azokat a kurva hosszú görbéket tördeljem szét ugyebár, utána újabb, rövid kis vonalakkal osszam kisebb darabokra az egész felszínt, és mindenhol a megfelelõ surface generálással fedjem be
jól értem?
Rákérdezek rakott krumpli?:DD Erre gondoltam éppen..
amúgy errõl beszéltem, hogy sajnos ilyen (profiknak már rutin) részletek nincsenek benne a tutorialokban, hogy melyik görbét hol kell megtörni, mihez kell kapcsolni, stb stb, hogy ne absztrakt szobor legyen a vége.....
oks, de ne kímélj
szarnék bele, ha nem lenne ilyen rohadt sürgõs, de sajnos az.....
Megnéztem,és a következö a problem. Szerintem kezdj bele valami egyszerübb dologba, mert ez ugy ahogy van nem jo,és ebböl nem is fogsz tudni autot csinálni.Szoval szerintem az alapokat kéne elöbb megtanulni, mert ebböl egy elemet nem tudtam összehozni sajnos.Te körberajzoltad végül is az autot, de ez nem igy megy, az biztos hogy ezt kezdheted ujra, mert ez nem lesz jo.
Nem értesz, ebböl nem lehet autot csinálni.Azért nem, mert valszeg a tutorban nem köti össze a vonalakat, mert akkor maximum egy patch parancs marad amit alkalmazni tudsz rá, de az meg nem ide kell és nem most.
nemrég kezdtem a NURBS-t, ez tény, de nem hiszem el, hogy nem lehet azt megcsinálni, hogy van 3 vagy 4 curve, amik közös pontokban érintkeznek, és rakok közéjük egy surface-t...
vagy ez akkora mutatvány lenne?
Rajzolj két vonalat, aztán kösd össze egy loft-al menni fog.De te autot akartál csinálni, nem 3-4 curveböl egy surfacet..Az sem mindegy hogy hogyan vannak ott a vonalak, amik között a felületett akarod csinálni.
figy egy egy felület elkészitéséhez, nem feltétlenül kell 4 vonal, elég lehet egy is, azt extrudálva megkapod a felületett és utána mondjuk formára igazitod.De lehet két vonallal is akkor nyomsz egy 1 railt vagy egy u/uwloftot,lehet ugyanazt megcsinálni 2 railal is 4 vonalbol.
mostmár csak azt kell megoldani, hogy a sok különálló lap szépen illeszkedjen a megfelelõ ívekre :)))
Bármilyen felület elkészíthetõ Nurbs-szel?
Mert egy motorháztetõn már több napja szenvedek, de az istennek sem akar, több 100 CVpoint nélkül, sikerülni! De ekkor meg nehéz a változtatgatás... Érdemes-e probálkoznom, mert minden felület elkészithetõ Nurbssel, vagy használjak vertex-spline-surface-t ,vagy van még más?
Szeretnék választ kapni, ha lehet :). Addig sajna áll a "munka".
Nekem gf3-om delux van a gépben, a Lion által elküldött rivatunerrel, amivel végül is quadro csináltam belöle,Nekem 3-4 ezer polygon meg sem kottyan, igaz ugyan hogy a gép egy asus p4t533c alaplapban van, egy p4 1.6a-val ami 2.4-en megy, plusz 512 rdram van a gépben, 7200 ibm vinyokkal. Wildcat az baszott drága, de oxigen nevezetü kártyábol már 150-200-ért kapsz elég jo vidkártyát...Egyébként mit akarsz 100-150 ezer részecskéböl????
Elnézést, most láttam ,hogy már páran válaszoltak elõzõ kérdésemre, azért ha valaki még írna egy-két dolgot jó lenne...
Ja és meggyõztetek marad a Nurbs...
A képek nagyon szupik (óra+autó+fa+stb)...
Jó sok hozzászólásról maradtam ki...
íme a bizonyíték, hogy azért, ha szenvedve is, de meg lehet csinálni...
Nem lesz tökéletes, az biztos, de egy kis pöcsölés után össze fog állni, remélem..... Ha sikerül, természetesen azt is megmutatom, ha nem akkor meg további segítségeteket fogom kérni nurbs és rhino ügyben, ha nem gond...
Most pedig megyek és izzadok tovább :)
ja csak tiszta szogletes az oldal jo tanacs: amit lehet egy felulettel csinald meg
Egyébként sok autot, nem lehet igy tükrözéssel megcsinálni.Én elkezdeném a tetején, aztán hátso ablakot csinálnám, de ugy hogy a tetöböl extrudálnám curve mellett,ugyanigy a motorháztetöket is...Aztán aamikor készen van az oldala is, tehát az ajtok meg ilyenek,akkor csak azt tükrözném meg persze az oldal ablakokat.
Amugy remelem mar rajottetek hogy minden autot maskepp kell modellezni :D
most komolyan... minden autotz masfele modszerrel kell kezdeni es modellezeni, valamelyiknel lehet az egesz elejet megcsinalni egy gombbol aztan kivagni a reszeket (pl bettle) de minden auto mas. meg kell nezni hogy a legkonnyebb es aztan nekiindulni
Azért ez nem teljesen igaz, de nagyon közel van az igazsághoz.
Nyiri: Ennyit arról, hogy pang a topic! :D Két napig nem nézek ide, és máris kb 100 hozzászólással ugrasztottátok meg a számlálót! :))) Kitettetek magatokért.
Milyne autókat nem lehet tükrözéssel megcsinálni? Nem baromság képpen, de tényleg nem láttam még olyan kocsit, ami nem lenne tükörszimmetrikus legalább hosszában... (Az már viccesebb, ha oldalról is szimmetrikus... :) )
Majdnem mindenhez másféle módszerrel kell hozzáállni... Ezért van az, hogy a 3D modellezést általában kreatív, és okos emberek végzik, olyanok, mint mi. :D
en is belekezdtem egy porshe boxsterbe csak a sok erdekes iv miatt... :D (eleg erdekes melo lesz)
van egy masik futo modellem is ami meg nagyon kezdetleges, arrol majd kesobb :D
Bituman: Mikor frissited az oldalad? Mondtad, hogy leirod mikent csinaltad a Gumit a felnire... (csak a gumi erdekel) Nekem is volt egy elkepzelesem meg is csinaltam, de az marha sok poly...
Milyen ez a Rhino 3, próbálta már vki?
meg ezt: Cebas.FinalRender.Stage-0.v1.5.for.3DSMAX.5.(Plugins.Only)-VOX
ja, közben rájöttem, az oldalsó alsó részeket megcsinálom újra kevesebb darabból
Valamikor... :( Nagyon, de nagyon nem érek rá mostanában. // Bár az, ami miatt nem érek rá, nekem nagyon bejön... :D //
András: Miért nem lehet egy TT-t tükrözéssel megcsinálni? Szerintem teljesen szimmetrikus a közepére. (Bár lehet, hogy rosszul tudom...) Elvileg ha valami szimmetrikus, akkor tükrözés mehet, nem? Vagy arra gondolsz, hogy pl a szélvédõt nem lehet 2 darabból összepasszintani?
DozR: Oxigén: Egyike azon kártyáknak, melyek kifejezetten 3D-s tervezésnél segédkeznek a viewport megjelenítésénél... 56száz ezres árukkal nem tartoznak a középkategóriába... :) Rengeteg memória, böszme proci, integrált full OpenGL... Természetesen nem "játékkártyák"
most ahogy nyomulok a nurbsel es idegelem magam a a porsche boxster tervrajza folot (az eleje eleit mar 5x ujrarajzoltam es mas megkozelitesbol indultam neki, de mint minden modellezes ez is baszott nehez :D
tudok fogalmazni... :D
3Dlabs gyártja ahogy a Wildcatet is.. Itt vannak árak is de most nézem hogy elégéé lementek az árak 30ezer-töl 300ezer-ig vannak oxigen kártyák,Wildcat pedig 230-tol 750-ig. http://www.gaia.hu/h_monvez.htm#3dlabs http://www.s21net.com/shopping_cart/main.asp?cs=cs_hardver&lang=magyar&class=hardver de itt is vannak wildcatek.. Következö amit veszek a gépembe, lehet egy ilyen kártya lesz! 3Dlabs Oxigen GVX420 128MB 248 000 ft nettó.Nem olyan nagyon vészes három kilobol kapsz egy nagyon fasza kártyát.. Megnézhetem a reklámot??? Meg mérnem használtad a Digimation Sandblaster plugint?http://www.digimation.com/asp/product.asp?product_id=80 Szerintem ezzel könnyebben és szebben meg lehetett volna csinálni...
Lehet hogy meglehet tükrözéssel, de az biztos hogy joval tovább tart!Ugyanis kurva egyszerü elkésziteni magát a tetöt, az elsö és hátso ablakot,meg a lökháritokat de itt egy tutor erre és meglátod hogy nem érdemes tökrözgetni tt-t.. http://www.ifrance.com/LMD/html/audittUS.html
DozR: legjobb kartya ilyen szempontbol most a 9700-es Radeon, mert olcsobb mint az Oxygene, igaz hogy az meg jobb... Dex: egesz pofas a keszulo honlap! (-bol az a kep :)
Nézd már meg azt a linket amit kiraktam neki. Van ott 30ezertöl 300-ig netto, de most mondom hogy még a sima nyolcvanezres kártya is többet tud mint a radeon, mivel ezek kimondottan grafikára vannak...
megnéztem az Audis tutorial, és bár tudom, hogy nem vagyok egy nemzetközileg elismert autómodellezõ szaktekintély (egyelõre! :), de nem látom akadályát a tükrözõs módszernek
az lehet, hogy van rá hatékonyabb mód is persze
ha lesz idõm, megpróbálom én is megcsinálni
freak: hogy allsz a kocsival! renderkepet azonnal!!!!
az alap felület 80%-a megvan
még van mit egyengetni rajta, de meglesz
ha élvezhetõ állapotba kerül, nyomom a képeket
most lecci :) viewport is jo
na egye fene
a sárhányó körüli részekhez még nem nyúltam, elõször egyben akarom látni az egészet
Nem látod akadályát???Oké akkor ugy mondom,hogyha elkezded megcsinálni, és eljutsz már valameddig ,akkor fogod ésszre venni hogy miért jobb ez igy mint tükrözéssel, egyébként nem nagyon van (legalábbis én még nem láttam)olyan autot ami ne lenne szimetrikus.
kösz a segítséget amúgy, de tök fölösleges 25x elmondani, hogy kezdjem újra, amikor nem fogom, ebbõl kell megcsinálnom, és a semminél már valamivel többet sikerült kihozni belõle.....
Közösen???Hogy lehet közösen képet csinálni?? Egyébként jol mutat tényleg,de a hütöbordákat le kellett volna kerekiteni, a felette lévö cucc mintájára.
Most nem én mondtam hogy kezd ujra...Ne kezd ujra csináld ahogy érzed.Én csak annyit mondtam, hogy lesznek még biztos olyan dolgok amik meglepetést fognak okozni, hát ettöl szép a modellezés, hogy találsz egy problémát és azt meg kell oldani...
errõl van szó..... én tényleg hálás vagyok a segítségért, az egész fórumon itt vannak a legnormálisabb emberek
csak ha abban a szar helyzetben vagyok, hogy nincs idõm, akkor sajnos csak az építõ jellegû tanácsokat tudom értékelni.....
közösen pedig úgy lehet képet csinálni, hogy én elkezdtem, õ folytatta, aztán együtt is dolgoztunk rajta, aztán megint külön és végül mindketten saját ízlésünk szerint renderelgettük.... a bordák pedig nem minden típuson vannak lekerekítve...
Lenne egy kérdésem textúrázással kapcsolatban. Ez lehet, hogy tök alapkérdés, de eddig nem nagyon foglalkoztam alapos és részletes textúrázással. Nyílván a textura csomagokban, amiket itt ott lehet találni, meg amaxban is a textúrák nem 1000*1000-es felbontásúak, hanem egy nagyságrenddel kisebbek. Mit csináljak akkor, ha nekem egy nagy egybefüggõ felületre kell egy iklyen textúrát rárakni. Ha nem zsugorítom össze, akkor csúnya lesz a felbontás, ha meg megsokszrozom mondjuk, hogy 3-4 szer rakja máár rá, akkor meg ávolról nézve annyiraa lehet majd látni, hogy ismétlõdik a minta. Na nyílván photoshopban kéne machinálni kicsit, de valami konkrétabb tippje lenne valakinek?
Király a moci. A fémmel szerintem nagyon nincsen gond, csan a környezet miatt vesz fel ilyen borongós hangulatot...