Andras: koszi, de rhinos cuccokat amugyis MAXbe fogom importalni, meg most a brazillal elegge meg vagyok elegedve. Egyebkent en eddig meg nem vettem eszre, hol gyorsabb a brazil a default renderernel. pl: scaccerrel csianlt fu (15 000db) standarddal 18mp, brazilba u.a 1/1 samplinggel 1:05. Az initalizing ray server csomo idot elvesz, a tenyleges rendereles meg u.o. gyors kb.
scatter
Srácok! Újrahúztam a gépemet! És most döntés elõtt állok, hogy marad a max4, vagy beújítsam a max5-öt. Mondtátok páran, hogy néha leáll, meg kifagy meg ilyenek, úgyhogy még gondolkodom a dolgon, de meghallgatnám a tippjeiteket. Meg meséljetek már hogy mi ez a Radiosity vagy mi. Ez is egy max5 újítás nem? Ez ninncs benne a Brazilban?
Ez egy picit sántit ez a példa,én elsösorban a raytrace-re gondoltam.
A Splutterfish-oldalon nagyon hangoztatják hogy: "Biza a Brazil gyorsabb mint a scanline!" Erre egy olyan példát állítanak, ahol kb 10000 emberforma (standard material) van lerenderelve. Nos õk ott azt állítják, hogy ezzel a feladattal IS gyorsabban boldogul a Brazil (Egy dual p3 1000-esen) Ezt a gyorsaságot nem lehet igazán látni... Sokszor van, amikor csak GI-re van szükség, s ezért kell a Brazil. Nos, ha gyorsabb nem is, de legalább lényegesen, s ez a fõ, szebb. Ráadásul a rendert annyira le lehet butítani, hogy percek alatt leszámol egy akár többórás munkát is, de arra jó, hogy a bevilágítást meg egyebet ellenõrizhesd rajta...
Hááát, a Max5 jobb, szebb, gyorsabb, de legalább is van, ahol tethezállóbb... De mintha beleraktak volna egy véletlenszerû fagyásgenerátort. Talán majd az 5.2... :D
SaWo: Véleményem szerint érdemes a Max 5-re átállni. Integrálták a Meshtools-t (4-eshez scriptként létezett), így pl. a subdiv modellezést kicsit könnyebbé válik. (Amúgy is éppen fejet készítesz... ;o) ) Integrálták a Reactor-t, amivel fizikai rendszereket tudsz modellezni, kicsit jobban, mint amit a max alapból nyújt. Finomítottak az Unwarp UVW-n, így a textúrázás is kicsit könnyebbé vált. Kicsit javíthattak a raytrace enginen is, legalább is egy-két képemnél egy kicsit jobb eredményt adott, mint a 4-es. (Gyorsabb azért még nem lett...) Integráltak a scanline-ba két Global Illumination megoldást is. Az egyik a Radiosity, amit elsõsorban belsõ terek fizikailag pontos bevilágításához lehet használni. (Ezt a 3DS Viz-bõl emelték át.) A másik pedig egy Light Tracer nevezetû GI megoldás külsõ terek világítási számításaihoz. Mint a kettõ alkalmas szórt fény, indirekt megvilágítás számítására. A Radiosity megoldásuk nagy elõnye, hogy viszonylag gyorsan megjeleníti a nézet ablakokban a várható látványt. Ennek ellenére persze továbbra is érdemes a külsõ renderelõket használni, hiszen ezek általában gyorsabbak és szebb eredményt is adnak. (Valamivel több mint egy hónapja beszélgettünk a különféle GI megoldásokról, azt hiszem pont ebben a topikban.) Bekerült egy új material is a kínálatba, amivel "rajzolt" képeket lehet renderelni. (Lassú, de biztos jó valamire...) A kezelõ felületet is kicsit átrendezték.
jaajaaj...mindez szép és jó csak a max sajnos olyan dolgokon bukik el hogy nemmükszik a snapje vertexekre néha önkényesen rendezget és restrictel de ok még lehet élni vele csak hát 5 verzió óta már csinálhattak volna vele valamit jézuskám pedig elég régóta gyûröm,hát az 5ösre olyan pipa lettem ÿ(radiosity tele buggal )hogy a maya után nyúltam...az is tele volt buggal ;(
jaajaaj...mindez szép és jó csak a max sajnos olyan dolgokon bukik el hogy nemmükszik a snapje vertexekre néha önkényesen rendezget és restrictel de ok még lehet élni vele csak hát 5 verzió óta már csinálhattak volna vele valamit jézuskám pedig elég régóta gyûröm,hát az 5ösre olyan pipa lettem ÿ(radiosity tele buggal )hogy a maya után nyúltam...az is tele volt buggal ;(
jaajaaj...mindez szép és jó csak a max sajnos olyan dolgokon bukik el hogy nemmükszik a snapje vertexekre néha önkényesen rendezget és restrictel de ok még lehet élni vele csak hát 5 verzió óta már csinálhattak volna vele valamit jézuskám pedig elég régóta gyûröm,hát az 5ösre olyan pipa lettem ÿ(radiosity tele buggal )hogy a maya után nyúltam...az is tele volt buggal ;(
A kezelõ felületet sajnos átrendezték... Hogy minek kelett az eddig olyan jó helyen lévõ snapokat meg miegyebet FENTRE rakni??! Hát nem volt az jó ott, ahol volt? Ha már 3 verzió óta ugyan ott van valami, ahhoz azért hozzá lehet szokni. Amúgy érdemes az ötre áttérni, ha másért nem is, engem zavar, ha megvan az öt, mégis a négyet nyüstölöm...
Ha valaki hibátlan programot ír, az NAGYON büszke lehet magára! Minden max verziónak megvan a maga sajátos "bugrepertoárja". Nekem egyébként elég "kiszámíthatóan" bugzik az 5-ös verzió. Pl. másodpercekkel elõtte megmondom, hogy: "Most kerreg egyet, aztán pedig backup mentés jön..." :D A Snap pedig elég furán viselkedik, nekem sokszor nem jelzi ki, hogy aktív, de ha kattintok, akkor minden a snap szerint megy végbe.... Ez a restrictelés nekem még nem jött elõ, na persze, akkor nem, ha nem akartam. (nagy különbség :) )
Amúgy ez teljesen felhasználó kérdése. Ismerek olyna mayást, aki szerint a max használhatatlan. Mindenesetre én úgy gondolom, hogy a max kezelése rendkívül kiforrott, és KÖVETKEZETES! Ami nem elhanyagolható ugyebár?
Mindenki azt mondja, hogy álljak át az 5-re, de eddig csak olyan tulajdonságokat mondtatok, amit egy max4&Brazil&Reactor&Meshtools kombinációval elérhetek. Leszámítva azt az apróságot, hogy nem lép ki a progi magától, úgy, mint az 5. vgy rosszul látom a helyztetet? Minden esetre egy max5 lelõhelye(ha van iso), akkor elfogadnék ...)
ugyanannyiszor lép ki az 5 mint a 4
mégpedig akkor, ha túl sok gagyi crackelt plugint használsz
FREAK: nem probaltam meg defaulttal tukor/tukrozodo cuccot renderelni, mivel a kezdetektol fogva brazilt hasznaltam. Csak arra vagyok kivancsi, kinek milyen tapasztalatai vannak, meg hogy konkretan mit tud gyorsabban. Szoval raytraceen kivul van meg vmi? Huh, hat asszem az alamt olvasott tapasztalatokbol kiindulva inkabb varok egy 5.2 v. hasonlo verziora. Akkora mar a rendszerujratelepites is ugyis aktualissa valik. Autokkal mi van emberek? Ki hogy halad? En most eppen egy tervezgetos fazisban vagyok, meg aztan mexereztem a NFSHP2-t, ugyhogy picit pihentetem. Hudesokat itram! Ez is anyam miatt van! Nem bir leszallni a telefonrol, hogy eltudjam mar kuldeni ezt a rohadt hozzaszolast...
én már közelítek a végsõ formához....
felrakom a surface-t (már harmad annyi mint az elsõn), meglátom a hibát, leszedem a surface-t (ami már independent), kijavítom, és elölrõl :)))
alig várom, hogy befejezzem, és kezdhessem megtanulni a rhino-t :D
Szerintem ha valamire akkor a kezelöfelületre nem lehet panasz.Elmondom miért,az egy dolog hogy igy kapod, de nem véletlen lehet ugy variálni az ui-vel ahogy akarsz, ha valami fontos és sokat használod rakd ki egy lebegöablakra oszt kész, ott van ahol akarod.
Ha egyet használsz akkor is ugyanis kivág, a brazilon kivül nekem más plug nem leledzik a gépen, és van hogy ugy kivág hogy darabok tünnek el a modelböl!!!
Nekem a négyes soha nem csinált ilyeneket,volt hogy összeomlott de vissza lehetett tölteni.Igazábol nem érdekel, mert igesbe bármikor ujraimportálom a modelt aztán minden ugyvan ahogy volt.
Sziasztok! Most az este folyamán összedobtam valamit! (szó szerint!) Persze csak ha valakit érdkel!? http://www.tar.hu/simia/data/biliard.jpg Üdv!
Érdekes, bár azt nem lehet megmondani, hogy ez milyen billiárd asztal.Ugyanis ha pool akkor nem igy néznek ki a golyok, hanem teli és csikos golyok vannak, 1-töl-15-ig ha meg mondjuk telik vannak a képen, akkor nincsen két piros meg még két sárga golyo...
Nekem csak azzal volt bajom (már nincs, megszoktam), hogy oda nem tudtam visszarakni azt a biz. 4 gombot, ahol eddig volt. Bárhova máshova igen. (Na ja, vissza tudtam oda is rakni, csak hát akkor eltakarta az alatta lévõket... :) )
na akkor ha már ennyit b..szogattad a képet :), akkor légyszives írd le, hogy hogyan kell úgy beállítani az árnyékolást, hogy átmenet legyen benne, tehát ne legyen olyan éles a kontúrja az árnyék szélének!? Köszi!
példának egy kép hogy mire gondoltam...
elõre is thx
area shadow
vagy area light
ha van, akkor sphere, ha nincs akkor disc, de a rectangle is jó
Állatos. A textúrák nagyon bevágnak! :)) Pár tipp, ha nem zavar: Az árnyékok kicsit túl erõsek, ha pl Brazillal renderelted, akkor pakold magasabbra a fényvisszaverõdési szinteket a GI-ben. Ezenkívül szétszórhatnál apró geometriákat is a földön. Pl a fal melett kicsi, szinte már akár a textúra szintjére süllyedõ darabokra gondolok. Törmelék, miegymás. Kavicsok... Nagyon fel tudja dobni az összképet. (A legjobb, ha modellezel egy adagot, majd pedig a magasból reactorral leejted õket...) Tényleg jól néz ki, s nagyon ötletes.... A "véres kezek" is tartalmazni fognak valami linket?
Nem zavar egyátalán, hisz ezért rakom be a képet ide :) Asszem a Bounce-ra gondolsz. Nekem meg kicsit az a bajom az árnyékokkal, hogy pl. elég kis sávban szóródnak szét, tehát az a rész ahol teljes árnyék van, és az a rész ahol az árnyéknak vége van, az elég keskeny sáv. Lehet, hogy a fõfényt kell távolabbra vinnem, vagy közelebbre... Nemtom. Na mind1, nagyjából jó. Persze lesz még rajta jó sok mellékes cucc, pl. szél fújta újságpapír, a Wc mellett "papírdoboz lakás" :-) A WC papír is jobban ki lesz dolgozva, le lesz cserélve a felfüggesztése :) A véres kezeket meg lehet hogy barnára szinezem és akkor már sz*ros kezek lesznek :) De az már kicsit durva lenne :) Na mind1, majd kitalálok azokra is vmit.
Kösz a hozzászólást különben. :-)
Azt hiszem én is, hogy még némi törmelék, szemét javítana az összhatáson. Széthajigált papírdarabok, cigaretta csikkek, egy gyûrött újság, néhány összetört sörös üveg, egy-két összegyûrt sörös doboz, egy horpadt csurig megpakolt bádog szemetesvödör stb.. Esetleg néhány gyanús pocsolya is kerülhetne még a földre. A fényekkel is lehetne még fokozni a hangulatot. Némileg több szórt fény, egy kicsit gyengébb, sárgásabb megvilágítással. Vagy éppen a neonok hideg kékesfehér fényét is lehetne utánozni. Érdemes lenne valamilyen enyhe atmoszférikus effektet is használni, pl. cigifüst vagy pára utánzására. Egyébként piszok jó az összhatás. Azt hiszem lesz egy hangulata az oldalnak. Amikor a képet elnézem, akkor egy a Quake 3-at népszerûsítõ kép jut eszembe. Egy asztal, rajta egy PC. A monitoron a Q3 logoja. Az asztal elõtt, a szék helyén egy WC. Az asztalon és a környékén pedig mindenféle szemét (Pizzás és sörös dobozok stb.) és persze minden iszonyú piszkos.
Srácok! Végre nagy nehezen hozzájutottam a Shag Hair-hoz, de lene pár kérdésem. Hogy kell használni??? Szóval az világos, hogy hasonlóan a Shag-fur-hoz beállítok pár cuccot, pl emitter tárgy, e pontoasan meg tudná valaki mondani, hogy mi micsoda? Szóbval:
SaWo: Csak tippelek... emitters - A hajat kibocsátó felületek. model hairs - Talán a hajszálként használt tárgyat takarhatja. modeling cutters - A haj igazátását végezheti el resticting cutters - Pedig olyan felületek, amelyeken a haj nem tud áthatolni. Esetleg a haj végét határozza meg.
Esetleg érdemes netrõl egy tutorialt levadászni, úgy egyértelmûbb lehet.
Kösz, Gabo :) Hát lesz mit még pakolni rá az biztos. A másik fõ dolog, hogy mik legyenek az egyes linkek, a Guestbook az wc papír. Kéne még valami tárgy a links, about, contact, downloads, art section, work, stb... Szóval ami az ilyen personal siteon általában van, tudjátok...
Az art-részre egy pestékpalettát, vagy nem is tudom hogy hogyan nevezik, tudjátok amit az igazi festõk használnak, és azon van a sok festék. Valami ref. kép kéne arról, csak nemtom hogy nevezik angolul pontosan.
Downloads-ra szerintem ideális jelölt lenne a szemetes. Aki akar az guberálhat...
emitter: Az objektum, amely a haj forrásául szolgál. Miután felvetted, és leképezte a rendszer a "hajat" akár töröljetõ is (feltéve, hogy nem akarod animálni) model hair: egy modifier, amit spline-okhoz tudsz hosszárendelni, arra szolgál, hogy egy spline-t a haj "formájaként" használhass. Mindenképpen kell belõle min1 db a haj készítéséhez. restricting/cutters: a haj elhelyezkedését befolyásoló geometria. modelling cutters: a hajat az adott geometrián belül letrimmeli.
Ha kell, akkor esetleg írrhatok egy kisebb tutorialt a hair-re. Persze, csak ha ígény van rá... :)
Száradó macskahulla... hamár a szaros kéz szóbakerült... :)))) Na jó. Ez tényleg durva. (De durvább, ha a szemébõl véres fatüskék allnak ki!) Juj. Megrémítem magam!!!! Brrr.... Valami rongyos kabát jó lenne...
S még valami: A kezek MARADJANAK véresek! Így jó. Lehetne mondjuk guestbook. pl: Hagyd itt a véres kéznyomodat... NA jó...
csinalj tutorialt es a gumi tutorialt azota is varom... :)
Dex: mar miert ne erdekelne? Eleg allat. Kivaloan tukrozi azt az alapelvemet, hogy minden sokkal jobban nez ki, ha sok textura van rajt. Csak kar, hogy (meg mindig) nem nagyon konyitom a temat. A shag hair tutorialert mar en is sitram eleget, szoval, szoval csinad man, **** :) Meg annyit tennek hozza, hogy szerintem SaWo baratunk model hair alatt a shag hair panelen levo reszt ertette. Ott ez az az object, ami maga a fu :) Ezenkivul a modifiersben is van egy model hair nevezetu, amit viszont arra kell hasznalni, hogy a kivant objectet a shag model hairkent tudja hasznalni. Remelem ezt most nem csak en ertettem :)
Nem, ezt Én is értettem. S így már vagy ketten vagyunk. (Legalábbis vagyunk vagy ketten) Nyiri: Tutorial kész. Jelentem alássan. Mármint gumihoz. Ízé, felnihez. Ja, asszem mindkettõhöz. Mivel idehaza MÉG MINDIG csak 56k-s elérésem lenne, amibõl, ha szerencsés napom van, megkapok 30k-t, így hétfõn fogom csak felrakni. Akkor jutok szerverközelbe... Oks. A Shag leírásra már gondoltam korábban is, így készülõben van. De ahogy elnézem, nem lesz más, mint egy magyar nyelvû leírás arról, hogy melyik gomb/fül/kapcsoló/slider/valami mit is csinál pontosan...
Huh, nem semmi ötlet. Lemodellezni szerintem egy ilyet nagyon nehéz. Itthon van egy, s ahogy elnéztem, az évek során rászáradt kíméletlen mennyiségû festék komoly kihívást jelenthet. A legjobb lenne, ha fognál egy falapot, egy adag temperát, kinyomkodnád rá, festegetnél vele egy délután, majd hagynád megszáradni, s az egészet ezután beszkennelnéd... Nagyjából lemodelleznéd a valóságos száradtfesték alakját, s arra pakolnád fel a textúrát... Ez egy igen érdekes koncepció... Hajrá.
Idõközben készítettem valamit, csak úgy, próbálgatás, mint mindig... :D (Azért linkelem ki, mert csúnyák... nem akarom elcsúfítani ezt a szép fórumot...) Az elsõ egy csendélet képe, készülõben. Egyelõre a drapéria letextúrázva. A második pedig egy render ugyan-arról a drapériáról, a módosítás csak annyi, hogy a drapériát tartó gömböket beállítottam fénykibocsájtóra, s így átvilágítják a ruhaanyagot... jó példa textúrázott sub surface scatteringre (term. Brazil... :) ) Elsõ kép. Második kép Természetesen kitikálásra lettek kirakva... :))
Most ezen mit kritikaljak? Kocsogoket csak texeled majd, vagy megcsinalod regiesre (redepesek, hianyzo darabkak, stb) ?
Mar vagy egy hete nem haladtam, de most itt tartok:
Andras: ha arra gondolsz, hogy en talaltam-e ki, igen. Nyiri: a kasztni full nurbs. Tobbi meg vegyes.
FríK: kösz a tippeket, már én is tudok pár vonallal kocsit csinálni, csak a kezdet volt nehéz :) A gyûrû kegyetlen élethû...:)
LionTR: kösz a trimmelést, szupi a kocsi, de hátulról nem ismerek rá...talán az NFS 5-ben volt egy ilyen átalakított MobyDick nevû Porsche.
az total nem igy nezett ki.
Amugy ilyen fantaziautokat a legkonnyebb csinalni. Az a nehez ha van egy tervrajzod es az alapjan megcsinalni egy autot, es meg ugy is nezzen ki mint a valo eletben. Mert ha fantaziabol nyomod akkor ha valamelyik forma nem ugy sikerul, akkor atalakitod masfajtara.
Pontosan :)
Mivel az en fantaziam korlatos ezert csak tervrajzokbol dolgozok es mivel sokszor nem sikerul minden emiatt nemtom mikor vegzek a kocsival :D
Kéne egy kis segítség az egyik képemhez. Egy romos gyárépületet csinálgatok most. Éppen textúrázgatok. A fal már készülget (omlik a vakolat, kilátszik a tégla, stb.) viszont az ablakokra nem tudom, hogy milyen textúrát rakjak, ill milyen materialt. Alapból mondhatnátok, hogyüveget, mivel az egy ablak, de nincs kedvem lemodellezni a gyár belsejét. Tehát inkább valami olyasmit szeretnék, ami a környezetet tükrözi vissza. De ha meg nagyon csillog, akkor elüt a környezettõl, és nem lesz meg az a romos feeling. Hogy értsétek mirõl van szó, majd berakok egy képet. Az alakokon most standard material van (világoskék)
SaWo: nekem lenne egy tippem, törött, szürkés, koszos üveg, tehát mintha poros lenne, vagy mi lenne ha egykét helyen bedeszkáznád...? üdv: Frank