Akkor beteg ember vagyok szerinted. Lehet hogy erõs motor van benne, de szarul néz ki. Attól, hogy szanaszét spoilerezel egy suzukit, még nem lesz jó autó. És kifejezetten gusztusatalan pl. a hátsó lámpán lévõ burkolat, ami már egy Matizon is égõ, illetve az elsõ sárvédõk, látszik, hogy csak azért van rajta, nehogy valami gyári legyen. Gyorsulási versenyes zöld civicet vágod egyébként?
Kabriózás 300 fölött, legalábbis ezt ígéri a Mercedes CLK-GTR versenyautó nyitott tetõvel. A 612 lóerõs versenyautó ára egymillió dollár.
Néhány egészen kivételes helyzetû autórajongó az elmúlt néhány évben megtapasztalhatta, milyen érzés vezetni a hosszú távú versenyeken illetve a túraautó sorozatokban indított Mercedes-Benz CLK-GTR-t. A tulajdonosok nincsenek többen 25-nél, de most az õ autójuknál is exkluzívabb szupersportautóval rukkolt elõ a Mercedes.
A CLK-GTR roadster technikája megegyezik a kupééval, tehát szénszál erõsítésû mûanyagból készül a karosszéria és az alváz. A futómû is egy az egyben a versenyautóé, a fékekhez hasonlóan, de széria blokkolásgátlóval. A 6,9 literes motor 12 hengeres, a soros kapcsolású kézi váltó hatfokozatú.
A hajtott hátsó kerekeket 612 lóerõ és 775 Nm gyötri. Ez több, mint a sokáig a világ leggyorsabb szériagyártású limuzinja címet viselõ 7,3 literes Brabus E V12 limuziné, amelyet 330-nál a gumikat kímélendõ leszabályoznak.
Büszke sportautókat is könnyû megalázni a CLK-GTR-rel, mivel az önsúly csupán 1410 kilogramm. A nullától százig eltelõ 3,8 másodperc még nem annyira lélegzetelállító, mint a nulla és kétszáz között mérhetõ 9,9 másodperc. A csak tetõ és oldalablakok nélkül kapható szupersportautó végsebessége 320 km/óra.
Az ár egymillió dollár, azaz 266,3 millió forint
--- én emléxem a napra mikor megláttam az elsõ clk gtr-t az egyik újságban:))) hááát bambultam
Tudom, de úgy értem, hogy a filmekben. Meg a rap klippekben is mindig ilyennl nyomják az ipart, nomeg a Bentley cabrióval.
akkor most anyázz le hogy csak olyan suprák vannak amiket ennyire tuningolnak..hát tehetek rola hogy a világ egyik legjobban tuningolható autói között van???amugy a JUn suprát igenis a teljesítmánye miatt tettem be..
ne érts félre nem ezzel megy bond.. bond egy aston martin vánkvissel megy..de van mellette ez is meeeeg...meeeg..huhh..elfelejtettem.. hja igen jaguár xkr
jééézusom ki beszél itt a teljesítményrõl??? kellene a faszomnak a 800-1000 lo.. ha a lottot megnyerném sem kéne motor tuningolt supra.. persze tennék rá optikát ezerrel..de nekem nem kell 800..ültem már 300 lovas autoban..nemtudom elképzelni milyen lehet 800 ban ülni..de nekem 320 lo is tul sok..
Ez komoly? Akkor meg kell néznem, végre lecserélték a BMW-ket, már untam, hogy minden filmben azok mennek :) (Amúgy jó kis autók, csak a formájuk, már kicist kezd uncsi lenni.)
Azért most is elég ocsmányak, egy-két kivételtõl eltekintve. De az a döbbenetes, hogy mennyi autómárka/típus van, amit nem is ismerünk, mennyi érdekes prototípus, ami el se készül, és csak 1 kis szar fotó van róla a neten, stb.
vezess.hu JUN Toyota Supra, a 420 km/órás utcai harcos
420 km/órás sebesség elviekben elegendõ lenne ahhoz, hogy a Budapest-Hegyeshalom-Budapest távot egy óra alatt teljesítsük. Mondom elviekben. Egy ilyen tempójú autó úgysem az utcára született! Vagy igen?!
Így elsõre meg nem mondanám, hogy 420-al tud menni ez a sárga Supra
Ez a halom vas 1300 lóerõt állít elõ
Utcai használatra is alkalmas a JUN-féle Toyota Supra, de a fékezõernyõt minden egyes megállás után vissza kell csomagolni
A JUN japán versenyistálló készített egy olyan széria elemekbõl épült autót, amely az amerikai Bonneville-ben található kiszáradt sóstó medrében rendezett gyorsasági versenyen a szériaautó kategóriában abszolút elsõséget szerzett.
A JUN mérnökeinek választása a Toyota Suprára esett az autó megalkotásához. Más rekord kísérletre készített autók mind csõvázra épülnek, és nagyon kevéssé hasonlítanak az utcai testvéreikre. A JUN Supra utcai társaihoz hasonlóan a futószalagról gördült le, a módosítások csak ezután következtek. A karosszériát megerõsítették, komoly bukócsõ rendszert építettek az autóba, és a külsõ karosszéria elemeket úgy módosították, hogy maximum leszorító erõt nyújtsanak 400-as tempó felett is. A kocsi orrán módosították a lökhárítót, az új vasból készült, így súlyával nagy sebességnél stabilizálja az autót. A hátsó "csomagtartó" fedél is vasból készült, szintén a súlynövelés és stabilitás miatt. A kocsi alján is találhatunk aerodinamikai módosításokat, amik a leszorító erõt növelik.
Természetesen a száguldáshoz megfelelõ motor is kell. A JUN szakemberinek nem esett nehezükre fabrikálni egy olyan erõforrást, ami 3,2 literes hengerûrtartalomból 1300 lóerõt hoz ki. A motor-tuning minden fortélyát bevetették a brutális teljesítmény elõcsalogatásához. A motorba két óriási turbó szállítja a levegõt, melyek 3,2 (!) baros nyomással préselik be a levegõt a motorba. Négy számjegyû lóerõ teljesítmény esetén már komolyan meg kell fontolni, milyen váltót illeszt az ember a hajtásláncba. A JUN egy Holinger típusú, speciálisan erre a célra épített váltót és egy 3 tárcsás drag racing kuplungot passzított a motorhoz. A váltóban a fogaskerekek inkább a nagy végsebességre, sem mint az õrült gyorsulásra lettek hangolva.
A legfurcsább dolog a Suprában, hogy az orrmaszk és a lámpák visszaszerelésével az autó utcai közlekedésre is alkalmassá válik. Egyedüli nehézség, hogy minden piros lámpás fékezés után ki kell szállni és be kell csomagolni a fékezõernyõt, hogy a következõ lámpánál is meglegyen a megfelelõ fékhatás.
Kurva jól néz ki. Kezdem megkedvelni az orosz autóipart :)
vezess.hu Supra-7 - Herold Viktor Mit csináljon egy olyan - természetesen amerikai - tuningcég, amelyik a szürke hétköznapokon 600 lóerõ feletti teljesítményû Toyota Suprákat és Mazda RX-7-eket készít? Úgy gondolták, hogy vegyítik a két autót. Így született meg a Supra-7.
Ez a Supra motor most 850 lóerõ fölötti teljesítményre képes.
Mazda RX-7 kasztni, Toyota Supra motor és Lamborghini-sárga szín: jó kis kombináció
A magyar járdaszegélyek szeretik az ilyen alacsony spoilereket
Mivel a Speed Pride Engineering mérnökei mind a két autót úgy ismerték, mint a tenyerüket, ezért úgy határoztak, hogy egy RX-7-es testébe beültetnek egy Toyota Supra motort. Ráadásul micsoda motort! A 2JZ-GTE Supra motor már gyárilag sem gyengécske, hiszen háromliteres és két turbótöltõvel van ellátva. Teljesítménye az európai piacokra gyártott modellek esetén elérte a 320 lóerõt. A mérnökök tudták jól, hogy ez a motor a megfelelõ átalakításokat után jól bírja a nagy nyomást.
A két autó kábelrendszere a teljesen eltérõ. Mivel a motor a Toyotától származik, így az egész autót a Toyotánál használt vezetékezési rendszer szerint huzalozták át. A motor behelyezése elõtt egy speciális, erõsített motortartó bölcsõt kellett készíteni, amely biztosan meg tud majd birkózni az óriási teljesítménnyel.
A nagy teljesítmény és a megbízhatóság érdekében a motort atomjaira szedték a mérnökök. Kovácsolt dugattyúk kerültek a gyáriak helyére, a fõtengelyt pedig a végtelenségig lekönnyítették. A hengerfejben is nagy változások történtek. A szelepeket és a szeleprugókat rozsdamentes fémbõl készült Ferrea típusúakra cserélték, átmérõjük 33,6 mm illetve 29,5 mm a kipufogó szelepek esetében.
A szelepek megfelelõen gyors mozgatásáról HKS gyártmányú vezérmûtengelyek gondoskodnak. (A HKS egy japán tuningcég, amely fõleg turbós autók tuningolására szakosodtak. Az általuk készített autók teljesítménye sok esetben meghaladja a 800-1000 lóerõt is. A HKS természetesen szállít az amerikai és az európai piacra is. Tudomásunk szerint Magyarországon még nem forgalmazzák termékeiket) Az óriási turbófeltöltõket és a hozzájuk szükséges további alkatrészeket is a HKS szállította. A friss levegõrõl gondoskodó Blitz légszûrõt a lökhárító egyik nyílásába vezették, hogy hidegebb levegõt szívjon.
Az üzemanyag-befecskendezést az SP Engineering úgy oldotta meg, hogy a beszerelt rendszer négy számjegyû lóerõ leadására is alkalmas legyen a további fejlesztések során. A befecskendezõket a japán Denso szállította. A befecskendezést, a gyújtást és a turbónyomást a házon belül átírt motorelektronika felügyeli.
A motor teljesítményét, ami a jelenlegi mérések alapján 853 lóerõ körül van, egy gyári hatsebességes Supra váltó viszi a hátsó kerekekhez. A differenciálmû egyes részei és a féltengelyek nagyteherbírású titánból készültek. A differenciálhoz vezetõ kardántengelyt könnyített alumínium ötvözetbõl állították elõ.
A karosszérián jóval kevesebb módosítás történt, mint a motoron. Az autó orrára a gyárihoz nagyon hasonló lökhárító került, a bukólámpákat fix, vetítõlencsés fényszórókra cserélték. A karosszériás munka utolsó fázisaként öt réteg Lamborghini sárga festékkel fújták le a kocsit.
A nagy teljesítmény megfelelõ leadásához a futómûvet is átdolgozták. Az SP csapata itt is a HKS termékeihez nyúlt, egy magasságában és keménységében állítható, alumínium gátlókkal ellátott futómûvet választottak. Ez a futómû kimondottan jó választás, ha az ember gyorsulási versenyeken szeretne részt venni.
A futómûvet elöl-hátul hüvelykujjnyi vastag stabilizátorok egészítik ki és minden szilentblokkot poliuretánból készült szilent váltott fel. Mivel az autó utcai forgalomban is használható, ezért a mérnökök olyan kerekeket és gumikat választottak, amelyek a mindennapokban is jól megállják helyüket. Elöl 8,5x18-as felniken, 235/40 18-as Yokohama AVS gumik feszülnek, míg hátul a felni mérete már 10,5x18-as és a hozzá illõ gumiméret 285/35 18. Magyarán mondva úthenger méretû kerekek vannak az autón, de ilyen teljesítményhez kell is a jó tapadást biztosító széles gumi.
A fékekrõl egy jól bevált cég, a Brembo gondoskodott. Elöl-hátul 14 colos hûtött, lyuggatott tárcsákat és hat munkahengeres féknyergeket találunk. A biztos megálláshoz ez a legmegfelelõbb rendszer - a fékezõernyõket leszámítva.
Az autó gyorsulásáról nem kaptunk pontos információt, de elképzelhetõ, hogy a teljesítménybõl és az alacsony önsúlyból adódóan a 0-100 km/órás sprintet a 3-3,5 másodperc alatt teljesíti az autó. A végsebessége a váltóáttételektõl függõen 300 km/óra körül lehet.
bazz ennek ilyen belseje van?? nah ez a zorall mikor egy ilyen kinézetû autonak iylen beleseje van..az ilyen amcsiknak lepusztult belselye van...