Most akadtam egy "STALKER" címû orosz filmre DC-n. Még nem jött le - mert mást töltök -, de kiváncsi leszek, hogy mi lesz ez ...
Köszi! Azért leszedem, ha nem lép le ...
Hátha olyan érzésem lesz közben - mármint, ha játszom majd vele -, mint a legelsõ Rainbow 6-nél, mikor a "stáb" lement a spanyol vidámparkba ...
:)
"Csak nehogy az legyen mint a HL2-vel, mire megjelenik már elavult lesz." Azt hiszem ideje van a hírek olvasásának ... talán még a Doomm III-at is eláshatják utána. ;)
http://mrl.nyu.edu/~perlin/ Professor Ken Perlin. Ismeretlen pofa, valami Tron címû film (elsõ CGI film!) számítógépes és matematikai szaktanácsadója. Procedurális textúrák fejlesztõje, meg ilyen "apróságok"-kal foglakozott. (Lásd az oldalán a 4D kocka 3D-ben fogtava sztereo megjelenítéssel példaprogramot!!!!!) Na szóval a fazonnak valami köze van az "elavult " HL2 motorhoz ... :p
Jó kis orosz film, sztori stimm, rendezõ neve nem ugrik be...õ csinálta a régi Solarist is...láttam moiba, két óra alatt majdnem szétment a se...hátsóm. Nem a legizgalmasabb filmek egyike volt, Stalkert meg majd megnézem...
...és pont ezért olvastam a készítõktõl, amint azzal büszkélkedtek:
"Nem csak marketing szöveg. A játéknak a nagy felbontásban való futtatásához elég lesz egy középkategóriás (megjegyzés 2002: PIII 600 Mhz, GeForce2 GTS, 256MB RAM) gép köszönhetõen a zsneiális grafikusmotornak és a kiváló optimalizációnak) !"
Én szkeptikus vagyok ugyan, de így legyen, ahogyan állítják !
Nem tudja véletlenül valaki hogy mi az a zene ami az elsõ videó alatt megy (második is ez, csak átdolgozva). Találtam egy számot (Badmarsh & Shri - Signs), ez nyomokban emlékeztet rá, de biztos hogy nem az.
De, eléggé lehetetlen. Mindenki azzal dolgozik, amilye van. Ha a fejlesztõnek nem elég jó a gépe, addig faragja a kódot, amíg elég jó nem lesz. Olyan fejlesztõ nincs, aki elkezd egy játékot írni, azzal, hogy "hát most még diafilm, de mire befejezem, már biztos lesz olyan gép, amin majd elfut......"
Nevetséges. Ha egy éve jól ment, akkor a mai gépeken kacagva futni fog. Ugyanezt károgták sokan az U2 elõtt is, és érdekes módon középkategóriás gépeken nagyon faszán fut.
Már bocs de azért ez nem teljesen igaz ugyanis a programozóknak álltalában olyan hardwerük van amirõl mi még nem is hallhatunk, pl erre a Radeon 9700, Carmack már akkor azon programozott amikor az Ati még csak a bejelntési stádiumban volt!!!
Már bocs, de Carmackbõl egy van, és egy orosz fejlesztõcsapat nem kapja meg a jövõ évi hardvert, abban biztos lehetsz. Ugyanazokon a gépeken dolgoznak, amin te játszol. Másik dolog pedig, hogy nem fognak kibaszni magukkal azzal, hogy a többség számára elérhetetlenné teszik a játékot a hardverigény miatt. Különben sem értem, miért olyan hihetetlen az, ha valaki nem erõbõl programoz, hanem ésszel.... 2GHz és egy GF3-4 már mindenre képes, csak 99%-ban basznak kihasználni.... (senkinek nem érdeke, azzal megállna a piaci körforgás)
Nézd csak meg...vajon miért megy olyan szarul a 3DMark 2003?.....
HW: Említettétek, hogy a STALKER fejlett grafikus megoldásokat használ. A többi high-end kártyatulaj is élvezi elõnyét ennek a lépésnek vagy kimondottan GFFX szintû fejlesztésekkel szolgáltok? Mik ezek konkrétan?
Az Nvidia technikai partnerként van jelen a STALKER fejlesztésében és optimalizálásokat hajtunk végre az FX generációs kártyáikhoz. A Geforce FX kiváló shader lehetõségekkel kecsegtet, és nagy hangsúlyt fektetünk ennek kiaknázására. Ugyanakkor mindent megteszünk, hogy biztosítsuk a többi, high-end kártyatulaj birtokosát: nincs miért aggódni, gyártótól függetlenül, minden korszerû effektet kihasználunk.
Anno COMMODORE64-en sem hitte el senki, hogy abból ki lehet hozni egy IRON LORD-ot, egy NEWCOMER-t, egy LAST NINJA III-at és még sorolhatnám.
Ott aztán nem tudtak fejleszteni a vason ! A VÉGLETEKIG KIHASZNÁLTÁK !
Manapság le sem sz@rják az ilyesmit, sõt néminemû összefonódás van bizonyos HW gyártók és játékkészítõ cégek között. Naná, hogy nem fogják kihasználni a vasat. "Minek ? Úgyis mindenki félévente fejleszt... !"
Úgyhogy én bízom a Stalker készítõinek kijelentésében, hogy elfut azon a konfigon is jól, amit írtam. Ha jó lesz az optimalizáció, akkor így lesz !
Igazából nem tudom eldönteni, poénnak szánta-e a hír írója ezt a kapitális baromságot:
"S.T.A.L.K.E.R. - KELL NEKED!
[2003-05-02 @ 14:47 - ZeroCool] (kommentek: 23)
Mit nekünk Doom III? Mi az a Half-Life 2??? Nem tudom ti, hogy vagytok vele, de szerintem a S.T.A.L.K.E.R. messze jobban néz ki, mint az imént említett két játék. Bár ettõl még lehet rosszabb játékmenetben, de az bármely másik, még meg nem jelent alkotásról elmondható. Hogy bizonyítsam megdöbbenésemet, szemléljétek meg a legújabb shotokat belõle! "
Mindenesetre nem leszek gamestar fanatikus továbbra sem. Szerencsére persze megvannak nélkülem :)
Nem értesz egyet vele? Bár szerintem ízlés kérdése, a D3 egy nagy látványos árnyjáték, de full indoor, a STALKER motor viszont nem piskóta tereket kezel, és simán van olyan szép. HL2-bõl meg csak pár homályt láttam eddig...
Hát PONTOSAN ez az. Hogy még semmit nem látott a HL2-bõl, mégis véleményt mond róla!
Az, hogy SZEBB A STALKER még lehet, hogy igaz is; bár azt egy szkennen nem lehet látni, hogy a modellek szemét, száját SHADEREKKEL MOZGATJÁK, stb., de az hogy MESSZE JOBBAN néz ki, egy ÖKÖRSÉG.
sürgõsen állj le ezzel a dumával, mert erõs flém lesz a vége
nem kötelezõ elfogadnod, hogy a HL az az FPS gamerek bibliája, de ahogy nem mész be egy templomba I LOVE SATAN pólóban, úgy itt sem kell ezt a véleményedet hangoztatnod
a HL akkora alap játék, hogy csak sajnálni tudlak, amiért nem szereted, gondolom jóval utána kezdtél el gémelni, ezért nem kattantál rá
Héhéhéhéé....ez STALKER topic...én csak annyit mondtam, hogy nem szerettem anno a HL-t és a HL2-t sem várom...nem én kezdtem erre nemnormálisozni...
Amúgy már jóval a HL elõtt játszottam, hisz az '98-ban jött ki és én már egészen zsenge korom óta HC Gamer vagyok...SÕT! Játszottam a HL-al, tehát nem csak a levegõbe beszélek, hogy nem tetszik...nekem nem jött be és kész...nem kell ezt ragozni...
Na...OFFTOPIC vége...(ha kérhetek egyáltalán ilyet)
ez ha - lehet ilyet mondani - "szent" dolog, mivel a HL a gondolkodós/horror/kaland fps atyja, és legtöbbünkben mély nyomokat hagyott
egyszerûen tökéletes, hibátlan, egyedülálló
persze ettõl még okés, ha valakinek nem jön be, csak ebben az esetben az illetõben van a hiba, hiányzik belõle az érzékenység vagy fogékonyság az adott feeling iránt
a HL a game kultúrában olyant, mint Bach vagy Vivaldi a zenében, nem mindenki szereti, de mindenki tisztelettel beszél róla
hmm. A KAMAZ enyhén szólva is állat. :) Mondjuk a többi kép is elég sokat ígérõ. Ha a multija is penge lesz, akkor kiváncsi leszek az ellenfélre aki le tudja nyomni.
Szóval, ha a játék tényleg olyan jó lesz még multiban is mint reméljük, akkor kíváncsi leszek arra a játékra ami ennél jobb tud lenni. De mondjuk ez még nem téma mert elõbb jelenjen meg legalább egy demó, sztem azután lehet messzemenõ következtetéseket levonni.
Gondolom a HL-t. Ennek a stalker-nek lehet mindene igen jó (graf,sound, gameplay) de nekem valahogy nem tetszik. Na, nagyon szép meg minden és teljes elismerésem a jómunkásembereknek de valami nincs benne. Ellenben a HL2 képekbõl sugárzik valami megfoghatatlan dolog. (legaábbis számomra) . HL kontra Stalker meccs szerintem rég lefutott inkább a HL2 kontra stalkerrõl kéne beszélni. (nem fair a papát indítani a juniorok között)
HL-nek már köze nicns ehez a mezõnyhöz! Jött, látott, gyõzött, de már lefutott! A stalker meg már szerintem most gyõztes! Nagyon nagyot kell hibázniuk a fiúknak, hogy elbasszák! A HL2-rõl meg még olyan keveset tudni, hogy nem igazán kerülhet még egy ringbea stalkerrel... Én ezt a gémet várom legjobban ever!!!!!! Utána abbahagyom a jáccást :-DDDDDDDDDDDD