejönnek a Battleship, meg a Battle: Los Angeles típusú "inváziós" filmek, annak szerintem ez is tetszeni fog. Persze szét lehet szedni, meg lehet vadászni benne a logikátlanságokat (annyira azért nem kell vadászni :) ) de tudjuk, hogy ezektől a filmektől mit várhatunk és azt hozza is. Már eleve az alapfelállás egy időutazásos paradoxon...
Jó a látvány, én még elbírtam volna több/nagyobb tömegjelenetet a szörnyektől, mint amikor megrohanták a "falat". De ugye itt is megvan, hogy az első találkozásnál baromi szívós/golyóálló az idegen, fél órával később meg szinte 9mm-essel "robbantják" le a fejét... Ugyanúgy megvannak a tipikus Hálivúdi klisék, és egy kicsit lassan indul be (2óra pluszos), de én végig jól szórakoztam. Péntek esti mozinak teljesen jó.
kb hasonlo a véleményem a fimmel kapcsolatban. Eléggé képviselve vannak a különbözö csoportok, de egyrészről ebben a formában nem olyan zavaró és érthető is némelyik. és hogy nem volt benne a kötelező és a történet szempotjábol felesleges sexuális orientáltságra utalás sem. De azért kapunk erős Nő, fekete, vonalat rendesen.
A történet azért végülis egy kicsit keverék a régen már láttunk ezerszer story és az uj koncepcio között. tetszett, hogy a szörnyeket nem csak sütétben és csak egy pillanatra mutatják. Viszont az nem tetszett, hogy nem tudunk meg róluk semmit, mert amit látunk abból arra lehet következtetni, hogy csak egy 1 bites lények és a létfentartás a lényeg ahogy a legtöbb ragadőzó állatnál. És a második felébe, meg egyszercsak már inteligens fajjá válnak. meg ugy tunik, mintha csak ez az egy nöstény lett volna és ezért védik enynire.
Nem értettem, hogy miért volt ilyen nehéz elpusztitani öket, hogy le tudják igázni a földet.
"De azért kapunk erős Nő, fekete, vonalat rendesen."
tehát semmi sem jó. Pedig ez a film nektek való. Fehér férfi fehér feleséggel fehér lánnyal megmenti a világot. Régen még nem volt baj, ha volt egy fekete sidekick meg fekete mellékszereplők... ¯\_(ツ)_/¯
Tomorrow War
több a kérdés, mint a válasz. Tele van baromsággal az egész, de ha feltudnak ültetni a vonatra, akkor el vagy vele. Rosszabbat vártam....
6/10
Látom sikerült kiragadni, leragadni ennél a mondatnál, de az elötte lévöt meg teljesen ignorálod.
nem, nem ignorálom. Értem én, hogy örülsz, hogy nincs meg az a vonal, de még azért zavar, hogy a másik vonalat nem hagyták el ugyanúgy... Utoljára szerkesztette: LasDen, 2021.07.03. 18:09:32
A Sikoly és az IT finom keveréke ennek a trilógiának az első darabja. A fókuszban ismét tizenévesek és természetfeletti gyilkosok. A sztori nem különösebben újszerű, de nézhető.
6/10
A kilenc királynő 2000
Fabián Bielinsky több mint 400 tévéreklám leforgatása után főzte ki első önálló nagyjátékfilmjét, és milyen jól tette. Az argentin thriller az elmúlt években a kritikusok és a közönség kedvence lett, és több tucat fesztiválon nyert díjakat. Ez a stuff ihlette többek között az Ocean's Eleven-t is, bár a cselekménye egyáltalán nem hasonlít rá, hiszen itt szó sincs kaszinórablásról. Viszont csalásról annál inkább, és ez az amiben zseniálisat rittyent nekünk a dörzsölt főszereplő páros. Ráadásul a sztori kényelmes selyembe van burkolva, azaz nincs tényleges erőszak, sem autósüldözés, sem földrengető robbantások, vagy fegyveres akciók és golyózápor.
Bielinsky a mesteri eleganciával kivitelezett csalás, manipuláció és megtévesztés mélységes dimenzióit tárja fel a néző előtt, az olyan csalást, ahol még az áldozat hálás, ugyanis fogalma sincs róla, hogy átb@szták a palánkon. A készítők olyan mesterien játszanak a csalás művészetével, hogy átverik még a nézőt is.
A kezdő bolti jelenetet pl. vissza kellett forgatnom, mert egyszerűen nem hittem el a csávót. Úgy kellett visszamászni a székre amiről leestem, hogy még egyszer megnézzem, hogy mit is csinált az eladóval. És gyakorlatilag egymást érik az ilyen jelenetek. Paranoiások kerüljék ezt a filmet, mert ezek után semmiben sem lesznek biztosak. A film főszála meg egyszerűen olyan profi és elsőrangú, hogy a végén csapkodtam a térdem, hogy mi a f@sz? És tényleg... mi a f@sz folyik itt? Hogy lehet valamit ilyen aprólékosan megtervezni? Pontról pontra, lépésről lépésre, minden változót figyelembe véve? Pedig a keret rém egyszerű: egy híres weimari bélyegsorozat, a Kilenc királynő élethű hamisítványát kell huszonnégy órán belül elpasszolniuk valami kelekótya gyűjtőnek, aki vagyonokat képes fizetni értük.
Egyszerűen a film végéig nem vágtam, hogy mi van... talán én vagyok diló hozzá, de nem is bánom, mert a rendezőnek sikerült olyan erejű mentális tockost kiosztania, mintha Molnár Krisztián zsíros tokáján csattant volna egy méretes péklapát. Az meg biztos nagyot szólna. Hát... nagyot is szólt. Teljesen kirámolta a szürkeállományomat ez a kis mozi, majd a neuronjaimmal törölte ki a seggét. Ez úton is köszönöm az élményt, és még sok ilyet kellene csinálni. És ami még érdekes, a rendező több felvételt is az utcán készített rejtett kamerával, teljesen hétköznapi emberekkel, akiknek fogalmuk sem volt arról, hogy filmezik őket. A szórakoztató és változatos történet mellett pedig hiteles képet kapunk Buenos Aires utcáinak szélhámosairól is. A csalás, ami mindent behálóz. És azt hinnénk, hogy csak ilyen tűzről pattant kurafik művelik ezt a mesterséget? A csalást olyan szintre emeli a rendező, mint ami mindent és mindenkit átsző. Hogy Morfeuszt idézzem a Mátrixból: "ezt látod ha kinézel az ablakon, vagy ha bekapcsolod a tévét, vagy mikor befizeted az adót..."
És tényleg: ez tényleg mindenütt ott van. Remek társadalomkritika is egyben ez a film. Tökéletesen rámutat korunk csaláson és megtévesztésen alapuló világára. Pl. ha bemész a boltba máris csalással találkozol. Kezdésnek itt van máris a termék ára. Kísérletileg bizonyították, hogy a 9-esre végződő árakat jó ár-érték arányúnak gondoljuk. Úgy tűnik, hogy egyfajta mentális kerekítés megy végbe, amikor egy 9-el végződő árral szembesülünk. Ilyenkor pl. a 199 Ft árú terméknél a vásárló szeme általában az 1-en rögzül, és egyfajta társulást hoz létre, függetlenül attól, hogy a szám rendkívül közel van a 200-hoz. Más szavakkal az a téves érzet keletkezik ilyenkor, hogy az embert megmentették attól, hogy 200 Ft-ot költsön.
A majdnem lejárt szavatosságú termékek rendszerint a polcon középmagasságban fordulnak elő, hogy hamarabb elfogyjanak, és közvetlenül az akciók előtt feljebb viszik az árakat, így sokkal jobban mutat az 50% vagy 60%-os árengedmény. Ez a valóságban jó, ha 10% vagy 20%. Az egyet fizet kettőt kap akciókat általában a semmit érő vackoknál alkalmazzák, hiszen azt az érzést keltik a vásárlóban, hogy így jól jár, pedig a megvett dologra aligha van szüksége. Hiszen az üzletben sem vitte a lőtéri kutya se. Sok esetben a parfüm és kozmetikaosztály az áruház végében található, hiszen ha egy anyuka a gyerekkel megy be vásárolni a boltba, akkor csak úgy juthat el a fő céljához, ha végigment az egész áruházon, és a gyereknek már megvett mindent is.
Egyszóval... nap mint nap át vagyuk b@szva, és észre sem vesszük: magánszinten, kereskedelmi szinten, médiaszinten és politikai szinten... még a kutyám is átb@szott tegnap, mert elrejtette a kaját amit este kapott, én meg már azt hittem, kiürült a tálkája, és kapta a következő adagot. Pedig ő nem is látta a mostani filmet. De lehet valamikor megnézetem vele.
8/10
Hobbs and shaw. Bajban vagyok ha el kéne mondanom, hogy még is mit láttam itt. Kezdjuk ott, hogy a két szereplön kivül semmi kapcsolat a FandF sorozattal . A másik, hogy nem tudom bekategoriázni, hogy milyen stilust képvisel. vigjátéknak tul komoly volt, de komoly filmnek meg tul poénos. schifinek tul földhozragadt, de a valos filmhez, meg tul schifi volt. Mesefilmhez tul realisztikus, de sok benne a hihetetlen meseszerű elem. Animácios filmnek, meg sok volt benen z élüszereplö viszont egy élőszereplös filmhez meg tul sok volt a gagyi CGI.
Tomorrow War 5/10
Volt ebben minden: Aliens vs Predator, Battle: Los Angeles, Battleship, King Kong, stb.
1x meg lehetett nézni, szét nem izgultam magam. A néger John Clarkos Amazonos baromság után felüdülés volt.
Tegnap végre megint mehettem moziba. Nyilván mire esik egy képregény-imádó választása, természetesen a legújabb Marvel-üdvöskére. Azt kell mondjam, én nagyon jól szórakoztam. Megtudunk egysmást a karakter elöéletéröl, kellö mértékben van benne dráma (nyilván a karakter és elöélete valamilyen szinten kötelez a drámára), akció is böven, a poénok ültek, nem vitték túlzásba, viszont pont akkor jöttek, amikor szükség volt rájuk (de ezt már megszokhattuk a Marveltöl). Amit sajnálok, hogy a fögonoszt megint nem bontották ki rendesen. Ott van a háttérben, tudjuk, hogy ki ö, már a film elejétöl, de az igazi motivációját (nyilván a világ irányításán kívül) nemigen tudjuk meg.
Taskmaster nem az igazi fömufti a filmben, pedig a trailer alapján erre gondolhatna az ember. Meg itt nöt csináltak Taskmasterböl, holott a képregényekben férfi a karakter, bár itt a sztori miatt érdekes lett volna egy férfi karakter.
Összességében megérte nekem a két óra 10 perc, a stáblista utáni jelenet pedig érdekes dolgokat vet fel a 4. fázis jövöjére nézve. 8/10
Tokyo-i Tomorrow War reklám
ha gondolod írhatod úgyis, hogy tokiói. Kevesebb a probléma vele...:D
Tipikus meh...töltelék marvel film. Az akciók javarészt elég jók voltak. A pesti zúzás kimondottan tetszett. A "családegyesítés" a farmon kínosan próbált vicces lenni
Egesz jo a sztori, nem egy mar 1000x latott tortenet ujrafeldolgozasa, hanem egeszen eredeti. Jo a latvany, izgalmas, es a karakterek is jok. Egy dolog idegesitett csak fel. Az utolso "fejezet" elegge kilog a sorbol, es a felvezetese kifejezetten rosszra sikerult. A film elejen a tuzijatekban bekoszon a csapat a "jovobol", es nekik bemondasra elhisznek mindent, a vilag kormanyai egybol osszefognak, es 1000-evel kuldik az embereket a halalba az ismeretlenbe, hogy megmentsek a jovot. A film vegen bezzeg amikor
megvan a csodafegyver, es minimalis energiaraforditassal meg is nyerheto az egesz, akkor viszont politika, burokracia, es nem csinalnak semmit. Ha csak 10-ed annyira lennenek hatarozottak mint az elejen, akkor ez nem egy kockazatos gerillaakcio lett volna, hanem egy sima gyozelem, es akar meg az egyben levo alien technologiat is bezsebelhettek volna
. A masik kritika inkabb egy kihagyott lehetoseg. Nagyon adta magat valami nagy fordulat, hogy a jovobol jott emberek hazudnak, es igazabol a rossz oldalon harcoltak, vagy valami hasonlo. Ehhez kepest eleg egyszeru lett hogy az elejen megmondjak hogy alien invazio ellen harcolunk, es aztan vegig tenyleg az ellen harcolnak. Talan ez az ami elvalasztotta ezt az egyebkent jo, de felejtheto filmet attol hogy hosszu tavon is emlekezetes film legyen.
Az utolso fejezet ujragondolasaval kituno film lett volna belole, igy "csak" egy jo film.
7/10
csak nalam nem mukodik a spoiler resz?
nem..feldob a lap tetejére
Justice Society: World War II (2021)
Ahogy a cím is sugallja, ezúttal egy világháborús szituációba keverednek a jól ismert arcok. Jót tett neki, hogy most (nagyrészt) nem egy modern korban inzultálják halomra az ellenséget hőseink, hanem változtattak kicsit a történelmen.
Minden film John Wick akar lenni. De ez vérgagyi. Mondjuk, némelyik jelenetnél jól eltalálták a zenét.
3/10
Hogyan lettem szuperhős 7/10
Kicsit fapados a látványvilág egy igazi szuperhíró mozihoz viszonyítva, de ettől még teljesen nézhető.
Fear Street (2021)
Befejező epizód, ahol pont kerül az ügy végére. Szerintem a tinihorrorok közül a kliséi ellenére is nézhető darab volt. Még ST szereplők is feltűnnek benne. Persze a sztori teljesen más.
7/10
Bill és Ted – Arccal a zenébe
Gagyi film, de szerethető. :)
Pig (2021)
Hát, jól átbaszott az imdb... 7,9-re van értékelve ez a gennyes fos a kommentem írása idején, viszont nem kizárt, hogy fog ez lejjebb menni, de akkor se tudom felfogni, hogy ki értékelte fel ezt ennyire. Cage neve már eleve nem volt túl kecsegtető, de azt hittem az értékelések alapján, hogy ez kivételesen jó lett. Nem is csalódhattam volna nagyobbat. A sztori nagyon hasonlít Tony Jaa "A Sárkány bosszújához", mert itt is egy állatot kell megtalálni, csak nem elefántot, hanem egy szarvasgombakereső disznót. Nos, vegyük ki Tony Jaa filmjéből a látványos üldözéses akciókat, a golyózáport, a robbanásokat, az akrobatikus kaszkadőrjeleneteket, a csontzúzós fight-okat, és megkapjuk a Pig-et. Az egész filmnek semmi értelme nincs. Keresés közben ide-oda mászkálnak helyszínről helyszínre, majd mindenütt pofáznak egy sort jellegtelen faszságokról, és továbbállnak. És ebből tevődik össze a sztori. Olyan dögunalom volt ez a másfél óra, hogy felsírtam örömömben, mikor megláttam a stáblistát.
2/10
Antebellum (2020)
Szerintem elég vegyes érzéseket fog kavarni ez a film. Egyébként a közepétől fogva elkezdtem nem érteni hogy mi van, de a megoldás csak annyi, hogy tovább kellett nézni. A vége aztán mindent helyre tett. A fő szabály, hogy semmiképpen se nézzetek trailert, és ne olvassatok róla kifejtős kritikát.
6/10
Space Jam: A New Legacy (2021)
Így kell szétbaszni egy gyerekkori kedvencet. Szégyen.
2/10
Space Jam: A New Legacy
Eszmeletlenul eroltetett :(
De nem nekunk lett gyartva. Hany evesek voltatok mikor lattatok az elso reszt? 8?10?12?14? A mostani gyerekeknek, pont ugyan annyira fog tetszeni ez mint nekunk az elso. Foleg ezzel az uj digitalis reszevel. Az elso reszt meglestem a fiammal kb 1 hete. Tegnap meg a masodik reszt. Neki az uj jobban tetszett, szal errol ennyit.
Nem tudom mire pontozam. Szegyen volt de azert nem kapcsoltam ki. 2/10 es filmeket vegig sem nezek. Legyen mondjuk 4/10
A CGI AL G Rythimnel kifutottak a manibol? borzalmas volt. A Jordanes resznel levegot nem mertem venni de elore tudtam, hogy mi lesz es az elsutott viccet is meszirol ki lehetett szagolni. Nem tudom, hogy a film karakterek behozatala a hatterben csak poen volt vagy egyenesen kiraly de egy valami biztos: eszmeletlen zavaro volt es elvonta a figyelmemet mert allandoan azt probaltam nezni, hogy hany karaktert ismerek fel. Remelem a magyar szinkron kicsit szinesebb egyeniseget tud majd festeni Lebronnek mert angolul nagyon szar volt a csavo. Monoton es erzestelen.
edit: Elmentem IMDB re, hogy pontozzam. Ott is 4/10 en all. Utoljára szerkesztette: CSOCSO, 2021.07.18. 19:00:54
Unalombol elkezdtem nezni a netflixen a Cosmic Sin c. filmet. Bruce Willis jatszik benne. Nem lattam meg... Na ez egy 2 pontos film! Ki is kapcsoltam a picsaba feluton. Borzalmasan szar.
Tégla
Neki álltam még egyszer (egyik hallgatott podcast audiokommentára miatt) A film, ahol a jelenetek vágója speed-en, a hangrendező ópiumon, a szöveg író cracken, a kamera kezelő pedig hallucinogén gombán élte meg a forgatás és az utómunka egészét. Ezt a rendezetlen káoszt nagyon nehéz jóízűen nézni (és ezen a magyar szinkron hangok kifejezetten nem segítenek) Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2021.07.19. 07:33:25
Felnőtt fejjel is bármikor újranézem az elsőt, mert vicces, provokatív, és valóban szórakoztató. Pedig nem a világ legjobb filmje az sem, de megütötte az értékelhető szintet. Ez a film viszont a giccsen, a túlzsúfolt látványvilágon, és a hihetetlenül klisés közhelyeken kívül (soha ne add fel, csak akkor sikerül, ha igazán akarod, stb.) mást nem tudott felmutatni. Ez az egész mondanivaló már 20 évvel ezelőtt is gáz volt szerintem, mai mércével meg egyenesen befogadhatatlan. Az egész inkább tűnt egy LeBron felszopásnak, ahol két órán át fürdőzhetünk LeBron személyiségében, és levonhattuk azt a fontos tanulságot, hogyha LeBron akar valamit, akkor nincs lehetetlen, mindegy, hogy mennyire behozhatatlan a hátránya. Ez a film semmivel nem mond és nem állít többet, mint hogy LeBron mindig győz. Az A.I. idegesítő pojácáskodását meg már ne is fejtsük ki.
EX-Machina 2014. Még nem láttam , most bepotoltam. elgondolkodtató volt, és sajnos nem látom én sem, hogy máshogy alakulhatna a dolog ha egy AI ilyen szintre kerülne. A közepéig sikerült engem is megvezetnie, és ott derült ki a csavar, hogy nincs egyedül.
Persze apróságokon bele lehetne kötni, hogy minek a belépő kártya ha mindet számitogép vezérel és felismeri , hogy ki van az ajtó elött. vagy miért nem ujlenyomatos.
Mindig is kíváncsi voltam erre a pokolba kívánt folytatásra, no nem éppen katasztrófa turistaként, hanem sokkal inkább ellenkező okokból kifolyólag: én ugyanis imádtam a 2010 – Második űrodisszeia című könyvet. Bár az emlékeim már kicsit megkoptak, de a fejemben úgy maradtam meg, mint egy remekül megfogalmazott (és lefordított), feszült és misztikus olvasmány, melyet a vége felé egyszerűen képtelen voltam letenni. Kíváncsi voltam, ebből mit tud a film átadni.
Nos, kevesebbet mint reméltem, és többet mint amire számítottam. Persze az első részhez nem lehet (és szerintem nem is szabad) hasonlítani. Amit ott Stanley Kubrick és Arthur C. Clarke megalkotott (mert hogy egyszerre forgott a film és íródott a könyv), az kétség kívül mozi és scifi történelem, mely a mai napig mély hatással van az informatikára, csillagászatra és (film)művészetre egyaránt. Az már kérdéses, hogy mindaz mennyire fogyasztható az egyszeri néző (és akár olvasó) számára. Ez a folytatás meg sem próbál az előd nyomdokaiba lépni. Ellenben mer szórakoztató, és az olcsó rókabőr lehúzás vagy pénzbezsebelés helyett, önálló, értékekkel rendelkező alkotás lenni.
Az írott anyag már adva volt, a rendező és forgatókönyv író, Peter Hyams túl sok ötletet már nem adott az alapanyaghoz. Amit viszont átemelt, azt igazán látványosan és aprólékosan valósította meg. Nem tudom milyen pénzkeret vagy mekkora szakértői gárda dolgozott a háttérben, de a látottak lenyűgözőek még a mai napig is. Lucifer megszületése, az Ió és Európa "tájképe" mintha csak a könyv lapjáról ugrott volna elő. Kifejezetten tetszettek az apróságok is, mint a tenyérleolvasó, a köldökzsinór a két űrhajó között vagy maga a lassítás képei.
Persze a teljes könyvet nem tudta átadni, sokszor inkább kommentál, sem mint mutat. A hidegháborús feszültség és a vég siettetése is jobban működött írott formában, ahogy Bowman és HAL jelenetei is mélyebbnek rémlenek a lapokról. De a fényképezés és kamera kezelés remek, a színészi játék hozta a kötelezőt, a díszletek és makettek részletességéért és mennyiségért pedig külön dicséret. Értékeiben nagyon messze áll az első résztől, de mint a regény megfilmesítéseként vagy önálló filmként, igenis tud mit nyújtani a nézőknek. Én remekül elvoltam vele (még akkor is, ha azért itt is bőven akadnak lassabb részek is). Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2021.07.21. 21:13:00
Csernobil 1986, Netflix
1/10 atyaég .....
te mit néztél ? :D
úgy látom a híres orosz Csernobil filmet, amit a "mocskos amerikai propaganda" ellen csináltatott meg Putyin, hogy mindenki megismerhesse az "igazi" történetet:
Én alapvetően bírom a szűk helyeken játszódó klausztrofób thrillereket, ez pedig egy különösen jó darab volt számomra. Bár kis költségvetésű, de minden perce szórakoztatott. Az a koncepció, hogy gonosz, kegyetlen terroristák eltérítenek egy utasszállító gépet, nem hangzik valami nagy újdonságnak, láttunk már ilyet. De ilyen felállásban biztosan nem. Pedig elsőre egy sima gépeltérítős filmnek gondoltam. A keret hasonló is, de a lényegi tartalom nagyon nem. Az elején nem vágjuk mi van: beteg, egyedülálló anyuka igyekszik elérni a New Yorkba tartó gépet, de pechjére a levegőben átveszik az irányítást a terroristák. Eddig semmi extra, de ami ezután történik, azon kikerekedett a szemem. Trailert semmiképp sem érdemes előtte nézni. Sokkal jobban fog ütni.
7/10
Blood Red Sky 6/10
Simán nézhető, bár szerintem a kisfiú karaktere túl felnőttesre sikerült. Egy 8 éves nem akciózik ennyit, főleg ilyen veszélyes szituációban.
Blood Red Sky Nem egy filmet néztünk ? Borzasztó B kategóriás volt az egész pontozni nem is tudnám . Felvehettek volna normális kaszkadőröket , hogy az akció jelenetek mutassanak is valamit, bár gondolom a budget nagy részét elvitte a prison breakes pali gázsija :D
De. Ugyanazt néztük. Azért is lett kihangsúlyozva már az első mondatban, hogy a kritikám személyes élménybeszámoló, mivel szinte biztos voltam benne, hogy lesznek olyanok, akik nem fogják érteni, hogy hogy lehet másként értékelni egy olyan filmet, ami szerintük pontozhatatlan. Olyat nem is garantált senki, hogy a te igényeidet ki fogja elégíteni. És a kaszkadőrség színvonalát firtatni egy olyan alkotásnál, ami szinte teljes egészében szűk, zárt terekben játszódik, teljesen nonszensz.
tudod mi a nonszensz ? Az , hogy a 77 éves nagymamámnak higanyosabb a mozgása mint amit itt akció közben előadtak ezek a "színészek" Aki megnézi látni fogja mire gondolok... Egyetlen pozitívum , hogy a cgi itt-ott elfogadható volt ez pedig az én személyes véleményem ennyi .. Ez egy pocsék film volt nincs mit kifejteni ezen és nem is szánok rá több karakterleütést mert felesleges.
Nézzél művészfilmeket.
Vagy az Enter the fat Dragon-t... abban olyan fluid mozgásokat fog kapni, hogy megőrül. :D
Batman: Dying is Easy 2021 imdb Hmm nem volt rossz, az elején tetszett a zúzós denevér bácsi.
Furcsa látni, mennyi minden nem változott 100 év alatt, pedig a film után történt még egy olyan apróság is mint a 2. világháború és a náci hatalomátvétel. Fritz Lang első hangos filmes munkája annyira nyers és gyomorba vágó, hogy teljes döbbenettel néztem a képernyőn történteket.
A történet, ahogy a címe is mutatja, egy gyilkos utáni hajszáról szól. Nem is akármilyen gyilkosról, az elkövető egy beteg, szexuális kényszer hajtotta őrült, kinek áldozatai mindegyike kiskorú kislány. A film (ellenben a korábbi Metropolis szúrealizmusával) teljes egészében realista. Igaz, nem mutat meg mindent direktben, és nagyon sokat játszik a csenddel (ennek mondjuk költségvetési okai is voltak), és még többet az árnyékokkal, de ez a sejtelmesség csak még tovább növeli a nézőben az amúgy is egyre csak gyülemlő feszültséget.
A felvételek technikai oldala, egyszerűen bámulatos. Ugyan a felújított kópián ma már simán szemet szúrnak a trükkök amiket használtak, de kérem szépen, egy zárt ablakon átmenő kamera, már csak ötlet szinten is merész lehetett akkoriban. De a párhuzamos jelentek vágása is simán példa értékű lehet (főleg a Tégla című film vágója számára lenne tanítani való).
A színészi játék a kornak megfeslően erősen túljátszott, de ez, főleg a főszereplő esetében, remekül illett a beteg személyiségéhez. A tárgyalás jelenet során teljesen kivetkőzik magából, de ez nem hogy kivetett engem a jelenetből, hanem sokkal inkább bevont. Az a rész egyébként is zseniális (kár is volt az utolsó perccel "elrontani"), már csak a témáját nézve is: mennyire van jogunk elítélni valakit, aki nem ura tetteinek (főleg ha az ítélő szék maga is gyilkosok gyülekezete), vagy a meggyilkolt gyermekek anyjával való szembesítés és számon kérés.
A vége mondanivaló kicsit talán túl egyszerű, valószínűleg ma már kicsit drámaibb véget szőnének köré, de ez csak az utolsó 1 perc. Egészen addig tökéletesen működik mai szemmel is.
Hát én is csak azt tudom mondani, hogy eléggé ZS kat volt ez a véres égbolt fim. azt hittem ,hogy a főhős csaj miatt talán egy kicsit szinvonalasabb lesz , mert ha jol tudom, akkor ö játszott a prometeuszban is. De ez valami szornyu volt, semmi nem derült ki, hogy mi miért történt és, hogy gyogyszer nélkül is a jó oldalon tudott maradni , meg még beszélni is tudott mig a többiek semmi kontorll nem volt utánna.