Photoshop képnagyító eljárása kissé kiforottabb, mint a max alap filtere erre a célra, amúgy Photoshopban van még egy két cucc amivel nagyítás után el, el szórakozhatsz. Ilyen pl. a sharpen, az unsharp mask. Továbbá a levels és contrast controllokkal is kell bíbelõdni. Ha nekem nagy felbontású képre van szükségen, akkor általában azt csinálom, hogy a kisebb képet felnagyítom, majd pedig a kontraszt beállítása után nyomok rá egy sharpen filtert, ezután a kontrasztot visszaveszem. Készítek egy új réteget az alap kép éleibõl (find edges) és azt overlay-elem rajta. Más módszer: Van egy progim (Flash is tudja) ami vektorgrafikussá alakít egy bitmapet, na ezt is szoktam használni. Bár ez kicsit furcsának tûnhat... :D
Eszembe jutott még 1 lehetséges textúraméret-probléma-orvosoló-megoldás. :D Sokszor használom még a következõ eljárást is: Photoshopba betõltöm a (kis) textúrá, sokszor egymás mellé rakom, így egy átmenetes, ám sokszor ismétlõdõ textet kapok. (Maxban kb eddig lehet elmenni) Ezután az egyes részeket átpakolgatom (lágy kijelöléssel) a nagy képen, így megszüntetve az ismétlõdéseket (vagy legalább is nem lesznek OLYAN feltûnõk... :) ) Vigyázni kell arra, hogy a kép széleit ne nagyon bolygassuk. Bár megfelelõ jojózással ez is mehet.
Múltkor szó volt textúra mappolásról és UnWarp UVW-rõl. Találtam egy tutorialt a témával kapcsoltban (átolvasni, még nem olvastam át), talán használható lesz mások számára is. http://planetunreal.com/swartz/tutorials/tut_unwrap.htm
Hela!
Nem kell licencelni a max5-t. Olvassatok mar el az nfo fajlt...
Masoljatok at az fajlt a max fokonyvtaraba ami az install cd-t talahattok: licpath.lic
Aztan a Start menu/discreet/3dsmax5/Licence Configuration Switcher -t inditsatok el.
Es ott a NETWORK-re atallitani. Tobbet soha nem fogja kerni a kodot. Magyaran ez a crack....
Andras: bocsi, csak nem olvastam vegig a forumot videokartya-ugyben. FREAK: en csak azt nem ertem, hogy ha ilyen motort osszebirtal(tatok) rakni, akkor miert ekkora problema az a 607-es?! SsWo: ugyan en nem ertek annyira a Photoshophoz (se), mint Aldaryn baratom, de en a kovetkezoket szoktam csinalni: Eloszor is a nagyon eluto mintaktol megszabadulok, az emlitett sokxozodas elkerulese vegett (persze ez csak akkor jo, ha a kep nem egyetlen bazinagy mintabol all a kozepen :). A masik, hogy a kep also, meg egyik oldalso elet lemasolom, letukrozom, es es athuzom az ellentetes elbe, igy a texturak hatarai nem lathatoak.
bocsi, SaWo
a 607-es nurbs, a motor full mesh, és nurbs-ben ritka nagy amatõr vagyok...
pofásodik..... már csak a csomagtartót kell lefedni, utána jön a piszmogós meló, egyengetni a felszíneket, eltüntetni az éleket, kiszabni a spoilereket stb....
ja, és amire még ötletem sincs, hogy hogyan fogom a végén megcsinálni az ajtókat meg a csomagtartó tetejét
még jó, hogy van a cégnél egy penge grafikus srác, mondjuk õ se egy nurbs guru
az a jó, hogy ha ezt nem is sikerül tökéletesen összehozni, most aztán összeismerkedünk Mr. Nurbs-szel :)))))
Bituman, LionTR, meg mindenki, köszi az INFO-t. Most hogy megy ez a nurs õrület, megkérdem mán, hogy van ez a Rhino 3D-amit felpakoltam egy ftp-re, már nem tudom hogy hova írtam, lehet a másik rovtba, szóval leszedte valaki? És jobb mint a MAX-ban a nurbs? Úgy látszik, már nekem is hozzá kell látni valamihez norbs-szel...
hova pakoltad fel??
mondjuk leszedtem valami Rhino 3 WIP verziót, de már az installnál elakadtam, amikor kódot kért :))
Halad, halad! :) De ajánlom, hogy a belsejét is NURBS-el le készítsed el, mert akkor még jobban elmélyülsz majd a technikákban. Egyébként ha egyszer belejössz, nagyon meg lehet szeretni ezt a NURBS-öt... :)
SaWo: A Rhino biztosan jobb, legalább is, mivel NURBS célszoftver, a max NURBS pedig inkább amolyan plusz extra... Nos szóval, még én sem próbáltam... Csak leszedni. kb 5x, de egyszer sem jött össez... :(
Én a Rhinonak még valami 1.x verzióját használom, ha jól emlékszem. Még az is jobb és egyszerûbben kezelhetõ, mint a Max NURBS eszközei. Szóval érdemes kipróbálni.
másfél meg az install, és kimondottan játékokhoz való
kicsit dos-os feeling a kezelõfelület
biztos jó valamire, csak nincs idõm foglalkozni vele
ha adtok ftp-t felrakom
Neztetek a Mustangot, amit Gabo belinkelt? Velemenyem: latszik, hogy a modellt ranezes alapjan csinalta, itt-ott eleg elnagyolt, ill erdekes formak fedezhetoek fel. Amit dicseret illet, az a hatter(gondolom az is modellezett) meg a materialok, bevilagitas. Egybekent peldakepnek sokkal kellemesebb darabok vannak a render.hu galeriajaban, persze egyiket se magyar csinalta. Ugyhogy hajra!
Kösz a fáradozásodért megintcsak, de sajna nekem itthon modemes kapcsolatom van csak... :((( Ezért nem volt jó. Próbáltam a suliban vmikor összehozni, de nem ment. Hiába, vidéken nem osztják bõséggel a kábelnetet. (Pedig tehetnék!)
LionTR: Az autót a fickó LighWave-ben készítette splinok-ból építkezve. Az elnagyoltságról és a kép beállításáról annyit, hogy ha valaki nem tudja, hogy ez CG, soha nem fogja megkülönböztetni egy fotótól. És azt hiszem aki fotórealisztikus képek készítését tûzi maga elé célnak, annak ez a legfontosabb. A háttér fényképezve lett, mint ahogy a tükrözõdésekre használt enviroment is. Viszont az anyagokat akkor is nagyon szépen eltalálta és a modellt is nagyon jól illesztette a valós környezetbe. Viszont ami a legfontosabb tanulság. Egy tárgy csak annyira tûnik valódinak, amennyire a környezete valódivá teszi. Készíthet bárki bármilyen jó modellt, ha a felhasznált anyagok, a megvilágítás és a környezet nem passzol, akkor látszani fog rajta, hogy nem valóság. Ezek néha apró, elsõre fel sem tûnõ dolgok. Pl. egy rossz tükrözõdés, egy túl éles árnyék, vagy a poháron átszûrõdõ fény fókuszálódásának hiánya. Ezek néha nem is tudatosulnak bennünk, de tudat alatt érezzük a hibát. Egyébként ezért szokott háborogni a lelkem. Valaki készít egy csúcs modellt, amin látszik, hogy mennyi munkát ölt bele, majd az egészet beilleszti egy középszerû környezetbe, rossz megvilágítással és textúrákkal. (Mellesleg, azért a CG channel-re bekerülni nem kis elismerés.)
FREAK: Itt az említett kép címe ismét: http://www.cgchannel.com/news/showfeature.jsp?newsid=531
Ami a Blender-t illeti. Kicsi, de jó képességû program. Szerintem kezdõknek megfelelõ eszköz. Én nem tudtam vele kibékülni, mert a kezelése sehogy nem állt kézre. A Max mindenféle képpen többet nyújt és a sokkal felhasználóbarátabb. Szóval egy próbát megér, de ezerszer inkább Max & Rhino.
A multkor ultem a vonaton es neztem hogy egy pohar kolan atmegy a feny es elkepeszto, hogy milyen fenycsillanasok voltak lathatok az asztalon, ha ezt egy 3d-s kepen latom egybol azt mondom, hogy nem eredeti.... HIHETETLEN.
Nyiri: Hat igen, egy ideje mar en is ilyen szemmel nezek mindent (meg gondolom a tobbiek is) a kornyezetemben meg hulyenek neznek. Ismetelten koszi, hogy betettetek a kepet (ezt is...). A hivatkozasban scr vagy src?? A lencse felszine bump. Ezzel is ugy vagyok, hogy meg lehetne csinalni modellezessel is, de igy is jol nez ki, meg aztan a policount se mindegy. Egyebkent parhuzamosan most azon is dolgozom, hogy minel hitelesebb kornyezetbe illesszem be az autot, csak en azt is modellezni akarom. Kerdes: szedtem le egy treemaker nevu scriptet (.ms). Hova kell bemasolni, es hogy tudom maxben elerni? (scripts/pluginscripts?)
Lion: Javaslom nézz szlét a www.tar.hu/rob_bal oldalon, vannak szupi fageneráló pluginok. Meg szerintem ha állóképet akarsz, és akarsz ügyelni a poligonnszámra is, akkor használj opticaly map-et. Én is gagyi ötleetnek tartottam, de mikor kipróbáltam, akkor rájöttem, hogy felesleges túlbonyolítani, mikor úgyse azt fogja senki nézni, és csak a renderidõ lesz hosszabb. Mondjuk ez csak az én véleményem, lehet, hogy hülyeség.
aztakurva.....
Hát LionTR, lehet, hogy ha állna mellette egy eredeti, látnám a hibákat, de hogy ez elnagyolt lenne.....
én simán megkajálom eredetinek, pedig értek az autókhoz
grafikus szemmel egyetlen dologba tudnék belekötni, az árnyékba, bár lehet, hogy csak nekem olyan furcsa
Opacity maphoz nem ertek :) Egyaltalan a mappolas/texturazas egyenlore meg eleggesotetsegbe burkolozo szamomra... Ennek az lenyege, hogy beteszek moge egy fenykepet, mint azon az ominozus mustangos kepen?
Nem nagy durranás. Fogsz egy plane-t, azt beállítod oda, ahova a fát szeretnéd, rádobsz egy BITMAP képet, ami egy fát ábrázol, meg photoshop-ba beviszed ezt a bitmap-ot, és kicsit megbuherálod, hogyahol a fa van a képen, az fekete legyen, ami meg a háttér, tehát azt akarod, hogy ne láccódjék, azt fehérre. Fogsz a max-ba egy materiált, és a diffuse map-hoz berakod a rendes képet, az opticaly csatornához meg ezt a feketefehér képet. Majd rendereléskor láss csodát, ahol a fekete volt a kép, ott a plane "lyukas lesz", ahol meg fehér volt, ott látszik a bitmap. Ilyen egyszerû... Ja egyébként ezen a címen lehet kicsit textúrázásra gyúrni (de ezek télleg csak az alapok) http://www.tar.hu/frameset.phtml?path=/world3d/index.html
Na meg közbe van itt nekem is egy kérdésem... Belekezdtem ma egy elég kényes témába, fejmodellezéd box-ból ... Végigcsináltam egy tutorial-t viszont az nem fejezte be teljesen. Most tanácstalan vagyok, hogy a száját hogy csináljam eg az öcsinek ... Na megpróbálok berakni egy képet, hogy értsétek mirõl van szó...
szóval, akkor mégegyszer
www.inline.hu/sawo/boxfej.jpg
mi a bajod vele, szerintem tök csábos szája van így is :)
Lerendereltem az orát brazilban, ha valakit érdekel megnézheti.Véleménytis szivesen fogadok, bár mostmár ezzel nem foglakozom, most készülök valami ujat kitalálni. http://www.tar.hu/rob_bal/galery/kandras/1h49p28mp.jpg http://www.tar.hu/rob_bal/galery/kandras/38p16mp.jpg http://www.tar.hu/rob_bal/galery/kandras/44p57mp.jpg
az szerintem elmegy tükörnek, de egy karóra nem szokott ennyire sima lenni
igazából nem is azzal van a gond, hanem a barbi sárga színnel, próbáld meg egy olyan színnel, ami sokkal fakóbb (világosabb) és kicsit közelebb áll a barnához, szerintem azzal ütõsen nézne ki
bár még érdemes lenne a sima brzl basic material-ban a metal shadert is kipróbálni, ugyanezzel s diffuse-zal, és mondjuk egy 40-50 százalékos reflection-nel
jolvan.Ha valami akkor ezek az orák simák szoktak lenni, nemtom van e komoly ora a kezeden(nekem igen)és abszolute hot sima az egész felülete, pontosan olyan mint a tükör(steel ezt is cromal csinálták http://www.splutterfish.com/sf/Images/img_e04_anders_pederson_speedmaster0000.jpg).Egyébként az aranynak a szinét, azt brazil tutorbol néztem,lehet splutterfishnél tudják milyen a szine???De tisztába vagyok vele, hogy lehetett volna jobbat kihozni belöle természetesen, majd legközelebb...
jobban megnézve nincs is baj a shaderrel, de a színe az sima sárgaréz, a kínai piacon 1500-ért kapsz ilyen színû CITEZIN órát....
szerintem jobban jársz, ha a szemednek hiszel, nem pedig a brazil tutorialnak
biztos van rajtad valami arany ékszer, szerinted ilyen a színe?? ha igen, akkor anyázhatsz egy kurva nagyot, mert átvertek :)
nincs ez olyan messze a valóságtól, csak épp túl sárga, pl. a standard max arany material is gagyi, annak se sok köze van aranyhoz
de nem kötekedni akarok, csak elmondtam a véleményemet, szólj, ha nem akarsz róla beszélni.....
ja, igen, és nincs aranyórám, de kétlem, hogy a karomon más színe lenne, mint a kirakatban
Beszélhetümk rola természetsen.De szerintem az arany szinü.De akkord ird le nekem a szinek számát és megnézem milyenre gondolsz.Lehet meglehetne jobban, ha mond valaki jo számokat jo beállitásal megnézem.
NEkem is van hasonló anekdotám: Minap el kellett mennem a helyi orvosi rendelõbe... Namármost ott általában 1-2 órát váratnak. Szóval vártam. Lassan a padlót kezdtem nézegetni... Elgondoltam, milyen shader kellene hozzá, mennyire tükrözõ, stb... majd pedig, mivel a padló egy sorozatgyártott nyomtatott burkolókõ volt, megállapítottam, hogy ez így már nem is valósághû, mert a padlón ugyan az a textúra ismétlõdik újra, meg újra. Konklúzió: a rendelõ nem is valóságos!